Tomorrowland Thailand utsålt – 150 000 besökare väntas till Pattaya

Har för mig att Sveriges mittpunkt ligger precis norr om Ytterhogdal (Härjedalen). Den platsen har störst avstånd till landets yttersta gränser i norr, syd, väst och öst.
Sveriges geografiska mittpunkt ligger ca 7 mil väster om Sundsvall. Finns ju olika sätt att mäta fram mittpunkten.

IMG_8636.webp

Frågat Västkustkälla. Fick nedan svar.
Metoderna är ju lite olika, men båda svaren kan nog motiveras. Gissar att klipp&klistra-mannen (han som hatar Trump) satsar på Flataklockens metod :afro: :

1785753563052.webp

Finns flera ”mittpunkter” beroende på hur man mäter och tänker. Finns flera rätt med andra ord. Är det så svårt att förstå?
Ha lite humor, jag är civilingenjör och vet mycket väl att det inte stämmer. Vad är det jag förväntas förstå? Du tar allt på så blodigt allvar. Vad spelar det för roll vilken jävla punkt som råkar vara mitten?

Ha lite humor, jag är civilingenjör och vet mycket väl att det inte stämmer. Vad är det jag förväntas förstå? Du tar allt på så blodigt allvar. Vad spelar det för roll vilken jävla punkt som råkar vara mitten?
Det fanns det där TV program, smartare än en femte klassare, undrar om nån skulle svarat JA på frågan om Sveriges mittpunkt ligger vid Umeälven i Lycksele?

Det måste tydligen påpekas att den INTE för det så omöjligt är det väl inte.........Hehe.

Inte så lätt att förstå alla skämt alltid speciellt inte när det har diskuterats tidigare. Dessutom är många viktiga med att påpeka sin egen region i Sverige som den främsta.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp