Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mycket handlar om vad de stora sponsorpengarna och publikintäkterna finns att hämta och det är nog kanske trevligare för en spelare som bara vill dra in stålar att bo i en större stad än i Degerfors och Mjällby. Det är väl så idag att de flesta spelarna är pengakåta utan klubbkänsla, att se spelare klappa klubbmärket på bröstet efter att de gjort mål är ju bara fjantigt.
Östersund är väl ett bra exempel hur det gått med mycket pengar och mygel men inte lika bra nu utan pengar.
Ja lyckas man inte slå Mjällby på hemmaplan med 21067 åskådare (några blekingar där förstås) skall man inte vinna Allsvenskan. Förvisso många skador i truppen men ändå...
Förhoppningarna lever igen.
Järnkaminerna var fastsvetsade. Elfsborg utnyttjade sina starka sidor igår.
Jag tappade hoppet något när vi förlorade tre matcher på raken men nu är vi förhoppningsvis på rätt spår igen.
Mycket handlar om vad de stora sponsorpengarna och publikintäkterna finns att hämta och det är nog kanske trevligare för en spelare som bara vill dra in stålar att bo i en större stad än i Degerfors och Mjällby. Det är väl så idag att de flesta spelarna är pengakåta utan klubbkänsla, att se spelare klappa klubbmärket på bröstet efter att de gjort mål är ju bara fjantigt.
Östersund är väl ett bra exempel hur det gått med mycket pengar och mygel men inte lika bra nu utan pengar.
Det är klart det är roligare att spela inför 25000 åskådare på Friends eller swedbank arena än 2000 åskådare på ett blåsigt strandvallen i hällevik. ( hur nu mjällby lyckas klamra sig fast i allsvenskan år efter år är förövrigt en gåta)
Nästa år får vi väl se charmiga Värnamo i allsvenskan.
Vad jag märkt under senare år är att Afrika tydligen blivit ett land att hämta "billiga" spelare ifrån.
Det är ju bra för småklubbarna att den möjligheten finns.
Idag är det dags att ta emot Sirius på Borås arena
Sirius kom upp sin första gång i AS 1968 som lag nummer 45, numera är det 66 lag som varit i finrummet.
För mig är det märkligt att Elfsborg aldrig har lyckat vinna i AS över Uppsala gänget hemma i Borås.
Jag kommer ihåg en kall cupmatch uppe i Uppsala 1a Maj 2014, Elsborg var plötsligt bara 10 man på plan och ingen visste varför. I efterhand så fick vi förklaringen. Simon Hedlund var tvungen att gå på toaletten och skita mitt under brinnande match.
En löjlig utvisning som aldrig drabbar storklubbarna. När Mjällby mötte AIK hemma skulle AIK haft en frilägesutvisning på Milosiovic efter 5 minuter men han spelar ju i en storklubb så han fick vara kvar på plan, Sebastian Larsson tjafsar och spelar ojust varenda match och blir aldrig utvisad för domarna verkar se upp till honom som ett före detta utlandsproffs.
Dags för bortamatch på Stora Valla mot Degerfors.
Två lag som har vunnit sina senaste matcher. En gräsplan som knappt är spelduglig.
Risken finns att Degerfors får spela sina hemmamatcher i ”Hata Örebro” på Behrns arena i det sista omgångarna.
”Hata Örebro” upprinnelsen är gammal men fick sitt crescendo 1993 när Lars Zetterlund gick något hårt in en närkamp och bröt benet på Ulf ”Mål-Otto” Olausson. Även om ord kan såra så tycker jag att brinnande bengaler är värre.
Men fotboll går ut på att göra mål och inte släppa in lika många.
Degerfors har Edvardsen som har gjort otroliga 12 mål redan denna säsongen mot Fricks 6 mål i Elfsborg.
På pluskontot för Elfsborg är att det är 15 olika målskyttar mot Degerfors 7 spelare.
Dags för bortamatch på Stora Valla mot Degerfors.
Två lag som har vunnit sina senaste matcher. En gräsplan som knappt är spelduglig.
Risken finns att Degerfors får spela sina hemmamatcher i ”Hata Örebro” på Behrns arena i det sista omgångarna.
”Hata Örebro” upprinnelsen är gammal men fick sitt crescendo 1993 när Lars Zetterlund gick något hårt in en närkamp och bröt benet på Ulf ”Mål-Otto” Olausson. Även om ord kan såra så tycker jag att brinnande bengaler är värre.
Men fotboll går ut på att göra mål och inte släppa in lika många.
Degerfors har Edvardsen som har gjort otroliga 12 mål redan denna säsongen mot Fricks 6 mål i Elfsborg.
På pluskontot för Elfsborg är att det är 15 olika målskyttar mot Degerfors 7 spelare.
Absolut inget fel på Berhns, riktigt fräsch vad jag minns det.
Men fansen gillar nog inte att behöva åka till Örebro och se sitt lag spela.
Dessutom konstgräs som spelarna i DIF inte är vana med.
Absolut inget fel på Berhns, riktigt fräsch vad jag minns det.
Men fansen gillar nog inte att behöva åka till Örebro och se sitt lag spela.
Dessutom konstgräs som spelarna i DIF inte är vana med.
Norrköping-Mjällby 2-2
Det satt långt inne men det blev en pinne
Lär bli spännande i både toppen och botten av tabellen.
Nu hoppas jag bara att Mjällby hänger kvar utan att behöva kvala
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.