Big brother watching you!

Har du en smartphone så levererar du extremt mycket detaljerad info om dig själv redan. Dessutom till företag som lever på att sälja din information till andra och tjänar enorma pengar på det
Långt mycket värre tycker jag än att lämna sin info till en myndighet/regering som åtminstone behåller den för sig själv och inte säljer den till mindre nogräknade.....
sista stycket på ditt inlägg måste väl va ironi
Var ju omöjligt att hitta ett avlyssnings säkert rum

Med tanke på hur google spionerar.
Min förra kapten som rekomendera mig för uppmönstring tog kontakt med mig på messenger i början av veckan.
Han tipsade mig om dom nya shuttle tankers som konkurerande rederi bygger och som kommer nu.
Första som kommer upp när jag öppnar chrome är förslag om en artikel från det rederiet om dem nybyggena, är det en slump?
Och det var efter en privat messenger konversation!

Min förra kapten som rekomendera mig för uppmönstring tog kontakt med mig på messenger i början av veckan.
Han tipsade mig om dom nya shuttle tankers som konkurerande rederi bygger och som kommer nu.
Första som kommer upp när jag öppnar chrome är förslag om en artikel från det rederiet om dem nybyggena, är det en slump?
Ja den som glider runt med en smartphone i fickan och tror att man är anonym är nog hyfsat naiv.

Kommer upp hela tiden att jag inte gett appen tillstånd.
Stod bara i media att man var tvungen att ha den installerad och som dum farang förstår jag inte bättre.

Messenger ägs av Facebook som tillsammans med Google nog är de största spionerna som någonsin funnits över folks vanor mm.
Tänk på detta när du även använder Messenger för samtal och video.
Dom tjänar miljarder på sina riktade annonser.

Inte så lätt att bli av med detta då många appar är en del av operativsystemet.

Förmodligen har även CIA, FBI mfl rätt att få tillgång till data i jakten på terrorister mm.

Ändå är folk rädda för Huawei och spioneri.. :cool:

Messenger ägs av Facebook som tillsammans med Google nog är de största spionerna som någonsin funnits över folks vanor mm.

Förmodligen har även CIA, FBI mfl rätt att få tillgång till data i jakten på terrorister mm.

Så länge Huawei stängs ute från väst så är det ok. Systemet i Kina är vad det är.

Ser ingen reklam i sociala medier, det finns adblockers.

Gör mig inte så mycketvigentligen då jag inte pratar i tel och mest svamlar här.
Men förstår dig och helt sjukt.
Och skulle inte förvåna mig om jag efter skrivit helt sjukt får reklam där man behandlar sådana (skriver inte namnet utan vill se)

Så länge Huawei stängs ute från väst så är det ok. Systemet i Kina är vad det är.

Ser ingen reklam i sociala medier, det finns adblockers.
Ja, Adblock minskar en massa reklam men stoppar inte big tech att kartlägga dig.
Inte sällan dyker den riktade reklamen i gratisappar från Google Play Store, som email mm.
Till och USA tycker att det börjat gå för långt och överväger åtgärder via antitrustlagar.
Även Kina börjar vara oroliga över sina egna big tech som håller på att bli för stora och dominerande.

Men det går att leva utan Smartphone, sociala medier och internet för den som är orolig

Gör mig inte så mycketvigentligen då jag inte pratar i tel och mest svamlar här.
Och skulle inte förvåna mig om jag efter skrivit helt sjukt får reklam där man behandlar sådana (skriver inte namnet utan vill se)
Nä vart för mycket på Lazada det sista så fortsatt kylskåp som kommer upp här.
Med tanke på Lazada beställde sån här, 42 baht bara så testar.

Screenshot_20210109-104713_Lazada.jpg

Ja, visst blir man överraskad många gånger.
Har jag använt Google för att leta efter en vara/produkt dyker den reklamen upp i korsordsappen jag har.
Samma med nyhetesapparna.
BBC, CNN, samtliga nyheter på internet
Går knappt att läsa något utan riktad reklam längre.
Det kan jag leva med men det är irriterande.

För att inte tala om Google Maps...

Liknande trådar

G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
A
Svar
312