Familj på besök

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ute i tid !!!!!

mackfaktorn är 7 månader i tid!!!!

ska man boka 2 år framåt menar du.

"magnusjansson " sa:
samma här från sth 27 juni hem 21 juli 7300 per person

Janne boka åt mig 3 biljetter du får 4000 kr st
'
du tjänar mellanskillnaden!!!!
Haha då väljer jag datum också! Du fick åka 13/8 till 11/9 istället 10818 för alla tre. Lite sent ute nu får hänga på låset när de släpper nya resor som hos andra flygbolag ...!

Janne orkar inte åka 13 aug till 11 sep
dom tar in riset då så man åker väl på att jobba ;) ;) ;) ;)

Nu är det så att thai alltid kör billiga biljetter under några månader,
och jag tror att något måste dom göra mot denna nya konkurent.'

Priserna kommer nog att pressas
så det kommer att gå att köpa billiga biljetter av thai,

om ni köper biljetter av thai kan vi väl
jämföra vad samma kostade hos ,konungariket Norge,

"magnusjansson " sa:
Nu är det så att thai alltid kör billiga biljetter under några månader,
och jag tror att något måste dom göra mot denna nya konkurent.'

Priserna kommer nog att pressas
så det kommer att gå att köpa billiga biljetter av thai,

om ni köper biljetter av thai kan vi väl
jämföra vad samma kostade hos ,konungariket Norge,
Exakt, men Thai har ju endast ett fåtal till de priserna också. Däremot har man barn kan det ändå bli billigare då Thai brukar vara billigast på just barnbiljetter.

Nu skulle ju ytterligare ett bolag från emiraterna flyga på Arlanda, men då blir det ett byte ...

Norwegian börjar ju alltid på 1699 för enkel tills dessa tar slut + 299 för bagage. Dvs 3996 tor BKK med bagage utan mat. Tror ingen slår dem sen kan man ju hoppas på konkurrens. Sen vet inte jag vilket bolag som har flest lågprisbiljetter ...

"Janne " sa:
Exakt, men Thai har ju endast ett fåtal till de priserna också. Däremot har man barn kan det ändå bli billigare då Thai brukar vara billigast på just barnbiljetter.

Nu skulle ju ytterligare ett bolag från emiraterna flyga på Arlanda, men då blir det ett byte ...

Norwegian börjar ju alltid på 1699 för enkel tills dessa tar slut + 299 för bagage. Dvs 3996 tor BKK med bagage utan mat. Tror ingen slår dem sen kan man ju hoppas på konkurrens. Sen vet inte jag vilket bolag som har flest lågprisbiljetter ...
dom där norskarna flyger ju bara från Stockholm och Oslo. :( Det blir en omväg för oss i Skåne som är bortskämda med att ha Kastrup bara 20 minuter hemifrån. Finnair och Quatar är hyggliga alternativ för oss.

"Berralund " sa:
Precis, mycket viktigt! Jag fick problem med det när det gällde svärföräldrarna, Thai vägrade checka in dom på flyget mella BKK och Udon Thani. Så missa inte det, kan bli dyrt. Surt att stå på Suvvan med biljett och sen inte få flyga.

Ja så kan det vara ...... vet att Air Asia till samma ställe Udon tror jag det var har i sina bestämmelser att det räcker med bara ID så kan man åka.
Men Tyvärr så, för några år sedan, så följde dom inte ens sina egna regler, och kräve kortet trots att det som stod i deras egna regler påtalades för dom i incheckningen

"Långeman " sa:
Ja så kan det vara ...... vet att Air Asia till samma ställe Udon tror jag det var har i sina bestämmelser att det räcker med bara ID så kan man åka.
Men Tyvärr så, för några år sedan, så följde dom inte ens sina egna regler, och kräve kortet trots att det som stod i deras egna regler påtalades för dom i incheckningen

Stämmer, men nu har det blivit en stor nackdel med Air Asia - Dom har flyttat till Don Mueang så det känns inte aktuellt att åka med dom. Har ingen lust att sätta mig i en taxi dit när man är trött och bedrövlig.

Tack för alla tips, det ser ut att luta åt Norwegian. Styvdottern och svärsonen är galna över att inte få flyga Thai, men jag förklarar för dom att priset för dom biljetterna kan dom bygga ett litet hus för, och vill dom verkligen bli skyldiga så mycket? Nej, det vill dom ju inte... Jag har nämligen gjort alldeles klart att jag kan låna dom pengar och hjälpa till med finansieringen, men jag har inte råd att bjuda dom. Visserligen tror jag inte själv på det upplägget, allt får jag nog inte igen, men man kan ju hoppas på det mesta möjliga!

Dom är tydligen fullständigt inställda på att komma hit till varje pris, för dottern förklarade glatt att hon tänkte finansiera resorna till Konkaen och Bangkok för att ordna pass o visum genom att sälja moppen och så kunde svärsonen sälja sina prisbelönta kamptuppar. Där, ungefär, reagerade jag för detta var bland det dummaste jag hört! Moppen behöver jag när jag är i byn och att slumpa bort en nästan ny moppe för 30000 när man behöver kanske 5000 för att senare tvingas köpa en ny för 40000 -det låter som en riktigt dålig affär! För att inte tala om tupparna, dom är svärsonens ögonstenar och jag såg inget skäl alls att sälja dom. I stället skickar jag ner mitt kreditkort, så får dom låna från mitt konto i Bangkok Bank och behöver inte bli skyldiga mer än dom måste! Där finns inte så värst mycket pengar, någon större risk löper jag inte.

Så nu börjar det dra ihop sig, så fort jag får deras passkopior skall jag börja med pappersarbetet.
Det skall bli kul att få hit dom, det är trevligt folk.

Med all respekt för Dig och familjen , hoppas detta går rätt väg , jag känner rysningar efter ryggraden , om de inte har de minsta besparingar hur lever /har de levt till dags datum.. Min frus bröder samt föräldrar är riktigt fattiga risbönder , men nog har de så att de kan ta sig till Khon kaen eller BKK för att göra pass.. Hoppas detta slutar väl..................................
Känns som om dom spolierar ditt eget sparande för livet i Thai ... hoppas jag har fel
Lycka till Birger

"Phonta " sa:
Med all respekt för Dig och familjen , hoppas detta går rätt väg , jag känner rysningar efter ryggraden , om de inte har de minsta besparingar hur lever /har de levt till dags datum.. Min frus bröder samt föräldrar är riktigt fattiga risbönder , men nog har de så att de kan ta sig till Khon kaen eller BKK för att göra pass.. Hoppas detta slutar väl..................................
Känns som om dom spolierar ditt eget sparande för livet i Thai ... hoppas jag har fel
Lycka till Birger

Jadå, jag tror Du har fel. Dom är utfattiga därför att styvdottern just genomgått en skillsmässa och hennes nye mans förra fru dog och lämnade honom ensam med en dotter. Svårt att spara under såna krisperioder, det har jag aldrig klarat heller. Att lämna kortet är ett bra test på hurpass hederliga dom är och resten av testet består väl i att se hur villiga dom är att betala tillbaka pengarna dom lånar. Går det åt häcklefjäll så vet jag åtminstone något som kommer att vara nyttigt i framtiden.
Och förlusten blir inte större än vad jag kan ta. Men jag tror det går bra, jag tror dom är helt OK - hade jag inte trott det, hade jag inte gått med på saken.

"Birger " sa:
Jadå, jag tror Du har fel. Dom är utfattiga därför att styvdottern just genomgått en skillsmässa och hennes nye mans förra fru dog och lämnade honom ensam med en dotter. Svårt att spara under såna krisperioder, det har jag aldrig klarat heller. Att lämna kortet är ett bra test på hurpass hederliga dom är och resten av testet består väl i att se hur villiga dom är att betala tillbaka pengarna dom lånar. Går det åt häcklefjäll så vet jag åtminstone något som kommer att vara nyttigt i framtiden.
Och förlusten blir inte större än vad jag kan ta. Men jag tror det går bra, jag tror dom är helt OK - hade jag inte trott det, hade jag inte gått med på saken.

Du får en karma av mej Birger för din omtanke och din medmänsklighet!!! :nod:

Areeya

Det får Du av mig med , men tyvärr så kan denna godhet bita en i baken , det gjorde den med mig , därför är jag väldigt misstänksam ,tyvärr . Hoppas Birger ursäktar ....

"Birger " sa:
en bra sak, om man ska skicka ett kreditkort kan vara att tömma kontot innan och att skicka det rekommenderat. thaiarna på posten stjäl som korpar. väl framme kan man pytsa in lite kulor

"Sir One " sa:
en bra sak, om man ska skicka ett kreditkort kan vara att tömma kontot innan och att skicka det rekommenderat. thaiarna på posten stjäl som korpar. väl framme kan man pytsa in lite kulor

Jag blev av med en telefon i Thailändska posten, de skäl som sagt var som korpar.

Tricket är att skicka det med postens gröna kuvert och rekommendera det, kostar en hundralapp extra men då blir det spårbart och ingen vågar stjäla det.

"mackes " sa:
Jag blev av med en telefon i Thailändska posten, de skäl som sagt var som korpar.

Tricket är att skicka det med postens gröna kuvert och rekommendera det, kostar en hundralapp extra men då blir det spårbart och ingen vågar stjäla det.
jag blev av med en kamera. mitt eget fel då jag snålade in på att rekommendera

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp