Rasism i Thailand, finns den och i så fall var och från vem ?

 
Jag ser mig inte som rasist idag men andra gör nog helst sådana som suttit på sin trygga Ö och inte sett problemen i delar.
Inga problem här heller men är uppväxt i områden med hög krimminalitet så känner väl till.
Dock har jag åsikter om hur man skall bete sig i ett civiliserat samhälle och behöver inte rasistlägga det.
Jag har också åsikter om fritt demokratiskt jämställt land där jag har åsikter om kvinnoförtryck, religionsstyre, klanstyre, rasism, mänskliga rättigheter, åsiktsfrihet etc.
Känner mig inte som rasist när dessa krafter tränger sig in i Sverige, vill inte ha dom här, dom kan dra åt helvette och det gör enligt mig inte mig till rasist.
 
Hej

Här har vi skolavslutningarna i kyrkan och både svenskfödda och invandrade barn är med där och sjunger den blomstertid nu kommer och Idas sommarvisa tillsammans, då blir man glad. Prästen håller ingen predikan men önskar alla elever en fin sommar och avgångsklasserna lycka till med sina fortsatta studier och yrkesval.

Mvh isan lover
Nu handlade det om en annan skola som gjorde det ni gör och blev tilldömd böter och skadestånd av domstol, är du så korkad så du inte förstår????
 
Nu handlade det om en annan skola som gjorde det ni gör och blev tilldömd böter och skadestånd av domstol, är du så korkad så du inte förstår????
I min sons skola, tror det var i mellanstadiet, då blev det ingen nationalsång för det kunde ses rasistiskt. Fy fan vad jag hatar sådant. Svenskar i Sverige skall ursäkta sig för att få sjunga nationalsången.
 
Hej

Inte alls men den är inte spontan eller oplanerad utan en effekt av en välorganiserad statlig plan och strategi där kungarna nästan har haft en gudomlig ställning, sen tror jag också att ett av målen med nationalismen har varit att inlemma dom andra nationaliteterna som via krig har har hamnat på den Thailändska sidan av gränsen, tänker då på dom dryga 20 miljoner Lao i nordost, dom 1.5 miljoner Khmerer på gränsen mot Kambodja, samt dom 1.5 miljoner Malajerna i söder.

Mvh isan lover
Nyfiken på var du hittat info på att det är en statlig plan & även den välorganiserade strategin, visa och dela den infon.
Säkert flera här som är intresserade att veta var sån statlig info delas,eller är det konspirationsteorier som delas mellan sjöbodarna nere vid stranden?
 
Mitten på 80-talet när jag var i moppe åldern så blev vi ofta minst sagt taskigt behandlade av utlänningar. Oftast från något mena land. Dom var jäkligt aggressiva och sökte alltid bråk. Såg man dom så gick man en omväg om man kunde. Jag och mina polare var busiga men aldrig våldsamma. Blattarna hotade oss, sparkade på oss eller ibland fick någon spö. Blev man bara spottad på och blev kallad svennehora fick man vara nöjd.
På den tiden hatade jag dom som pesten som kom till vårt land och betedde sig som svin samtidigt som nyheterna visade vilka hemska förhållanden dom kom ifrån och att det var så synd om dem, fy fan vilket hyckleri redan då.

Idag ser jag orten blattar som ointelligenta och lägre stående varelser och det har dom själva jobbat ihop. Exfrun har flera gånger blivit hotad och antastad av dessa äckliga svin, både ute ”på stan” men första gången var på SFI.
 
Nyfiken på var du hittat info på att det är en statlig plan & även den välorganiserade strategin, visa och dela den infon.
Säkert flera här som är intresserade att veta var sån statlig info delas,eller är det konspirationsteorier som delas mellan sjöbodarna nere vid stranden?
Där får jag hålla med IL, en strategi, jag är inte mycket av konsperationsteoretiker men jag är helt 100 på en strategi där sådana som il har lett ett tåg för att försöka minska vårat nationalistiska tänkande och kärlek till vårt land och vårt folk, han är en del av dessa människor men kanske på sitt omedventna sett.
Men själv väljer jag att hylla..
 
Min fru är stolt thai och så som hon uttalar sig och alla i byn rasister för dom bygger det inte på något, ser bara folkslagsåtskillnad.
Min son är halvthai, sågs alltid på skolan som halvfarang "blatten" i Thailand, vet att blir samma på vissa skolor i Sverige.
Är nåt som är jobbigt som förälder, märks dock inget av här vi bor men i skolan i thailand blev han alltid kallad farang och som han kände det var det som att komma in på skola på 90 talet och bli kallad blatte av lärare och klasskamrater.
Även om il lilla hjärna inte förstår det så påverkar det ett barn att bli kallad farang varje dag av lärare och klasskamrater och inte bli likställd.
 
Mitten på 80-talet när jag var i moppe åldern så blev vi ofta minst sagt taskigt behandlade av utlänningar. Oftast från något mena land. Dom var jäkligt aggressiva och sökte alltid bråk. Såg man dom så gick man en omväg om man kunde. Jag och mina polare var busiga men aldrig våldsamma. Blattarna hotade oss, sparkade på oss eller ibland fick någon spö. Blev man bara spottad på och blev kallad svennehora fick man vara nöjd.
På den tiden hatade jag dom som pesten som kom till vårt land och betedde sig som svin samtidigt som nyheterna visade vilka hemska förhållanden dom kom ifrån och att det var så synd om dem, fy fan vilket hyckleri redan då.

Idag ser jag orten blattar som ointelligenta och lägre stående varelser och det har dom själva jobbat ihop. Exfrun har flera gånger blivit hotad och antastad av dessa äckliga svin, både ute ”på stan” men första gången var på SFI.
Den som inte tror att dessa personer är farliga borde ta med sig en kamera och besöka Kista.
Ett Norskt team gjorde det och dom hade 2 fulla polispiketer med sig.
En kvinnlig polis sade följande "Hade inte vi varit med kunde dom ha blivit ihjälslagna".
Sånt här förnekar väldigt många svenskar för dom vågar inget annat för då blir dom utfrysta.
Tystnadskulturen i landet kommer kosta otroliga lidanden framöver när ingen vågar säga ifrån.
 
Senast ändrad:
Han säger han älskar skolan i Sverige, jag är som dom andra men jag talar mest engelska men jag är inte farang, jag är svensk.
Frugan kallar han ibland av vana my farang boy, shut up mommy I from sweden and thailand.
 
Hon som borde lära sig inte han, dock säger jag till båda, not call he that and alex not use those words when u talk to mommy.
 
Autosatir.....

Ryssar, israeler, indier, Bangkokbor, Stockholmare etc etc

Här klassar vi inga grupper inre, alla ses som individer...

My ass... :monkey:
Hej

Ja inte ens där har jag lyckats klassa ett helt folkslag som dåliga människor, jag har träffat många trevliga människor från Ryssland genom åren, ryssar i Ryssland är ofta vänliga, generösa och glada, jag var i unga år tillsammans med en judisk tjej och jag har naturligtvis judiska vänner,, jag har stött på många trevliga människor i Bangkok och även Stockholm där jag även har jobbat några perioder i livet, så där sket sig för dig igen som vanligt, det är nog bättre att du skriver vad du själv tycker än att försöka beskriva vad andra tycker, jag kan ju ex.vis skriva att du har gröna kalsonger och rutiga strumpor på dig just nu men det är väl inte särskilt troligt att det stämmer, det är nog något du har bättre koll på själv än jag har.

Att länder kan ha dåliga ledare som leder sina länder i krig, beordrar krigsbrott och massdödande av civila o.s.v betyder ju inte att alla innevånare står bakom detta och är dåliga människor. Man kan vara emot både krig, krigsbrott och ockupation m.m utan att klassa hela folkslag som sämre eller dåliga.

Att jag ex.vis föredrar att åka med en taxichaufför från Isaan när jag är i Bangkok innebär ju inte att jag ogillar alla från Bangkok, bara att många från Isaan har råkat ut för oärliga taxichaufförer från Bangkok som ser en möjlighet att lura lantisar när dom kommer till stan.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja inte ens där har jag lyckats klassa ett helt folkslag som dåliga människor, jag har träffat många trevliga människor från Ryssland genom åren, ryssar i Ryssland är ofta vänliga, generösa och glada, jag var i unga år tillsammans med en judisk tjej och jag har naturligtvis judiska vänner,, jag har stött på många trevliga människor i Bangkok och även Stockholm där jag även har jobbat några perioder i livet, så där sket sig för dig igen som vanligt, det är nog bättre att du skriver vad du själv tycker än att försöka beskriva vad andra tycker, jag kan ju ex.vis skriva att du har gröna kalsonger och rutiga strumpor på dig just nu men det är väl inte särskilt troligt att det stämmer, det är nog något du har bättre koll på själv än jag har.

Att länder kan ha dåliga ledare som leder sina länder i krig, beordrar krigsbrott och massdödande av civila o.s.v betyder ju inte att alla innevånare står bakom detta och är dåliga människor. Man kan vara emot både krig, krigsbrott och ockupation m.m utan att klassa hela folkslag som sämre eller dåliga.

Att jag ex.vis föredrar att åka med en taxichaufför från Isaan när jag är i Bangkok innebär ju inte att jag ogillar alla från Bangkok, bara att många från Isaan har råkat ut för oärliga taxichaufförer från Bangkok som ser en möjlighet att lura lantisar när dom kommer till stan.

Mvh isan lover
Historierevision när den är som hyckligast.
Stå för det du gör och skriver istället. Alla vet ju vad du tidigare skrivit, och det vet du ju själv innerst inne oxå.

Ska du ljuga så kom ihåg vad du skrivit tidigare. Då blir det inte lika uppenbart hyckligt.

Och kalla andra för saker är du även där oöverträffad.

Men lite kul att dina upplevelser alltid är sanning, medan alla andras är nazism och rasism.

Tack för att du bevisar vår uppfattning om dig.
Dunderhycklarn i högform...
 
Historierevision när den är som hyckligast.
Stå för det du gör och skriver istället. Alla vet ju vad du tidigare skrivit, och det vet du ju själv innerst inne oxå.

Ska du ljuga så kom ihåg vad du skrivit tidigare. Då blir det inte lika uppenbart hyckligt.

Och kalla andra för saker är du även där oöverträffad.

Men lite kul att dina upplevelser alltid är sanning, medan alla andras är nazism och rasism.

Tack för att du bevisar vår uppfattning om dig.
Dunderhycklarn i högform...
Som en fisk i ett nät, ju mer den sprattlar ju mer trasslar den in sig :)
 
Hej

Ja inte ens där har jag lyckats klassa ett helt folkslag som dåliga människor, jag har träffat många trevliga människor från Ryssland genom åren, ryssar i Ryssland är ofta vänliga, generösa och glada, jag var i unga år tillsammans med en judisk tjej och jag har naturligtvis judiska vänner,, jag har stött på många trevliga människor i Bangkok och även Stockholm där jag även har jobbat några perioder i livet, så där sket sig för dig igen som vanligt, det är nog bättre att du skriver vad du själv tycker än att försöka beskriva vad andra tycker, jag kan ju ex.vis skriva att du har gröna kalsonger och rutiga strumpor på dig just nu men det är väl inte särskilt troligt att det stämmer, det är nog något du har bättre koll på själv än jag har.

Att länder kan ha dåliga ledare som leder sina länder i krig, beordrar krigsbrott och massdödande av civila o.s.v betyder ju inte att alla innevånare står bakom detta och är dåliga människor. Man kan vara emot både krig, krigsbrott och ockupation m.m utan att klassa hela folkslag som sämre eller dåliga.

Att jag ex.vis föredrar att åka med en taxichaufför från Isaan när jag är i Bangkok innebär ju inte att jag ogillar alla från Bangkok, bara att många från Isaan har råkat ut för oärliga taxichaufförer från Bangkok som ser en möjlighet att lura lantisar när dom kommer till stan.

Mvh isan lover
Du kan skriva vad du vill och hur långt du vill.
Du är en rasist av den gamla stammen.
Du skriver ofta om hur dur ser ner på afrikaner, Indier, pakistanier, araber, ryssar etc i Thsiland, förstår thai när det gäller dessa folk och fler.
Du är som TinTin (som enligt ditt parti rasistförklarat) och nigerhövding i din by (enligt din bild) ( dock tror deras en fet kort liten fridolf)
Blev jag vit rasist mot dig i sista inlägget?
 
Men skall inte göra natten hatisk, om nån känner sig kränkt skicka räkningen till där solen inte lyser.....


 
Jag bodde 2 år i risby i Lomsak i Petchabun.
Fick en riktigt bra thaivän där, han gillade inte mig först, farang.
Blev min väste vän under åren där och första tiden i Pattaya när jag skiljde mig.
Alla var bästa vänner, skrattade utåt och aldrig problem.
Dock började min thaipolare få problem, umgås för mycket farang, sönderskurna däck, hot..
Vi hängde ju mycket, drog till Chiang Mai, Bangkok, Pattaya, även träffat några på forumet.
Men han fick så mycket problem från andra under den tiden och hot, skadegörelser.
Dock sket han i det, den dagen jag och exet separera var han där och min polare men han har fått innan och efter problem pga sin vänskap med mig på en landsbyggd i Thailand. Inte för att vi gjorde fel utan dom tyckte han hängde för mycket med vitingen.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp