Fasen vad krångligt och osäkert jag känner mig runt inresa helt plötsligt...
Åker igen om ett par månader och kommer göra en avstickare till vietnam under den tiden. Då blir det ju plötsligt 2 inresor på kort tid och en likande utflykt har jag redan inom en 12 månadersperiod.
Jag tror ju att det är egentligen inte mig eller mitt resemönster dom vill stoppa, vilket även Oldamsterdams text här ovan indikerar, men jag riskerar att fastna i filtret.
Lösningen förefaller ändå ganska enkel. Visum. Med multiple entry.
Men där hakar jag upp mig på några saker
"Document indicating current location" Vad för dokument talar om var jag befinner mig nu? Kan inte komma på något! Ska jag gå in på en polisstation och be dom skriva ett intyg på att jag befinner mig i Sverige? Eller hur gör man? Är det jag som är otroligt korkad?
"Financial evidence: an amount of no less than 20,000 THB (e.g., bank statements for the last three months, sponsorship letter)" Räcker det med lönespec för senaste 3 månaderna eller vad krävs egentligen?
Vad kostar visumet?
Jag är alldeles övertygad om att jag har råd men mitt ibland ologiska kontrollbehov gör att jag gärna vill veta kostnaden innan jag fyller i en ansökan...
0 gradigt, dimmigt och is överallt där det inte är snö gör att jag längtar till värmen!