Bank och bankomatkort

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thaiken

Gäst
Hej. En fråga till dom vise här. Går det att öppna ett bankonto med tillhörande bankomatkort i Thailand fast man inte bor där. Min tanke är att om man har ett konto där så kan man skicka ner pengar när man vill och kan för att då ha och kunna ta ut där nere dom gånger man är där. Mvh Hillmer

Det fungerar alldeles utmärkt. Jag har ett konto på Kasikorn Bank och det inkluderar ett kort som jag använder på deras egna ATM:er. Tar du ut pengar utanför "hemmadistriktet" tar dom ut en avgift, men det är avgiftsfritt när du gör uttag hemma.

Att skaffa konto i Kasikorn var enkelt, det räckte med passet och en thaispråkig hustru. Ingen på kontoret hemma i byn kan prata engelska.

Hur det fungerar på andra banker vet jag inte, men det vet säkert andra. Lycka till!! :wai:

Många fördelar med att ha konto i Thaibank. Inte bara sparar du på uttagningsavgifterna utan även bättre kurs vid överföring av Svenska pengar till Thaibank.

En del banker kräver long stay Visa för att du ska få öppna ett konto.
MEN Kasikorn Bank kräver inte detta. Bara att ta med sig passet och gå in. Har du en adress, gör inget om det är en CO: adress. Så går det ännu enklare.

Jag är mycket nöjd med Kasikorn Bank här på Koh Phangan och tror inte servicen är sämre någon annanstans.
Sedan har de en SMStjänst som jag saknar i Sverige.
Varenda gång som det sker en insättning eller ett uttag från kontot, så får du ett SMS.
Gör det lätt att ha koll på kontot.

Lycka till.

Ok Tack för dom svaren. Ska till Kata Beach nu i December så ska kolla upp det där då. Tack Tack

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
1 K
A
A
Svar
1