Big brother watching you!

Ja, visst blir man överraskad många gånger.
Har jag använt Google för att leta efter en vara/produkt dyker den reklamen upp i korsordsappen jag har.
Samma med nyhetesapparna.
BBC, CNN, samtliga nyheter på internet
Går knappt att läsa något utan riktad reklam längre.
Det kan jag leva med men det är irriterande.

För att inte tala om Google Maps...
Tycker det mest är lustigt när gubbar kommer och klagar öppet på forumet varför dom bara får upp reklam med halvnakna asiatiska kvinnor på forumet.
55555 dom förstår inte annonsinriktningen och att dom avslöjar sig själva.
Läst sådana inlägg flera gånger här. ;)

Nä vart för mycket på Lazada det sista så fortsatt kylskåp som kommer upp här.
Med tanke på Lazada beställde sån här, 42 baht bara så testar.

Screenshot_20210109-104713_Lazada.jpg

Länge sedan jag såg någon reklam nu. Ibland någon enstaka gång är det något som slinker igenom på FB.
Här på TS har jag aldrig sett någon reklam.

1610249826000.png

Jag håller reklamen öppen ibland kommer det faktist nåt intressant, tro det eller ej.
Jag nöjer mig med reklamflödet son strömmar i apparna för Lazada, Shopee och Aliexpress. D.v.s. jag bestämmer när jag skall ha reklamen.
Hitachi Kylskåpet du beställde från Lazada är den modell jag har stående på mitt kontor här. Ett av de kylskåp i den storleken jag varit mest nöjd med. Den bara funkar.
Ok, man skall inte överbelasta frysfacket för då blir det ett tjockt istäcke i den. Men så är det med alla fack. Skall man frysa behöver man en riktig isolerad frys. Frysfacket delar utrymme med kylskåpet så den kan de inte driva för att frysa.

Effektmodulen till min gitarr fick jag bättre pris i reklamflödet i Lazada. Kostar normalt mellan 2500-3000tbh, men fick den för 1900tbh inkl frakt.

Jag nöjer mig med reklamflödet son strömmar i apparna för Lazada, Shopee och Aliexpress. D.v.s. jag bestämmer när jag skall ha reklamen.
Hitachi Kylskåpet du beställde från Lazada är den modell jag har stående på mitt kontor här. Ett av de kylskåp i den storleken jag varit mest nöjd med. Den bara funkar.
Ok, man skall inte överbelasta frysfacket för då blir det ett tjockt istäcke i den. Men så är det med alla fack. Skall man frysa behöver man en riktig isolerad frys. Frysfacket delar utrymme med kylskåpet så den kan de inte driva för att frysa.
Fanns 2 hitachi av den modellen tror den ene hette 42 och den andre 62.
Var 6,6 som mätte 121cm på höjden.
Tyckte den såg snygg ut och jag ville ha ett rött inte grått som är vanligt.

Jag har fortfarande inte fixat gardiner. Det blir, men jag vill sy dem själv.
Först symaskin, sedan gardiner. Men det är så mycket att fixa så det tar tid.
Jag hade ju beställt gardiner, tänkte först IKEA men såg nu att man får fina gardiner för 150 baht på Lazada.
Skall ner och skruva upp skenorna i veckan, får sämgen i veckan med.
Vill ha allt klart till nästa helg.

Ja R64w, den jag köpt.
Är du nöjd.
Tänkte passa lagom till condon då vi inte skall bo där utan blir ju max 48 timmar i sträck och ligger ju mitt i stråket så gott om restauranger runt.
Jag är supernöjd med den. Jag har faktiskt haft den ett år nu, kanske 1.5, minns inte exakt.
Men den bara funkar. Den låter inte mycket heller.
Finns en vattensamlare på baksidan, men än så länge har jag inte behövt tömma den från annat än Geckoägg..

Jag hade ju beställt gardiner, tänkte först IKEA men såg nu att man får fina gardiner för 150 baht på Lazada.
Skall ner och skruva upp skenorna i veckan, får sämgen i veckan med.
Vill ha allt klart till nästa helg.
Jag har tittat på IKEA också, men i det fallet har till och med Megahome bättre modeller till bra pris.
Min tanke är att köpa dem på Lazada så jag får den stil jag vill. Men då storleken inte passar mina fönster måste jag sy om dem.
Jag har lite speciella gardinskenor här. Det går sätta motor på dem, men i dagsläget är det gardinsnöre som går ned till ett handtag för att dra dem.

Jag har tittat på IKEA också, men i det fallet har till och med Megahome bättre modeller till bra pris.
Min tanke är att köpa dem på Lazada så jag får den stil jag vill. Men då storleken inte passar mina fönster måste jag sy om dem.
Jag har lite speciella gardinskenor här. Det går sätta motor på dem, men i dagsläget är det gardinsnöre som går ned till ett handtag för att dra dem.

Tycker jag hittade trevlig lampa att ha för mysbelysning. Den var MegaHome.
16102557549933860025379706258018.jpg

Tycker jag hittade trevlig lampa att ha för mysbelysning. Den var MegaHome.
16102557549933860025379706258018.jpg
Bakgrunden att den lampan hamnade så relativt lågt, är att när min fru byggde huset satte de en takfläkt och ville inte störa med takbelysning. De satte naket lysrör på väggen.
Jag gillade inte så jag har valt ingen takfläkt, en sitter på väggen istället. Mycket lättare att göra rent.
I taket fällde jag in en 60x60cm LED panel. Lätt att hålla rent.
Där elefanten sitter är där lysröret satt och där kablarna kommer ut ur väggen.
Det var så lågt att jag blev tvungen karva ur en kanal bakom snabel som sladdarna går i, annars hade snabel hamnat i gardinskenan.
Det blev inte så tokigt, även om jag skulle velat haft den lite högre.

Ja, visst blir man överraskad många gånger.
Har jag använt Google för att leta efter en vara/produkt dyker den reklamen upp i korsordsappen jag har.
Samma med nyhetesapparna.
BBC, CNN, samtliga nyheter på internet
Går knappt att läsa något utan riktad reklam längre.
Det kan jag leva med men det är irriterande.

För att inte tala om Google Maps...
Du vet om att du kan göra opt-out på riktad reklam hos Google (och alla andra seriösare plattformar för den delen)?

Du vet om att du kan göra opt-out på riktad reklam hos Google (och alla andra seriösare plattformar för den delen)?
Viss reklam har jag haft stor nytta av.
Tidigare år främst inom flygresor och senaste halvåret verktyg.

Fast idag tycker jag att Google misslyckas med att ge mig valuta...

IMG_20210110_133920.jpg
IMG_20210110_133644.jpg
IMG_20210110_130227.jpg

Liknande trådar

G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
A