Big brother watching you!

Undrar hur han trivs i Vietnam nu !

Hej

Jag tror att han kommer att bli väl mottagen och trivas bra där, Svenskar är väldigt populära där och Olof Palme har ju gator uppkallade efter sig där, Sverige var ju ett av dom länder som kraftigast fördömde USA när dom terrorbombade civilbefolkningen där, samt stödde FNL, så man ser på Sverige där ungefär på samma sätt som man gör i Sydafrika där Regeringen stödde ANC och avskaffandet av apsrtheid.

Har träffat många Vietnameser genom åren som har uttryckt tacksamhet över Sveriges stöd när dom utsattes för Amerikanska flygraider över städer och byar med bomber och napalm, utsattes för massakrer på åldringar, kvinnor och barn, deras jordbruk och skogar besprutades med det livsfarliga ”Agent Orange” som även ledde till att många av dom amerikanska soldater som arbetade med medlet också dog.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Dina kunskaper är ju inte så stora ser jag
Så enkelt kan inte avfärda historia och sanning.
Röda Khmererna har sitt ursprung ur Vietnam och kriget mot USA.
USA bombade Kambodja regelbundet och flera miljoner dog.
När freden mellan Vietnam och USA slöts fanns det fraktioner i Kambodja som ville fortsätta.
Det blev ett krig mellan vännerna Vietnam och Kambodja ett tag.

Och ja USA är en sammarbetspartner när det kommer till säkerhet och militär.
Kina är inte det, Kina är en kommunistisk diktaturstat som vi inte har säkerhet och militärt sammarbete med och Sverige som ett land som skall stå för mänskliga rättigheter och demokrati skall inte ha sammarbete med en sådan stat, är min åsikt.
Som sagt jag är glad att dom inte får möjlighet att sätta in sin utrustning i västvärldens 5G nät.
Och för Sveriges del så blir det nu nordiska bolag, vilket är bra.
Och om inte SÄPO och försvaret inte satt ner foten så hade det kunna bli problem med utrustning från USA.

Hej

Det gör jag inte alls men jag tycker att varje land borde få fatta sina egna beslut i såna här frågor, gillar inte när stormakter trycker på för att tvinga andra att göra som dom vill, detta oavsett om det är Kina, USA eller Ryssland det handlar om.

Mvh isan lover
Det är nog bra att USA använder lägre tonläge än Kina.
Tror att det skulle kosta mer att reta upp USA än Kina. Önskar att det skulle röstas mer med plånboken.

När det gäller USA och övriga västvärlden är det mer samarbete, inte hot som Kina kör med, men du verkar inte se någon skillnad alls.
Om du inbillar dig att USA inte skulle dra sig för repressalier lever du i det blå. Det har hänt tidigare att Svenska exportlagar skrivits om efter påtryckningar från det stora demokratiska landet. Det var i den vevan som tidningen Ny teknik skrev en artikel om hur beroende Sverige var av import av högteknologiska prylar från USA. Till och med vår sosseregering körde hårt med att lagarna skulle genomföras för att rädda svensk industri. Dessutom betalade ett stort svenskt företag skyhöga straffavgifter. Om 50 år så får vi kanske veta vad som hänt i den frågan. Den här korrespondensen är garanterat hemligstämplad.

Hej

Ja vad skulle han annars säga, hoppas inte Kina straffar Svenska företag för hårt.

Mvh isan lover
Erikson kan nog glömma att sälja 5 G-system till Kina. Sedan är det nog som så det kan ifrågasättas att de så kallade svenska storföretagen verkligen är svenska. Många gånger så är en stor del av storägarna baserade i andra länder.

Hej

Jag tror att han kommer att bli väl mottagen och trivas bra där, Svenskar är väldigt populära där och Olof Palme har ju gator uppkallade efter sig där, Sverige var ju ett av dom länder som kraftigast fördömde USA när dom terrorbombade civilbefolkningen där, samt stödde FNL, så man ser på Sverige där ungefär på samma sätt som man gör i Sydafrika där Regeringen stödde ANC och avskaffandet av apsrtheid.

Har träffat många Vietnameser genom åren som har uttryckt tacksamhet över Sveriges stöd när dom utsattes för Amerikanska flygraider över städer och byar med bomber och napalm, utsattes för massakrer på åldringar, kvinnor och barn, deras jordbruk och skogar besprutades med det livsfarliga ”Agent Orange” som även ledde till att många av dom amerikanska soldater som arbetade med medlet också dog.

Mvh isan lover
Att hans fru har en fin tjänst där underlättar säkert.

Liknande trådar

G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
A
Svar
312
Visningar