Bomb dödade tre i Thailand

Hej

Det tar nog aldrig slut, det är ju över 100 år sedan annekteringen av detta forna muslimska sultanat och befolkningen där nere har fortfarande inte gett upp hoppet om att återfå sin frihet.

Mvh isan lover

Hej

Fängslade är nog att ta i, men ofria tycker jag passar bra, kanske även under ockupation, för annektering är väl egentligen ockupation eller?

Mvh isan lover

Som skåne typ.......dom är ju jävligt ofria. Har jobbat rätt mycket i Yala, Bethong, Narathiwat och Nakhon Si Thammarat. Den uppfattningen jag fick under min tid där va att både buddister och muslimer hade det rätt bra, gemene man då alltså. Dom som ställde till skit va ju PULO. Dan efter jag anlänt till hotellet i Yala så sprängde dom en MC bomb utanför polisstationen. Både mussar och buddister skadades. PULO är inga man kan tycka synd om.

Som skåne typ.......dom är ju jävligt ofria. Har jobbat rätt mycket i Yala, Bethong, Narathiwat och Nakhon Si Thammarat. Den uppfattningen jag fick under min tid där va att både buddister och muslimer hade det rätt bra, gemene man då alltså. Dom som ställde till skit va ju PULO. Dan efter jag anlänt till hotellet i Yala så sprängde dom en MC bomb utanför polisstationen. Både mussar och buddister skadades. PULO är inga man kan tycka synd om.
Hej

Om jag inte minns fel så fanns det väl ett omfattande motstånd och motståndsrörelse länge även i Skåne, så det var nog en bra liknelse du fann där.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S

Tillbaka
Topp