Blir det slutt med farang turister i Tailand .

52c883f9089d37040d0cec17dfab046c_L.jpg

Hvor er Turistene i Thailand ?????

273559336_7300374589987729_1584882627534365730_n.jpg
Varför lägger du in årsgammal artikel är ju inte aktuellt idag?
Men som vanligt när gäller dig och dina lögnaktiga inlägg.

In fact, Thai tourism is set to make a comeback in 2023 with an estimated 25 million

Ja, visumfritt för kineser, indier och 90 dagar för ryssar lär öka antalet turister.
Hej

Helt klart kommer antalet turister att öka och kanske kommer man åter till samma nivåer som före pandemin igen inom något år, men det pågår ju en stor förändring där västerländska turister ersätts av Ryssar, Kineser och Indier, så den typ av turism som många av oss är vana med kommer nog att föra en tynande tillvaro framöver.

Mvh isan lover

Hej

Helt klart kommer antalet turister att öka och kanske kommer man åter till samma nivåer som före pandemin igen inom något år, men det pågår ju en stor förändring där västerländska turister ersätts av Ryssar, Kineser och Indier, så den typ av turism som många av oss är vana med kommer nog att föra en tynande tillvaro framöver.

Mvh isan lover
Västerländska turister ersätts inte av kineser, indier och ryssar.

Dom tillhörde de största grupperna innan pandemin också.

Man tror inte kineserna kommer upp i samma som innan på ett bra tag.

Inflation, dyra biljetter gynnar inte västerländska turister heller.

Västerländska turister ersätts inte av kineser, indier och ryssar.

Dom tillhörde de största grupperna innan pandemin också.

Man tror inte kineserna kommer upp i samma som innan på ett bra tag.

Inflation, dyra biljetter gynnar inte västerländska turister heller.
Hej

Många av oss har ju ett betydligt längre perspektiv på turismen till Thailand än tiden för pandemin, tänker på den tid när vare sig Ryska eller Kinesiska turister fick åka utomlands och Indier knappast hade råd.

Det har pågått en förändring länge och på senare tid har denna förändring accelererat ännu mer och dessutom uppmuntrats och planerats för av Thailändska myndigheter, så jag tror personligen att andelen västerländska turister kommer att minska ännu mer dom närmaste åren.

Själv är jag ju lite nostalgisk och ser inte helt positivt på den utveckling som nu pågår.

Mvh isan lover

Hej

Många av oss har ju ett betydligt längre perspektiv på turismen till Thailand än tiden för pandemin, tänker på den tid när vare sig Ryska eller Kinesiska turister fick åka utomlands och Indier knappast hade råd.

Det har pågått en förändring länge och på senare tid har denna förändring accelererat ännu mer och dessutom uppmuntrats och planerats för av Thailändska myndigheter, så jag tror personligen att andelen västerländska turister kommer att minska ännu mer dom närmaste åren.

Själv är jag ju lite nostalgisk och ser inte helt positivt på den utveckling som nu pågår.

Mvh isan lover
Menar du för 50 år sedan?

Sen 2010 och framåt har jag stött på mest ryska och kinesiska turister i varenda turistattraktion runt hela Thailand.

Hej

Ja så är det, jag tycker inte alls att allt har blivit bättre och erkänner utan vidare att jag saknar svunna tider, men det är väl kanske ett tecken på att man börjar bli gammal.

Mvh isan lover
Själv upplever jag att det mesta är betydligt bättre nu än för 40-50 år sedan.

Jag vill absolut inte gå tillbaka till den tiden.

Ser det bara positivt att thailändska turistföretag och anställda får inkomster igen.

Själv upplever jag att det mesta är betydligt bättre nu än för 40-50 år sedan.

Jag vill absolut inte gå tillbaka till den tiden.

Ser det bara positivt att thailändska turistföretag och anställda får inkomster igen.
Hej

Ja det är ju inte så konstigt, vi båda är ju som vi har konstaterat många gånger förr väldigt olika.

Mvh isan lover

Hej

Ja så är det, jag tycker inte alls att allt har blivit bättre och erkänner utan vidare att jag saknar svunna tider, men det är väl kanske ett tecken på att man börjar bli gammal.

Mvh isan lover
MItt x berättade hur det blivit i hennes by nu. Men ungdomar som odlar marijuana och inte jobbar. Röker på och sover hela dagarna. Jabba har gått ned i priser till 30 baht för att konkurrera av brukarna. Rån och framförallt inbrott har ökat mångfalt. Alla hus måste ha videoövervakning

Ja du gräver diken själv och jag lejer bort jobbet.
Hej

Ja där är en skillnad och det finns fler, en del föredrar att köpa sin fisk i affären och andra drar upp den själv, en del köper färdiga hus och en del bygger ett själv, en del lämnar in sin bil på reparation och andra lagar den själv, en del köper potatis och andra odlar själv o.s.v, vi människor är ju olika.

För mig har det hela livet varit naturligt att använda kroppen och då inte främst för att tjäna pengar på det utan mer som en livsstil, att åstadkomma saker tillsammans med andra, att ta i och bränna kalorier får mig att må bra, sova bra och behålla hälsan.

Mvh isan lover

MItt x berättade hur det blivit i hennes by nu. Men ungdomar som odlar marijuana och inte jobbar. Röker på och sover hela dagarna. Jabba har gått ned i priser till 30 baht för att konkurrera av brukarna. Rån och framförallt inbrott har ökat mångfalt. Alla hus måste ha videoövervakning
Hej

Ja utveckling är tyvärr inte bara något positivt, jag har hört talas om priser ned till 6-7 baht för jabba och att skjutvapen har blivit ännu vanligare bland ungdomarna nu än det var bara för 5 årsedan, ska bli intressant att se hur det har utvecklats hos oss när vi kommer ned.

Mvh isan lover

Hej

Ja där är en skillnad och det finns fler, en del föredrar att köpa sin fisk i affären och andra drar upp den själv, en del köper färdiga hus och en del bygger ett själv, en del lämnar in sin bil på reparation och andra lagar den själv, en del köper potatis och andra odlar själv o.s.v, vi människor är ju olika.

För mig har det hela livet varit naturligt att använda kroppen och då inte främst för att tjäna pengar på det utan mer som en livsstil, att åstadkomma saker tillsammans med andra, att ta i och bränna kalorier får mig att må bra, sova bra och behålla hälsan.

Mvh isan lover
Det livsstilen kan du lungt fortsätta med trots Thailand kommer att domineras av kinesiska och ryska turister samt en större ökning från Indien.

Håll dig hemma.

Liknande trådar

A
Svar
21
Visningar
7 K
anonymous
A
N
Svar
4