extension of stay 90 dagars rapportering multiple entry.

Ganska så snävt du ser på detta med bankstatement, ifråga om 400k för ett Married /spouse så skulle de kunna vara så att man tyar de fruar som inbegrips i detta, dvs när farangstackaren avlider så har Thaifrun vips närstan en halv miljon Thaibath. Har du funderat på hur mycket 400k är för många Thai. Man kan nog se många anledningar till att dessa skall finnas på kontot, sen vill jag minnas om jag inte har fel att minimum 200k i detta fall, dvs hälften av kravbeloppet skall sitta där under hela 12 månaders perioden, man ju säga att de låser upp farangen på ett ganska stort belopp, i mitt fall så spelar det tydligen ingen roll att jag har en pension som är högre än kravet. Varför har man detta krav just på reda slantar, att inte ett incomeletter accepteras. Bara funderingar kring hur de tänker dessa tjänstemän
Nej hälften behöver inte sitta där under en 12 månadersperiod.
Kan ta ut dom direkt efter ansökan och dom fått papprena.
Har gjort det själv.

Har gjort det själv.
Ok, bra har ingen lust att låna dem dessa slantar, någon talte mig att hälften skall finnas och att de har rätt att kolla upp detta under perioden med ett nytt Bankstatement, låter bra och betryggande. Vad har du för uppfattning om huruvida de inte skall acceptera ett incomeletter på det tredubbla beloppet för married extension. Det gjorde de inte i mitt fall, kanske bara godtycklighet av tjänstemannen. Fråga mig inte varför jag inte tog Non O retirement, för de ansökte jag om men förvärgrades, av ännu okänd anledning

Ok, bra har ingen lust att låna dem dessa slantar, någon talte mig att hälften skall finnas och att de har rätt att kolla upp detta under perioden med ett nytt Bankstatement, låter bra och betryggande. Vad har du för uppfattning om huruvida de inte skall acceptera ett incomeletter på det tredubbla beloppet för married extension. Det gjorde de inte i mitt fall, kanske bara godtycklighet av tjänstemannen. Fråga mig inte varför jag inte tog Non O retirement, för de ansökte jag om men förvärgrades, av ännu okänd anledning
Jag hade non O singel retired från start som jag senare sökt one year extension på. Hittills 3 gånger. 2 gånger i Pathum Thani och nu senast i Udon Thani. Alla gånger med incomeletter från ambassaden utan problem. Inga pengar på banken.

De papper de vill ha är: incomeletter, kopia på passet, adressintyg från immigration, kopia på hyreskontraktet och hyresvärdens kopia på id och husboken.

I Udon som var det smididaste stället lämnade jag in dessa kopior och passet och så fixade de allting. Kostade iofs 2.000 baht istf 1.900 baht men den extra 100-ringen var värt servicen.

Har gjort det själv.
Det har jag aldrig heller hört talas om, har aldrig visat något thailändskt bankkonto vid visumansökan, bara ett inkomstintyg från Sverge som ambassad eller konsulat översatt till engelska.

Det har jag aldrig heller hört talas om, har aldrig visat något thailändskt bankkonto vid visumansökan, bara ett inkomstintyg från Sverge som ambassad eller konsulat översatt till engelska.
Thailändskt bankkonto gäller ju om man skall visa låst summa, då skall den stå i Thailändsk bank.
Jag hade ingen inkomst då jag inte jobbat på ett tag så då gäller låst summa i 3 månader, i mitt fall 400k då jag sökt baserat på spouse, family.
Är ju det fiskarn skall göra nu skriver han.

Thailändskt bankkonto gäller ju om man skall visa låst summa, då skall den stå i Thailändsk bank.
Jag hade ingen inkomst då jag inte jobbat på ett tag så då gäller låst summa i 3 månader, i mitt fall 400k då jag sökt baserat på spouse, family.
Är ju det fiskarn skall göra nu skriver han.
Har redan gjort. Och dessa grisar skapar egna regler som passar dem. Protestera inte för då kommer frågan " vill du stanna hos din fru " Så fungerar Buriram immigration

Det verkar ju nästan som om du retat upp immigrationen i Buriram på något sätt med de problem du har med dem.
Absolut inte, de är helt enkelt riktigt otrevliga mutkolvar, de är kända för att vara den mest korrupta immigrationen i landet.
Vad som troligtvis retade officeren var att alla papper (dokument) var perfekt samt i ordning hophäftade. Han utbrast efter en stund bläddrande" Hur kan farangen veta vilka dokument som skall finnas här, samt allt hophäftat i rätt ordning. Om han hade kikat i mitt gamla pass så hade han sett ett antal Non O spouse samt Non O retiredon extensin mm. Tror att detta retade upp dem då det begränsade deras möjlighet till att dra mig på 10 k, vilket de nyss gjort med en Svensk kille som väntade på att få göra sin 90 dagars. Han berättade att de gör allt jobb åt dig, kopierar allt samt struntar i om nåt fattas , bara du betalar 10 k så har du stämpeln.
Så de är lite billigare än agenterna

Liknande trådar

Tillbaka
Topp