Ang olyckorna med Boeing 737 MAX

 
Hej

Både rätt och fel, Udon Thani Airport är en Internationell flygplats men ändå går det inte at skicka bagaget direkt dit ifrån ex.vis Sverige, förklara det den som kan.

Mvh isan lover

Du med din erfarenhet från flyget borde ju veta det.

Jag misstänkte en anledning, en snabb googling bekräftade min misstanke.

Thai Smile som flyger BKK-UTH åt Thai Airways har inget interlining avtal med Thai. Därav kan inte transitbagage hanteras utan måste plockad ut och checkas in igen.

Ganska vanligt förekommande att det saknas interlining avtal med mindre nationella llc-bolag.

Konstigt kan tyckas då Thai Airways är huvudägare till Thai Smile. Men de drivs som fristående bolag och interlining avtal innebär kostnader vilket är llc-bolags största fiende.
 
Du med din erfarenhet från flyget borde ju veta det.

Jag misstänkte en anledning, en snabb googling bekräftade min misstanke.

Thai Smile som flyger BKK-UTH åt Thai Airways har inget interlining avtal med Thai. Därav kan inte transitbagage hanteras utan måste plockad ut och checkas in igen.

Ganska vanligt förekommande att det saknas interlining avtal med mindre nationella llc-bolag.

Konstigt kan tyckas då Thai Airways är huvudägare till Thai Smile. Men de drivs som fristående bolag och interlining avtal innebär kostnader vilket är llc-bolags största fiende.

Hej

Håller med helt, dom flesta såg fram emot att Udon Thani skulle bli en internationell flygplats och såg fördelar som att checka in bagaget dit hela vägen ifrån ex.vis Sverige, samt checka in bagaget i Udon Thani och slippa ta ut det igen i Bangkok på vägen till Sverige, men så blev det ju inte.

Mvh isan lover
 
Udon Thani International Airport
From Wikipedia, the free encyclopedia


Jump to navigationJump to search
Runways
Map
Summary
Udon Thani International Airport
ท่าอากาศยานอุดรธานี
Udon Thani International Airport.jpg
Airport typePublic / Military
OperatorDepartment of Airports
ServesUdon Thani
LocationMueang Udon Thani District, Udon Thani Province, Thailand
Elevation AMSL579 ft / 176 m
Coordinates
17px-WMA_button2b.png
17°23′11″N 102°47′18″ECoordinates:
17px-WMA_button2b.png
17°23′11″N 102°47′18″E
UTH is located in Thailand
UTH

UTH
Location of airport in Thailand
ftm
DirectionLengthSurface
12/3010,0003,048Asphalt
For the United States use of the facility during the Vietnam War see Udorn Royal Thai Air Force Base
Udon Thani International Airport (Thai: ท่าอากาศยานอุดรธานี) (IATA: UTH, ICAO: VTUD) is an international airport near the city of Udon Thani (Thai: อุดรธานี also Udorn Thanee) in Udon Thani Province in the northeast region of Thailand. It is approximately 450 kilometres (280 mi) northeast of Bangkok. It currently has domestic flights to and from Bangkok (Suvarnabhumi and Don Mueang), Chiang Mai (on Nok Air), Hat Yai (on Thai Lion Air), Phuket (on Thai AirAsia), Rayong (on Thai AirAsia), and Ubon Ratchathani (on Nok Air). In 2006 the airport had 677,411 passengers movements and 1,558 MT cargo movements. In 2013, the airport handled 1,325,305 passengers.[1] In 2015, it handled 2,213,689 passengers and 3,678 tonnes of freight.[2] It has been managed by the Department of Airports (DOA).
Udon Thani Airport is the DOA's money-maker, with profits reaching 100 million baht a year.[3]
 
Om Thai Air har ekonomiska problem så kanske servicen inte varit den som är schemalagd , de har ju brustit i service och åtgärdande av fel förut , Någon som är förvånad över detta , Thai är Thai , Häng på en Buddha till så flyger vi . Hej och hå !! Nu General Electrics maskiner som fallerar , inte bra , vad händer med flygindustrin

Man kanske kör med inblandning av miljöbränsle på vissa flygplatser som motorerna tar stryk av.
 
Nu kräver flera "fack" för kabinanställda att det ska vara frivilligt att flyga Boeing 737...

Hej

Det har man en viss förståelse för, själv skulle jag inte frivilligt utsätta mig för detta.
Jag föredrar väl beprövade plan där barnsjukdomarna redan är åtgärdade, man vill ju se att grejerna fungerar några år innan man litar på dom.

Mvh isan lover
 
Hej

Det har man en viss förståelse för, själv skulle jag inte frivilligt utsätta mig för detta.
Jag föredrar väl beprövade plan där barnsjukdomarna redan är åtgärdade, man vill ju se att grejerna fungerar några år innan man litar på dom.

Mvh isan lover
B737 är ett väl beprövat och säkert plan som man tänjt på gränsen för långt.
Att göra planet längre och längre samt med 100% kraftigare motorer kräver oftast en helt ny modell.
Lite som gamla B747 där de senaste versionerna har bara utseendet kvar mot originalet.

Tror att det är svårt att komma tillbaka på startbanan igen med modellen,
det är passagerare, kabinanställda och köpare som kommer att avgöra.
Ingen operatör vill ha en flygplansflotta som kunder och anställda undviker och även bojkottar.
 
B737 är ett väl beprövat och säkert plan som man tänjt på gränsen för långt.
Att göra planet längre och längre samt med 100% kraftigare motorer kräver oftast en helt ny modell.
Lite som gamla B747 där de senaste versionerna har bara utseendet kvar mot originalet.

Tror att det är svårt att komma tillbaka på startbanan igen med modellen,
det är passagerare, kabinanställda och köpare som kommer att avgöra.
Ingen operatör vill ha en flygplansflotta som kunder och anställda undviker och även bojkottar.
Bättre då att bolagen köper Airbus 320 eller liknande, det är säkert mycket bättre. Det blir svårt för Boeing att bli av med sitt skamfilade rykte.
 
B737 är ett väl beprövat och säkert plan som man tänjt på gränsen för långt.
Att göra planet längre och längre samt med 100% kraftigare motorer kräver oftast en helt ny modell.
Lite som gamla B747 där de senaste versionerna har bara utseendet kvar mot originalet.

Tror att det är svårt att komma tillbaka på startbanan igen med modellen,
det är passagerare, kabinanställda och köpare som kommer att avgöra.
Ingen operatör vill ha en flygplansflotta som kunder och anställda undviker och även bojkottar.

Hej

Det ursprungliga Boeing 737 har jag t.o.m jobbat (läs motorerna) med i min ungdom, det är absolut ett säkert och väl beprövat flygplan som jag känner stort förtroende för.

Mvh isan lover
 
Bättre då att bolagen köper Airbus 320 eller liknande, det är säkert mycket bättre. Det blir svårt för Boeing att bli av med sitt skamfilade rykte.
Airbus hinner inte tillverka och leverera mot efterfrågan. 3-5års leveranstid.
Faktiskt är väl framgången för A320/21 Neo orsaken till hastverket B737 Max.
Man ville till varje pris lansera en konkurrent före Airbus och dessutom kände man till problemet med modellen redan 2016 men mörkade.
Nu är det en brottsutredning startad om detta.
Vore inte Boeing den största och viktigaste leverantören av militära plan hade konkursen redan varit nära.
Skadestånd till strandade plan måste vara enorma.
 
Hej

Boeing uttalade sig om 737-Max och berättade om arbetet för att läsa det problem som ledde till olyckorna, dom sa också att Boeing får jobba för att återfå allmänhetens förtroende igen.


Boeing has to 're-earn trust'
Top exec says main focus is on 'safely returning' 737 Max to service once regulators give go-ahead
PUBLISHED : 16 NOV 2019 AT 20:37
WRITER: THE ASSOCIATED PRES

Stan Deal (right), president and CEO of Boeing Commercial Airplanes, listens to a question at a news conference on the eve of the Dubai Air Show on Saturday. Looking on are Ted Colbert, president and CEO of Boeing Global Services, and Leanne Caret, president and CEO of Boeing Defence, Space & Security. (AP Photo)


Stan Deal (right), president and CEO of Boeing Commercial Airplanes, listens to a question at a news conference on the eve of the Dubai Air Show on Saturday. Looking on are Ted Colbert, president and CEO of Boeing Global Services, and Leanne Caret, president and CEO of Boeing Defence, Space & Security. (AP Photo)

DUBAI: A senior Boeing executive said on Saturday that the company knows it has to re-earn the public’s trust as it works to win approval from US regulators to get its grounded 737 Max jets flying again after crashes that killed 346 people.
Stan Deal, president and CEO of Boeing Commercial Airplanes, said the company’s “number one focus remains safely returning the Max”.
The American manufacturer has spent the past year making changes to flight software that played a role in crashes of two of its 737 Max jets.

Deal said the company knows it has “to restore the confidence of our customers and the flying public in Boeing”.
“We know we got to re-earn that trust,” he said


Mvh isan lover
 
Hej

Boeing uttalade sig om 737-Max och berättade om arbetet för att läsa det problem som ledde till olyckorna, dom sa också att Boeing får jobba för att återfå allmänhetens förtroende igen.


Boeing has to 're-earn trust'
Top exec says main focus is on 'safely returning' 737 Max to service once regulators give go-ahead
PUBLISHED : 16 NOV 2019 AT 20:37
WRITER: THE ASSOCIATED PRES

Stan Deal (right), president and CEO of Boeing Commercial Airplanes, listens to a question at a news conference on the eve of the Dubai Air Show on Saturday. Looking on are Ted Colbert, president and CEO of Boeing Global Services, and Leanne Caret, president and CEO of Boeing Defence, Space & Security. (AP Photo)


Stan Deal (right), president and CEO of Boeing Commercial Airplanes, listens to a question at a news conference on the eve of the Dubai Air Show on Saturday. Looking on are Ted Colbert, president and CEO of Boeing Global Services, and Leanne Caret, president and CEO of Boeing Defence, Space & Security. (AP Photo)

DUBAI: A senior Boeing executive said on Saturday that the company knows it has to re-earn the public’s trust as it works to win approval from US regulators to get its grounded 737 Max jets flying again after crashes that killed 346 people.
Stan Deal, president and CEO of Boeing Commercial Airplanes, said the company’s “number one focus remains safely returning the Max”.
The American manufacturer has spent the past year making changes to flight software that played a role in crashes of two of its 737 Max jets.

Deal said the company knows it has “to restore the confidence of our customers and the flying public in Boeing”.
“We know we got to re-earn that trust,” he said


Mvh isan lover
Mr Deal kommer förmodligen få svårt att göra särskilt många Deals framöver.
 
Mr Deal kommer förmodligen få svårt att göra särskilt många Deals framöver.
Om man förlänger en kärra så blir den tyngre .dvs vinglasten blir bra mycket högre .detta är den simplaste teknikkunskapen .så funderar på va️rför sprickor i infästningar .skrämmande .har man inte räknat med vingarea /totalvikt så är nog detta slutet på Boeing . För som den gamla kärran som tydligen är frisk .detta kommer att utredas och svaren förhoppningsvis bli offentliga
 
Senast redigerad av en moderator:
Mr Deal kommer förmodligen få svårt att göra särskilt många Deals framöver.

Hej

Det tror jag också, sånt här sätter sina spår för lång tid framåt, ett sätt att få folk att välja just 737 Max är väl möjligen att dumpa priser på just flygningar med detta plan, många vill nog se planet i luften utan problem något eller några år innan dom väljer just detta plan.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp