Tack för alla tips, det ser ut att luta åt Norwegian. Styvdottern och svärsonen är galna över att inte få flyga Thai, men jag förklarar för dom att priset för dom biljetterna kan dom bygga ett litet hus för, och vill dom verkligen bli skyldiga så mycket? Nej, det vill dom ju inte... Jag har nämligen gjort alldeles klart att jag kan låna dom pengar och hjälpa till med finansieringen, men jag har inte råd att bjuda dom. Visserligen tror jag inte själv på det upplägget, allt får jag nog inte igen, men man kan ju hoppas på det mesta möjliga!
Dom är tydligen fullständigt inställda på att komma hit till varje pris, för dottern förklarade glatt att hon tänkte finansiera resorna till Konkaen och Bangkok för att ordna pass o visum genom att sälja moppen och så kunde svärsonen sälja sina prisbelönta kamptuppar. Där, ungefär, reagerade jag för detta var bland det dummaste jag hört! Moppen behöver jag när jag är i byn och att slumpa bort en nästan ny moppe för 30000 när man behöver kanske 5000 för att senare tvingas köpa en ny för 40000 -det låter som en riktigt dålig affär! För att inte tala om tupparna, dom är svärsonens ögonstenar och jag såg inget skäl alls att sälja dom. I stället skickar jag ner mitt kreditkort, så får dom låna från mitt konto i Bangkok Bank och behöver inte bli skyldiga mer än dom måste! Där finns inte så värst mycket pengar, någon större risk löper jag inte.
Så nu börjar det dra ihop sig, så fort jag får deras passkopior skall jag börja med pappersarbetet.
Det skall bli kul att få hit dom, det är trevligt folk.