Vilken bank och kort i Sverige?

Har verkligen läst villkoren? Det gäller att bo på rätt ställe för att kunna använda förmånerna.
Pontus på Arlanda är ju ett skämt :)
Har haft kortet något år, men nej tack. Räcker med ett annat kort med tillgång till lounger.
Men reser man jäkligt ofta så är det eventuellt en annan femma.
Ja det stämmer, bor man utanför Stockholm så är det definitivt inte värt att ha kortet. Då skulle jag ha gått all in på Revoluts dyraste kort med Dragon Pass.

Jag tycker att ha gratis tillgång till Pontus är riktigt nice. Tyvärr så är det under all kritik att drinkar måste betalas separat. Men det finns andra lounger att använda på samma resa för det ändamålet.

Jämförde nu köp med amex här i Thailand som jag gjort och mitt Lunar EB kort.
Var ju rätt stor avgift när handlade i Thailand på amex.
Såg ett köp på 2000kr, 40kr i avgift.
Ser även på många köp i Norge när vi låg på varvet att dom tagit avgift.
På mitt Lunar står det 0kr avgift på alla köp här nere.

Jag är nöjd med mitt Lunar jag ordnade, känns mycket bättre än mitt LF som jag inte var nöjd med.
Skall testa par månader till sen kanske jag stänger mitt LF.

Alla gör naturligtvis som de vill. Vissa ratar dessa nya nischbanker och finansiellaaktörer samt håller till varje pris fast vid gammel trots höga avgifter och dåliga villkor.

Klarnakortet är ett debit kort som kopplas till valfritt bankkonto. Efter det så har man inget valutapåslag och kortet är gratis.
Har du bestämt dig än vilket nick du skall använda?

Alla gör naturligtvis som de vill. Vissa ratar dessa nya nischbanker och finansiellaaktörer samt håller till varje pris fast vid gammel trots höga avgifter och dåliga villkor.

Klarnakortet är ett debit kort som kopplas till valfritt bankkonto. Efter det så har man inget valutapåslag och kortet är gratis.

Kommer man in i SAS gold lounge med det kortet?

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K