Expat tvättar bilar i Thailand.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Läste om denne australiensare som drygar ut kassan genom att tvätta bilar, han uppger sig tjäna mellan 5000-6000 baht per dag och tvättar då ca 20 bilar, låter som en rätt hyfsad verksamhet. han driver verksamheten med sin fru.

Farang washing cars to make a living - says he's making 6,000 baht a day!

4DQpjUtzLUwmJZZPFhiwkVplMRbUF7OKwAHDJH41v2fL.jpg.36ee0fd8bbf26068bcfaafe7e53cb620.jpg

Ban Muang reported on an Australian pensioner who is washing cars in Thailand to make ends meet.

And him and his wife are earning a tidy sum.

The Thai media said customers were praising William Pearl for his cleaning and said he felt no shame in their headline.

Mr Pearl, aged 70, started the "Ran O" car care business with his wife Srinuan Sukcharoen who is twenty seven years his junior.

The shop is in Muang district of Rayong on Rat-uthit Road.

4DQpjUtzLUwmJZZPFhiwkVplMRbUF7OLHEa5kqM3o0pT.jpg.2b34827268e16397329ec15151f8bd94.jpg

Ban Muang said he had been helping out with the cleaning of cars since the start of the year. He said that he usually played golf on that day and slept in front of the TV.

It was much better to be out doing something useful and the shop was making 5,000 baht to 6,000 baht a day cleaning an average of 20 cars.

Smiling wife Srinuan gives the cars a wipe while Mr Pearl gets out the hose and shampoo. "I'm not tired - I love it" he said.

Kids from the local schools are employed in their free time for 300 baht a day, he added.

Ban Muang quoted an unnamed customer as saying that Mr Pearl did a great job and was a hard working individual who did not squander money.

Source: Ban Muang

Mvh isan lover

Jag gillar att du länkar å sammanfattar på svenska. Men hur blev "the shop was making 5,000 baht to 6,000 baht a day" att han tjänade 5000-6000 ??

Det är stor skillnad på intäkt och förtjänst.

Kul att han gör något med sin tid och bra att han låter lokala ungdomar jobba extra. Kul med entreprenörsanda!

Jag gillar att du länkar å sammanfattar på svenska. Men hur blev "the shop was making 5,000 baht to 6,000 baht a day" att han tjänade 5000-6000 ??

Det är stor skillnad på intäkt och förtjänst.

Kul att han gör något med sin tid och bra att han låter lokala ungdomar jobba extra. Kul med entreprenörsanda!

Hej

Det har du helt rätt i, alla verksamheter har ju även kostnader, men han och frugan lär ändå dryga ut kassan rätt bra med den här sidoinkomsten.

Mvh isan lover

En Amerikan runt 40 årsåldern har biltvätt på Sukhumvith i Pattaya, helt klart Pattayas modernaste biltvätt, från 90 baht och upp till 800 baht tror jag det dyraste var, beroende på vilken tvätt man väljer

Hej

Tycker att detta var ett bra exempel på att det går att starta en ganska lönsam verksamhet även med en ganska liten investering, vill man bara så går det skapa något på egen hand..

Mvh isan lover

Här kostar en biltvätt 100-150 baht så han måste va jäkligt dyr å wp kan han inte få för att tvätta bilar, jobb avsett endast för Thai.

En Amerikan runt 40 årsåldern har biltvätt på Sukhumvith i Pattaya, helt klart Pattayas modernaste biltvätt, från 90 baht och upp till 800 baht tror jag det dyraste var, beroende på vilken tvätt man väljer
Uppe på Darkside ca 500 m innan slutet på Soi Muslim (Nuen Plap wan ) tar de 110 thbt för en handtvätt av bil , och det blir grymt rent ,verkade vara lite dyrt hos denna Farangens familj

Uppe på Darkside ca 500 m innan slutet på Soi Muslim (Nuen Plap wan ) tar de 110 thbt för en handtvätt av bil , och det blir grymt rent ,verkade vara lite dyrt hos denna Farangens familj
När jag orkar inte tvätta frugans bil då lämnar jag bilen över till en kille. Handtvätt,dammsugning och waxning av bilen
240tb
Den killen tar bara fyra bila per dag.

Lite märkligt hur de får arbetstillstånd för denna syssla , tvätta bilar kan alla Thai syssla med , och det är ju detta det handlar om ....

Liknande trådar

B
Svar
7
Visningar
1 K
Anonymius
A
L
Svar
25
Visningar