Livet som expat, fågel, fisk eller mitt i mellan......

Tja Har så smått börja planera för att flytta ner igen, bodde i Phuket Chalong mellan 89- 99. Så det blir en åter flytt denna gång till Khao lak.
Hur det blir får vi se mitt i mellan gissar jag. Jobba fortsätter jag med skall försöka att gå ned från 2 heltids jobb till ett och jobba månad månad. Man skulle behöva gå nån kurs att säga nej /ignorera till nått intressant projekt som sedan svär över.;)
Varför inte lägga handskarna på hyllan helt å bara mysa runt?

Man bör nog se till att ha en hobby eller något intressant att syssla med.
Själv har jag 2 kids och en heltidsarbetande fru så jag hinner knappt med att vara ledig :)

7 veckor ombord idag, 3 kvar. Förutom några veckor i Manila i sommar så hoppas jag på att kunna planera min framtida sysselsättning lite annorlunda. Bestämmer mig i Juli, inte första gången jag säger mig vara ombord för sista gången :)

/ SatanG

Jo tanken slår mig ibland,fan va skönt. Hade mig 3 månader ledigt för 3 år sedan ungefär nere i Khao lak, så nog skulle man kunna vänja sig. Men känner mig själv rätt så går gränsen där. Tycker det är kul att jobba för det mesta och tänkte man skull ge arbetslivet 4-5 år till. Skall man tro kvällstidningarna så är 50 det nya 40 fan en del nere på 30. Så min då 55 år blir till 35 i Thailand i värsta fall 45 ;).

Jo tanken slår mig ibland,fan va skönt. Hade mig 3 månader ledigt för 3 år sedan ungefär nere i Khao lak, så nog skulle man kunna vänja sig. Men känner mig själv rätt så går gränsen där. Tycker det är kul att jobba för det mesta och tänkte man skull ge arbetslivet 4-5 år till. Skall man tro kvällstidningarna så är 50 det nya 40 fan en del nere på 30. Så min då 55 år blir till 35 i Thailand i värsta fall 45 ;).
55 e rätt lagom att lägga av, då har man10 år kvar som ungdom här nere ;)

Men det är du.
Finns många gated community där du kan räkna Thaisen på 1 hand.
Förra villagen jag bodde i var en sådan, enda Thai som bodde där vara farangernas fruar och flickvänner, och där existerade 0 Thaikultur och Thaikultur var inget man ville veta av inne i området, alla Thaisen levde efter deras västerländska gubbars kultur.

Det finns många gated communitys där det inte bor en endaste farang.

Det finns många gated communitys där det inte bor en endaste farang.
Japp, i den jag bor där vi köpt hus är vi 4 faranger på 250 hushåll, så kan väl nästan säga farangtomt, resten Thaifamiljer och nästan alla hus verkar sålda.
Tror jag skrev det i nåt inlägg innan fast då var vi bara 3 faranger i villagen, såg en ny nu sist.

Liknande trådar

K
Svar
2
Visningar
871
Kun Song
K
A
Svar
0
Visningar