Thailand förbjuder barn-aga i familjen

Jag vet och har sett med egna ögon att dottern hade märken efter aga när hon gick i thaiskolan. Hon var jätteledsen ibland när vi hämtade henne. Det skyndade på mitt beslut att ta hit dom snarast möjligt. Hon är fortfarande tacksam för det, vi pratade om det senast igår. Det har också framkommit senare att hon även blev agad av mormor och morfar, fullständigt horribelt. Så där har du förklaringen till min kraftiga reaktion. Grabben klarade sig bättre men han är 3 år yngre.

Hon var 9 år när dom kom hit, han 6. Jag har aldrig någonsin ångrat mitt beslut.
Hej

Har aga (misshandel) ägt rum är det ju helt självklart ett riktigt beslut, bra gjort av dig och jag hade agerat precis likadant.

Mvh isan lover

Jag vet och har sett med egna ögon att dottern hade märken efter aga när hon gick i thaiskolan. Hon var jätteledsen ibland när vi hämtade henne. Det skyndade på mitt beslut att ta hit dom snarast möjligt. Hon är fortfarande tacksam för det, vi pratade om det senast igår. Det har också framkommit senare att hon även blev agad av mormor och morfar, fullständigt horribelt. Så där har du förklaringen till min kraftiga reaktion. Grabben klarade sig bättre men han är 3 år yngre.

Hon var 9 år när dom kom hit, han 6. Jag har aldrig någonsin ångrat mitt beslut.
Det kanske var ett bra beslut men skulle jag sett märken på att mitt barn blev slagen,
i skolan eller mormor- morfar varför reagerade du inte på det. ett rikigt tillrätta till dom
att detta tolererar jag inte, vi tänker inte lika vi svenskar och thai men har inte nåt problem
med att säga vad jag vill i thai

Det kanske var ett bra beslut men skulle jag sett märken på att mitt barn blev slagen,
i skolan eller mormor- morfar varför reagerade du inte på det. ett rikigt tillrätta till dom
att detta tolererar jag inte, vi tänker inte lika vi svenskar och thai men har inte nåt problem
med att säga vad jag vill i thai
Ja det är ju bra, men.....

En tillrättavisning av en Thai tar sällan skruv då de har ett ytterst begränsat konsekvens tänkande. (
(De blir ju oftast förnärmade och snabbt förbannade... lost face problemet.)
-Ja vad skulle hända om de inte lyssnade, i deras värld ingenting, så skitsamma. Inte för än det gör ont eller hemska tanke kostar något så trillar polletten ner...

Precis samma problem blir det i skolan, de flesta saknar konsevkvens tänkande så en tillrättavisning hörsammas inte.
Efter ett tag tar man fram konsekvenserna direkt, utan varning, och så smackar på man direkt. Enklast tyvärr...

Går ju igen hela sammhället i mångt och mycket, så denna lagändring och några lärare/Mormor..morfar etc. bakom lås och bom så börjar nog en del fatta hoppas man. Ja och jag tror det är så man tänker med denna lag, återstår att se. :rolleyes:

Hur vet du att han blev misshandlad, du över driver och det gör många av er , varför
kanske för ni har ingen aning om vad som händer i en Thai skola och gillar att klanka på nån
Med det så gillar jag inte aga så ni behöver inte skriva att jag är för det
Dy tycker liksom IL att det är OK att utsätta dom egna barnen för aga i skolan. :thumbsdown:

Om du läser inlägg från IL kanske du eventuellt förstår. Han har aldrig förnekat att han utsatte sin grabb för barnmisshandel
Du läser som du vill bara för att gnälla lite, har läst hans och all andras inlägg, finns gubbar
som skriver att deras barn blivit misshandlad i skolan men gör ingenting, konstig
Inte säker på att den gubben bodde i Thai flera år när flickan gick i skolan där

Du läser som du vill bara för att gnälla lite, har läst hans och all andras inlägg, finns gubbar
som skriver att deras barn blivit misshandlad i skolan men gör ingenting, konstig
Inte säker på att den gubben bodde i Thai flera år när flickan gick i skolan där
Du bara gnäller i varenda tråd, konstigt. Ja, IL lät sitt barn bli misshandlad.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp