En väg tillbaka

Jag tror inte jag kommer sluta mina dagar i Thailand. Kultur skillnaderna är förstora skulle aldrig orka med det. Men att flytta till Sverige innan man behöver kommer jag inte att göra jag hoppas kunna hitta något land närmare så pendlingen vid behov inte blir så besvärlig. Vill samtidigt se till att jag kan själv medicinera vid behov när jag blir äldere.
Kulturskillnaderna är större i Sverige...

Kulturskillnaderna är större i Sverige...

Man slipper buddister har inget emot muslimer eller kristna och svenskar i allmänhet även om de flesta är korkade. Men budister och thailändare orkar jag inte med. Efter snart tio år här är det inte roligt längre tidigare skrattade man åt det nu är de bara pinsamma jobbiga löjliga. Hade det inte varit för att det är billigt och hyggligt klimat och man kan göra lite som man vill skulle jag aldrig bo här. Sedan har Thailand genom åren dragit till sig den värsta sortens människor från alla länder.

Att göra av med pengarna är väl det minsta problemet om man har en thairelation. Det gäller bara att göra det på ett förståndigt och vettigt sätt. Det är åtminstone så jag resonerar, har ju ingen tidigare familj att tänka på.
Varför skall man sörja för andra hela tiden , ingen som gett mig något gratis i livet

Jag tror inte jag kommer sluta mina dagar i Thailand. Kultur skillnaderna är förstora skulle aldrig orka med det. Men att flytta till Sverige innan man behöver kommer jag inte att göra jag hoppas kunna hitta något land närmare så pendlingen vid behov inte blir så besvärlig. Vill samtidigt se till att jag kan själv medicinera vid behov när jag blir äldere.
Det är ju det som är problemet i Sverige , blir du sjuk så skiter alla i dig , du kan dö i dina smärtor med kalsongerna fulla med skit idag , så illa är det tyvärr i Sverige nu ... Nej tack , omvårdnad kommer jag att få i Thailand ,, gumman tar hand om mig det vet jag , dör hon före så får jag väl finna något annat land att bo i om Thaimyndigheterna slänger ut mig ,, Tror det kommer att bli lättare för oss som är gifta med Thai kvinnor, samt har en fast adress i Thailand ,, har fått lite info om detta från trovärdig källa

Det är ju det som är problemet i Sverige , blir du sjuk så skiter alla i dig , du kan dö i dina smärtor med kalsongerna fulla med skit idag , så illa är det tyvärr i Sverige nu ... Nej tack , omvårdnad kommer jag att få i Thailand ,, gumman tar hand om mig det vet jag , dör hon före så får jag väl finna något annat land att bo i om Thaimyndigheterna slänger ut mig ,, Tror det kommer att bli lättare för oss som är gifta med Thai kvinnor, samt har en fast adress i Thailand ,, har fått lite info om detta från trovärdig källa

Att de skulle behandla någon västerlänning med respekt finns inte. Om vi inte har pengar skulle de idiot förklara den thailändaren som beffatad sig med oss.

Att de skulle behandla någon västerlänning med respekt finns inte. Om vi inte har pengar skulle de idiot förklara den thailändaren som beffatad sig med oss.
Förklara dig gärna bättre , du menar våra familjer eller ,, ??? Om de har 40.000 thbt/månad av mig så ser de nog till att jag har det så bra jag kan så länge som möjligt då gumman min vet att när jag är borta då är pensionen borta , eller menar du Thaimyndigheterna ??
;)

De vill åt skitstövlarna , de som myglar med allt UT , Visa ; försäkringar mm , inte oss som har Thaifamilj samt bor på samma adress med familjen år efter år , det har jag fått från en som Arbetar på Suwan , Immigrationen , men om hon svamlar vet jag inte ,, men det är vad som talas om bland dessa som jobbar med IM

Förklara dig gärna bättre , du menar våra familjer eller ,, ??? Om de har 40.000 thbt/månad av mig så ser de nog till att jag har det så bra jag kan så länge som möjligt då gumman min vet att när jag är borta då är pensionen borta , eller menar du Thaimyndigheterna ??
;)[/QUOTE

Thailand vill inte ha oss här men kan inte säga nej till pengarna. All skite de har fått ta emot genom åren ligger som en fin krutdurk den dag de inte vill ha oss ut.
Jag har den uppfattningen att det går att mygla lika bra eller mera idag. Skillnaden är att idag trakserar de alla även de som är skötsamma med ursäkten att vi har blivit noggrannare.

Ja har man bara lite pengar så får man det nog betydligt bättre som åldring här, i Sverige snor ju staten dina pengar så fort du hamnar på hemmet och sen får du ändå ingen sylt på pannkakorna.
Och snacka om kulturskillnader, Sveriges riktiga kultur snart ett minne blott.

Thailand vill inte ha oss här men kan inte säga nej till pengarna. All skite de har fått ta emot genom åren ligger som en fin krutdurk den dag de inte vill ha oss ut.
Jag har den uppfattningen att det går att mygla lika bra eller mera idag. Skillnaden är att idag trakserar de alla även de som är skötsamma med ursäkten att vi har blivit noggrannare.
Aldrig att jag skulle vilja hamna i händerna på en thailändare som hjälplös gamal eller sjuk. De är ju totalt hjärtlösa människor som bara ler .

Sedan har Thailand genom åren dragit till sig den värsta sortens människor från alla länder vilket gör att man kan förstå thailändarna att de pissar på oss.

Aldrig att jag skulle vilja hamna i händerna på en thailändare som hjälplös gamal eller sjuk. De är ju totalt hjärtlösa människor som bara ler .
Land Of Smiles!

I ärlighetens namn så vet jag inte om man kan säga att "Thailand vill inte ha oss här".
Så förbaskat mycket skräp som dräller in här så förstår jag att selarna dras åt. Detta borde göra även på hemmaplan.
Kan inte påstå att jag känner mig trakasserad.

Är det bara jag som tycker det är en trygghet att ha en adress registrerad? Skulle jag vara mer värd död än levande så vet myndigheterna vart dom ska börja leta.
90 dagrars rapport, japp, det bästa som finns! Ohh om detta skulle finnas "hemma", så underbart. Bättre vore att man varje månad skulle inställa sig för att få kuponger till mat varje månad för att få några.
Skit i det, i farangland växer pengar på träd och i Thailand gnäller faranger på skitbaggateller.

Det var inte riktat mot dig @Khuntan , det var bara allmän kräkning ;)

Säger bara , nej tack , att gå och längta efter döden , det kan jag vara utan , känner inte av en bräcklig kropp ..ännu men jag är ju bara 68;)

Det kommer en dag för de flesta av oss när vi inte vill leva längre. Det är en process som kommer olika sent för olika människor bland annat beroende på hur de levt. Men jag tror generellt inte att vi dör förrän vi vill. Jag såg folk dö som flugor när allt togs ifrån dem då man skövlade gamla stadsdelar i Göteborg.

Det kommer en dag för de flesta av oss när vi inte vill leva längre. Det är en process som kommer olika sent för olika människor bland annat beroende på hur de levt. Men jag tror generellt inte att vi dör förrän vi vill. Jag såg folk dö som flugor när allt togs ifrån dem då man skövlade gamla stadsdelar i Göteborg.
Jo, det är sant , och det är väl därför Sossarna nu tar allt ifrån de äldre , då fixar man ju detta utan att införa ättestupan igen ,något som annars skulle kunna bli verklighet , själv tänker jag mig minst 20 år till gärna 25:) Har inga krämpor och försöker sköta mig , så jag hoppas kan djävlas ett tag till med överheten 555555:)

Att mentalt och ekonomiskt förbereda sig för nästa anhalt bör man nog börja med när man är ålderspensionär. Det är inte samma sak som att längta, men ett bra försök att minska eventuell senare ångest.
Såg härom dagen på SVT att en svensk äldre man per dag tar sitt liv i Sverige. Det är betydligt fler än som trafiken skördar.
Nästan ingen hjälp finns att få i sjukvården för denna sjukdomsbild.
Ni som är yngre förstår nog inte detta, men det är helt normalt.
Min egen farsa avslutade själv sitt liv vid 33, morsan levde till hon blev 96.
Ingen har sitt eget facit...

Att mentalt och ekonomiskt förbereda sig för nästa anhalt bör man nog börja med när man är ålderspensionär. Det är inte samma sak som att längta, men ett bra försök att minska eventuell senare ångest.
Såg härom dagen på SVT att en svensk äldre man per dag tar sitt liv i Sverige. Det är betydligt fler än som trafiken skördar.
Nästan ingen hjälp finns att få i sjukvården för denna sjukdomsbild.
Ni som är yngre förstår nog inte detta, men det är helt normalt.
Min egen farsa avslutade själv sitt liv vid 33, morsan levde till hon blev 96.
Ingen har sitt eget facit...

Jag måste nog säga att det är inte så konstigt med den ungdomskultur vi skapat i väst. Jag blev arbetslös strax efter 50 och det var ingen som ville anställa. Ålder och erfarenhet är inte värt något. Det är en väldigt stor skillnad i Thailand där äldre fortfarande respekteras.

Har man inte förmågan att själv skapa något meningsfullt så går det nog fort utför, du får inte mycket stöd från samhället.

I ärlighetens namn så vet jag inte om man kan säga att "Thailand vill inte ha oss här".
Så förbaskat mycket skräp som dräller in här så förstår jag att selarna dras åt. Detta borde göra även på hemmaplan.
Kan inte påstå att jag känner mig trakasserad.

Är det bara jag som tycker det är en trygghet att ha en adress registrerad? Skulle jag vara mer värd död än levande så vet myndigheterna vart dom ska börja leta.
90 dagrars rapport, japp, det bästa som finns! Ohh om detta skulle finnas "hemma", så underbart. Bättre vore att man varje månad skulle inställa sig för att få kuponger till mat varje månad för att få några.
Skit i det, i farangland växer pengar på träd och i Thailand gnäller faranger på skitbaggateller.

Det var inte riktat mot dig @Khuntan , det var bara allmän kräkning ;)
5555Mycket bra Pjodd :):thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Sedan har Thailand genom åren dragit till sig den värsta sortens människor från alla länder vilket gör att man kan förstå thailändarna att de pissar på oss.
Tycker inte att de pissar på oss, mej kallar de oftast för "Bra Farang " Nykter skötsam Farang " ,varför , jo , för att jag är nykter och skötsam , visar respekt på Migrationen och andra myndigheter , dvs är en utlänning de gillar , sen väljer jag även mitt umgänge:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp