Blir det slutt med farang turister i Tailand .

Hej

Ja där är en skillnad och det finns fler, en del föredrar att köpa sin fisk i affären och andra drar upp den själv, en del köper färdiga hus och en del bygger ett själv, en del lämnar in sin bil på reparation och andra lagar den själv, en del köper potatis och andra odlar själv o.s.v, vi människor är ju olika.

För mig har det hela livet varit naturligt att använda kroppen och då inte främst för att tjäna pengar på det utan mer som en livsstil, att åstadkomma saker tillsammans med andra, att ta i och bränna kalorier får mig att må bra, sova bra och behålla hälsan.

Mvh isan lover
Ja lille fridolf, en riktig kroppsbyggare är du 55555.
Slutat jobba i förtid, hobbyfiskar, lite komunalarbete när det passar, och tar en sup med dina lågavlönade gör dig till riktig arbetare 555555.

Det livsstilen kan du lungt fortsätta med trots Thailand kommer att domineras av kinesiska och ryska turister samt en större ökning från Indien.

Håll dig hemma.
Hej

Ja och eftersom jag är integrerad är jag ju hemma oavsett om jag är på ön eller i byn, det är en av fördelarna med att anpassa och integrerat sig. :)

Mvh isan lover

Slutat jobba i förtid, hobbyfiskar, lite komunalarbete när det passar, och tar en sup med dina lågavlönade gör dig till riktig arbetare 555555.
Hej

Ja man kan hinna med mycket under en livstid om man har viljan och orken. :)

Man måste inte köpa allt i butiken eller leja folk att utföra, mycket kan man fixa själv om man vill.

Mvh isan lover

Hej

Ja och eftersom jag är integrerad är jag ju hemma oavsett om jag är på ön eller i byn, det är en av fördelarna med att anpassa och integrerat sig. :)

Mvh isan lover
Jag känner mig nog minst lika integrerad på ön eller i byn där vi är nu.

Det är väl bara grävandet i 35 graders värme som skiljer.

Vi lever mycket på vad naturen erbjuder, egna höns och grisar,
Fisket är vi delvis delägare i genom redskap.
Egna bananer, ananas, chili och grönsaker.

10 veckor per år där är lagom.

Vi skall med integrera oss, jag vill ha vin och biff så funderar på Hilton.
Jag kör inte idag.

20231106_154409.jpg

Jag känner mig nog minst lika integrerad på ön eller i byn där vi är nu.

Det är väl bara grävandet i 35 graders värme som skiljer.

Vi lever mycket på vad naturen erbjuder, egna höns och grisar,
Fisket är vi delvis delägare i genom redskap.
Egna bananer, ananas, chili och grönsaker.

10 veckor per år där är lagom.
Ja du hade väl tom egen fiskebåt för några år sedan. Har för mig att det fanns en separat tråd om det.

Ja du hade väl tom egen fiskebåt för några år sedan. Har för mig att det fanns en separat tråd om det.
Hej

Den var intressant men den dog väl tyvärr ut innan vi fick reda på hur det gick med den satsningen.

Själv var jag delägare i en Indonesisk båt en gång, men det var väl ingen större succé renr ekonomiskt men det var en kul grej som gav goda upplevelser. :)

Mvh isan lover

Ja, men den satsningen fungerade inte så den avvecklades och såldes efter ett halvår.
Fick faktiskt tillbaka alla pengar men inte nerlagda timmar.
Lärorikt och gav nyttiga erfarenheter.

Hej

Ja utveckling är tyvärr inte bara något positivt, jag har hört talas om priser ned till 6-7 baht för jabba och att skjutvapen har blivit ännu vanligare bland ungdomarna nu än det var bara för 5 årsedan, ska bli intressant att se hur det har utvecklats hos oss när vi kommer ned.

Mvh isan lover

Jag har också hört att priset på Yaba ligger under 10 Baht, tyvärr.

/ SatanG

Passar väl Thailand perfekt då man inte vill ha fattigturismen.

Tja även i Pattaya kan man leva ganska billigt om man undviker dom dyraste bargatorna och äter lagad mat hemma och ibland tar sig en billig hamburgare på seven eleven.

Barer kan man ju besöka på kvällarna men håller man sig till kaffe eller te blir ju inte notan så hög.

BTT

Lilla Fridolf, det är ju jag. Nu blev jag väldigt förvirrad. Jag slutade inte jobba i förtid, hobbyfiskar inte, jobbar inte kommunalt och en sup tar jag bara med andra pensionärer. MVH Lilla Fridolf

Det är nästan ett år gamla inreseregler du hittat som är borttagna.
Upphörde 31 januari 2023.

Liknande trådar

A
Svar
21
Visningar
7 K
anonymous
A
N
Svar
4