Allsvenskan 2021.

FotbollsAllsvenskan det är grejen.
Plus och minus för toppkvarteten så som jag ser på det.

MFF
+ Bredaste truppen
- Mer matchande än övriga lag och har visat sig ha svårt att klara av det.

Di Gule
+ Klaraste spelide'n i AS och spelarna har verkligen lyssnat väl.
- Låter motståndarna föra spelet i för stor utsträckning.

DIF
+ Eriksson offensivt o Schuller defensivt centralt är AS bästa på sina resp. positioner.
- Ojämn trupp, är någon av herrarna Eriksson eller Schuller inte på plan så finns inte tillräckligt bra ersättare.

AIK
+ Starka bakåt
- Saknar målgörare

Heja di Gule - Framåt för seger

FotbollsAllsvenskan det är grejen.
Plus och minus för toppkvarteten så som jag ser på det.

MFF
+ Bredaste truppen
- Mer matchande än övriga lag och har visat sig ha svårt att klara av det.

Di Gule
+ Klaraste spelide'n i AS och spelarna har verkligen lyssnat väl.
- Låter motståndarna föra spelet i för stor utsträckning.

DIF
+ Eriksson offensivt o Schuller defensivt centralt är AS bästa på sina resp. positioner.
- Ojämn trupp, är någon av herrarna Eriksson eller Schuller inte på plan så finns inte tillräckligt bra ersättare.

AIK
+ Starka bakåt
- Saknar målgörare

Heja di Gule - Framåt för seger
Hej

En bra analys, det enda Elfsborg inte har är väl en publik som matchar lagets prestationer, publiken kallas ju iblande för den 12 spelaren och det kommer kanske att fälla avgörandet.

Mvh isan lover

Som Djurgårdare blev jag inte alltför imponerad av laget igår. IFK var bättre och de har fått igång rullatorerna på sina gamlingar. Sedan undrar jag varför tränarna i DIF använder Haris som ytterback. Han är ett bra offensivt vapen på mittfältet eller som forward. In med Nyholm som yb och ut med Kalle Isbiten Holmberg och/eller Bärkroth.

Hej

En bra analys, det enda Elfsborg inte har är väl en publik som matchar lagets prestationer, publiken kallas ju iblande för den 12 spelaren och det kommer kanske att fälla avgörandet.

Mvh isan lover
Ja jag fattar inte att Boråsarna är så svårflörtade.
Nu sänker de priserna framåt så får vi se om det hjälper något.

Som Djurgårdare blev jag inte alltför imponerad av laget igår. IFK var bättre och de har fått igång rullatorerna på sina gamlingar. Sedan undrar jag varför tränarna i DIF använder Haris som ytterback. Han är ett bra offensivt vapen på mittfältet eller som forward. In med Nyholm som yb och ut med Kalle Isbiten Holmberg och/eller Bärkroth.
Elfsborgs Johan Larsson säger om sig själv att han är en värdelös back och spelar som en falsk anfallare. Jag tror att tanken är att Radetinac skall vara något liknande.
Som sagt är Holmberg helt iskall. T.o.m under isen.
Bärkroth har inte kommit tillrätta alls som under fjolåret. En spruta självförtroende så har ni en duracell kanin igen I den forna yngsta AS spelaren.

Ny match nya förutsättningar, Snoka gästas av di Gule på Platinum Cars Arena.

IFK köpte inför säsongen in en spelare för 1 miljon kr som saknade självförtroende och behövde ett miljöombyte, men där ser man hur mycket en talang med rätt miljö och förväntningar kan blomma ut. Adegbenro har hittills i år gjort 15 strutar, vart skall det sluta...

Guldåret 2012 åkte vi upp med 20 bussar till Peking i slutkampen av AS, nu sitter man i Thailand och har det gött på ett annat sätt.

Heja di Gule - Framåt för seger.

Skam o bedrövelse, så är känslorna dagen efter matchen.
Man är relativt nära Johanssons pokal och så är en spelare övertänd. Nu blir det intressant att se vilka konsekvenser det blir på planen mot Varberg på lördag.

Jaha då var det slut på det roliga.:(
Mjällby-Sirius 2-3
Nu ska jag hälla upp en jättestor whisky och dränka sorgen med.:mad:

Återstår att se om det går bra imorgon när MFF möter Änglarna borta. Elfsborg tappade poäng men Djurgården vann. Spännande!

Snart dags att ta plats framför tableten och kolla direktreferat från Gamla Ullevi. Skall MFF återta ledningen från Djurgården?

• Like
Reactions: Nox
Jaaa!
Mjällby vann snöbollsmatchen mot Östersund med 2-0.
Nu är kontraktet säkrat :beer::laugh2:

Det var snökaos under matchen mellan Östersund–Mjällby.

Jag spyr ta mig fan, än en gång visar det sig att domaren gynnar storstadslagen. Vara så jäkla feg att inte våga blåsa straff till Kalmar när det är hands i straffområdet men det beror säkert på att hela hans sandloppesläkt var på malmöläktaren. Nu är det ju inte säkert det blivit mål på straffen och att Kalmar vunnit men kanske och då kanske Kalmar lyckats ta en plats och komma ut i Europa och fått in en liten slant, de kanske inte har i europafotbollen att göra men det har ju inte Malmö heller. Visst Malmös vinst var väl rättvis men det spelar ingen roll regler är regler, blir bara så jäkla less på att storstadsfotbollen gynnas.

Jag spyr ta mig fan, än en gång visar det sig att domaren gynnar storstadslagen. Vara så jäkla feg att inte våga blåsa straff till Kalmar när det är hands i straffområdet men det beror säkert på att hela hans sandloppesläkt var på malmöläktaren. Nu är det ju inte säkert det blivit mål på straffen och att Kalmar vunnit men kanske och då kanske Kalmar lyckats ta en plats och komma ut i Europa och fått in en liten slant, de kanske inte har i europafotbollen att göra men det har ju inte Malmö heller. Visst Malmös vinst var väl rättvis men det spelar ingen roll regler är regler, blir bara så jäkla less på att storstadsfotbollen gynnas.
Den domaren tycker jag sällan har favoriserat Malmö, tror inte det är medvetet hursomhelst. Men får hoppas att Elfsborg och AIK kryssar idag, då Malmö FF guldet i kavaj.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp