Fiskarn
Forumveteran
En kompis här från Canada påstod att Bangkok bank hade nollat hans bankkonto dvs summan som krävs för hans visum, tycker detta låter väldigt märkligt Han hade 600 tusen bath på sitt konto , Han gick till banken och fick ett inkomstbrev samt statement som Immigration i KK krävde . Dagen efter noterade han att det saknades 400 k , Han har ett Non O stay with Child då han har ett gemensamt barn 6 år med Thaikvinnan han lever med, Han påstår att de hade låst samt blockat 400 k under två månader före samt två månader efter Visumansökan . Kan detta verkligen vara korrekt ?? Aldig hört om detta förr, I Buriram har jag aldrig råkat ut för detta , för mig verkar det vara direkt olagligt .. Slantarna dvs de 400 tusen syns inte längre på hans konto, Jag sade åt honom att uppsöka banken , "någon har stulit dina 400 k , agera nu utan dröjsmål . "
Sen tänkte jag på detta med att Ambassaden tydligen efter september 2026 ej längre kommer att ge servicen med Inkomstbrev , Hur skall de stackare som inga slantar har på banken fixa detta . Skattemyndigheten i Sverige lär väl knappast ge en bra service till dessa, någon som fördjupat sig i detta ??
Sen tänkte jag på detta med att Ambassaden tydligen efter september 2026 ej längre kommer att ge servicen med Inkomstbrev , Hur skall de stackare som inga slantar har på banken fixa detta . Skattemyndigheten i Sverige lär väl knappast ge en bra service till dessa, någon som fördjupat sig i detta ??