Hej
Som falang är detta väldigt svårt eftersom alla jämnt vill bjuda på allt, man känner att man hela tiden får mer än man kan ge tillbaka, generositeten och vänligheten visar inga gränser, detta gäller även vid kontakter med för mig helt okända människor som man träffar i olika sammanhang.
Jag upphör aldrig att förvånas över den stora öppenhet, ärlighet och vänlighet folk visar mig, speciellt då människor ifrån Isaan, men jag har även bra erfarenheter av vanliga människor runt om i landet också, främst vanliga enkla människor som andra kanske skulle välja att se som fattiga, okunniga och lite suspekta, tänker då på småbönder, daglönare, gatuförsäljare, chaufförer, boende i slum, fiskare, sjömän, jägare-samlare och arbetare av olika slag.
Men även lite rikare folk visar ibland intresse och bjuder in, sen har jag ju väldigt bra erfarenheter av polis, militär, brandkår, skolor och olika myndigheter i landet, även här hamnar man ibland på kalas och blivit bjuden på allt, detta har hänt så många gånger stt jag knappt kommer ihåg alla tillfällen, knappast någon slump eller bara tur, människorna här är helt enkelt oerhört generösa och sociala.
Mvh isan lover