Farang gatuförsäljare

• Trådstartare Trådstartare nakonsawan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"nakonsawan " sa:
http://www.bangkokpost.com/multimedia/vdo/323940/the-farang-yum-woonsen-vendor-of-bangkok

Detta måste vara ganska ovanligt? Kul är det i alla fall. Ingen som blir sugen att prova? 8)

Jo kul, kunde jag ersätta min fru t ex, när hon lagar den underbara mat som jag gillar, och om den Thailändska staten och dess lagar anser att jag lagar bättre mat än en Thai, ja ibland gör jag säkert det eftersom jag är gammal kock och har lärt mig från min fru, men kruxet är, går lagen på det ;D , men antingen är det bara bluff, eftersom efterfrågan på thai som kan laga detta finns i massor och därför bör han inte få ett arbetstillstånd.

Kan vara sant, i Thailand är ju allt möjligt med rätt kontakter, det intressanta är ju att han visar på sin kärlek till Thailand och har lärt sig att förstå Thailand, språket och dess människor som begagnar sig av det, han tar till sig det vackra och glädjande och ser möjligheter, om det nu är äkta vilket jag betvivlar, utan jag tror att det bara är ett filmklipp som är skapat för en publik som du och jag.

Vad tror du?

innsayt

va västerländska ni låter nu. Har ni fastnat i vinkelvolten? papper hit och tillstånd dit. Han har nog en illbahting i fickan till polisen när han kommer som alla andra företagare i Thailand. No problem! :nod:

Sen är det ju bangkok post som gjort inslaget det ger ju lite cred åt storyn i alla fall. Även om ingen kan tro det är sant hehehe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp