Bombdådet i Bangkok (Erawan Shrine, ศาลท้าวมหาพรหม)

 

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag ber omursäkt för att jag lyckades fippla bort alla inlägg om detta hemska dåd när jag skulle skapa ett nytt ämne.

Ni är välkomna att fortsätta här men vi undviker spekulationer i skuldfrågan tills denna är klarlagd.
 
Dagen efter den dödliga bomben i Bangkok , där minst 20 människor
mista livet två nya sprängningar utlöstes i centrala bangkok på tirsdag
Ingen är skadat
Sprängladningen kastas från en bro över en flod i centrum , sprängladningen
exploderade i vattnet i en sidokanal . En Polis kom snabbt till platsen.

55d31a0a84ae53c6e0ae13e6-1439898123027.jpg
 
Den huvudmisstänkte är en del av ett nättverk
Thailändska myndigheterna sade onsdagen att de letar etter fler medbrottsligar till bombattentatet
i Bangkok , där 22 människor dödades och mer en 100 skadades .

PH_OkWhEi9ZkOJ_DXQHUZABZ0OH4e_ifR5yRIT7yuL5w.jpg
 
På Helliga domen Erawan Shrine där sprängningen utlöste är for många Thai en stor Helgedom
som bringar dig hel och lycka , där har min fru varje morgon Wai till den i över 18 år.
Hon jobba breved den i Central World i en butik och var inte borta från jobben en dag .

erawan-shrine.jpg
 
Researrangörna upplever en lavin av avbokingar efter en bomb gick och dödade 22 personer
i mitten av Bangkoks turistcentrum i går

HHLvAUj_Vhzo2-iyvqWZGw-RNkDhtz27XsYzuvghjUdw.jpg
 
En sak jag tycker va lite intressant var att dom märkt av splitter och tryckvåg 100m ner på gatan vid hotellet men ändå är själva helgedommen (vet inte om man kallar de så)
Näst intill intakt bortsett från några "skråmor"
Väldigt riktad laddning då de mesta verkar gått rakt ut i gatan.
Tänker inte spekulera i hurvida de va med avsikt eller ej men finner de ändå av intresse.
 
Bombmannen var lugn , inte verkar vara Thai.
Tuk tuk driver Kasam Pooksuwan 47 år berättade för CNN att mannen som talade ett främmande
språk på sin mobil telefon under den korta åkturen - inte talar med hånom alls , men visade ett
papper med namnet den centrala platsen , skriven på engelska .

Och en thailändska motorcykel taxichauför som tror han plockade upp den misstänkte strax efter
explotionen sagde också att han inte verkar vara Thai
 
Är själv lite dåligt uppdaterad men
Utöver bilderna vad har dom gett ut för signalament på den misstänkte?

Har dom nämt något om tatueringar?
För dom bilder man sett så har han ju som gasbindor eller dylikt på armarna.
Bra sätt att dölja en tatuering som annars är väldigt lätt att anvä da för att identifiera en person... Använde själv de för att täcka min arm när jag jobbade i solen och inte ville ha långärmat.
 
Är själv lite dåligt uppdaterad men
Utöver bilderna vad har dom gett ut för signalament på den misstänkte?

Har dom nämt något om tatueringar?
För dom bilder man sett så har han ju som gasbindor eller dylikt på armarna.
Bra sätt att dölja en tatuering som annars är väldigt lätt att anvä da för att identifiera en person... Använde själv de för att täcka min arm när jag jobbade i solen och inte ville ha långärmat.
Hade det inte vart lättare att sätta på sig en låpngarmad tröja än att linda armarna med gasbinda
 
Jag jobbade i Persiska viken där var det 60 grader på däck och vi hade alla overaller på oss Långarmade såna.

Jo fast alla har ju inte jobbat på däck i persiska viken och är lika hårda som dig.. ;)

Alla är olika och tänker olika..
Jag jobbar ofta ute i värmen men vill jag täcka en ny tatuering mot solen så använder jag skydd för att täcka den och inte drar jag på mig en tröja, oavsett hur varmt de är på däck i persiska viken.

Såg många Thai med både jacka och långärmat i Thailand men jag hade då aldrig på mig varken långärmat eller långbyxor för jag personligen tyckte det var skönare med t-shirt och långärmat.

När man jobbar på däck i persiska viken kanske man också använder overall för att det är passande arbetsklädsel.

Men om nu bombaren inte är thai kanske han tänker som en turist eftersom han hade shorts tyder de ju på att han kanske just tyckte de va varmt.
Vill man sen försöka vara anonym så kanske man täcker över tatueringar på ett lämpligt sätt men vill ändå kunna röra sig som en turist i just t-shirt och shorts.
Man kan även använda smink för att dölja tatueringar men inte heller alla som vet det. Finns t.o.m smink framtaget för just det ändamålet.
att man har något på armarna som just den här mannen hade kan också vara en mode grej. Men ska man begå ett sådant brott så verkar de dumt att klä sig personligt.
Men han kanske inte tänkte på det heller, inte vet jag..
 
Jo fast alla har ju inte jobbat på däck i persiska viken och är lika hårda som dig.. ;)

Alla är olika och tänker olika..
Jag jobbar ofta ute i värmen men vill jag täcka en ny tatuering mot solen så använder jag skydd för att täcka den och inte drar jag på mig en tröja, oavsett hur varmt de är på däck i persiska viken.

Såg många Thai med både jacka och långärmat i Thailand men jag hade då aldrig på mig varken långärmat eller långbyxor för jag personligen tyckte det var skönare med t-shirt och långärmat.

När man jobbar på däck i persiska viken kanske man också använder overall för att det är passande arbetsklädsel.

Men om nu bombaren inte är thai kanske han tänker som en turist eftersom han hade shorts tyder de ju på att han kanske just tyckte de va varmt.
Vill man sen försöka vara anonym så kanske man täcker över tatueringar på ett lämpligt sätt men vill ändå kunna röra sig som en turist i just t-shirt och shorts.
Man kan även använda smink för att dölja tatueringar men inte heller alla som vet det. Finns t.o.m smink framtaget för just det ändamålet.
att man har något på armarna som just den här mannen hade kan också vara en mode grej. Men ska man begå ett sådant brott så verkar de dumt att klä sig personligt.
Men han kanske inte tänkte på det heller, inte vet jag..
Nej det är inte många som kommer upp i min klass
 
Var på Market Village å handlade idag och när vi skulle in i parkeringshuset så hade vakten som alltid står där fått ett nytt verktyg, han stod med en spegel och kollade lite lätt under alla bilar.
Tanken är god och bra att dom gör nåt men allvarligt talat, om han hade sett en bomb under en bil, vad skulle han göra då helt obeväpnad? Hoppa ut framför och säga stopp å belägg, den där får du spara till nyår..
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp