Fotbollsallsvenskan 2012

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:wai: :wai: :wai: Jag älskar dig Matte

som ja brukar säga här i Solna Stockholm e en förort till SOLNA ;D

men mitt hjärta de e blått blått :D

"Mats 49 " sa:
Fotbollsallsvenskan = korpfotboll
jämfört med premier league.
Och andra utländska ligor.

Mats 49
:wai:

Men vad vore premier league utan alla utländska spelare ? och då tänker jag inte på dom från dom brittiska öarna ! Allt handlar om cash och dom finns inte i allsvenskan..

Det krävs lite av dom som värvar, den perfekta värvningen är när man får tag på en som Anders Svensson, grymt bra spelare men inte så bra att han erbjuds ett lukrativt kontrakt av någon större klubb utomlands.

Sen ser jag allsvenskan för vad det är, Sveriges högsta liga och där man tävlar mot dom bästa Svenska klubbarna och det räcker för mitt supporterintresse. När det gäller bra FOTBOLL så får jag liksom många andra kolla på dom stora lagen när dom spelar. Kan inte se nog av Barcelona (som jag inte har som favoritlag) lösa uppkomna problem med otrolig rörelse utan boll och varianter på triangelspel.

Som jag brukar säga

Barcelona, Spaniens svar på AIK

Mycket står på spel ! och många tårar kommer att fällas. Intresset för årets fotbollsallsvenska verkar större än någonsin....

Vilken kassasuccé, Djurgården - kontrar AIK och Blåvitt

IFK Göteborg och AIK mot publikrekord. Nu kontrar Djurgården med sin egen kassapjäs:
- Vår premiär blir utsåld, avslöjar Djurgårdens biljettansvarige Tomas af Geijerstam.

Både IFK Göteborg och AIK är på väg mot ''all time high''-siffror - klubbar som Malmö FF, Helsingborg och Elfsborg redovisar också en ökning.

I skymundan har Djurgården växt sig starkare och starkare och i dag pekar allt mot en utsåld allsvensk premiär och 14 000 åskådare mot GIF Sundsvall.

- Vi har något stort på gång, det känns jäkligt skönt. Vi har redan sålt 6 000 biljetter så vår premiär blir slutsåld, säger Djurgårdens biljettansvarige Tomas af Geijerstam till FotbollDirekt.se.

- Vi har jobbat hårt för det här och har redan sålt 800 fler säsongskort än i fjol. Det är uppenbart att folk tror att vi har något stort på gång.

I skrivande stund har Djurgården sålt närmare 5 000 säsongskort och ser därmed ut att vara på väg att bryta de senaste årens vikande publiksiffror.

Från ett toppsnitt som 14 148 från 2007 har tusentals åskådare försvunnit från stockholmsklubbens matcher, bara 8 671 den gångna säsongen som höll på att sluta med superettan.

Men trots det överraskas inte Djurgårdens marknadsavdelning av den kurva som nu pekar uppåt igen.

- Överraskad kan jag inte säga att jag är. Vi har länge känt att många känner att vi har något nytt sportsligt spännande på gång, säger af Geijerstam.

- Men sedan är det känslomässigt också. Jag tror att många, med allt vad det innebär, vill få uppleva sista året på Stadion.

Publicerad 13 mar 2012 22:07

FotbollDirekt.se

Ytterligare en hyllningssång till laget # 1 :D :D

Frågan är om år 2012 kan bli året då AIK tog en äkta dubblish ? dvs guld i både fotboll och hockey ! ;) ;)

"matteisurin " sa:
Ytterligare en hyllningssång till laget # 1 :D :D

Frågan är om år 2012 kan bli året då AIK tog en äkta dubblish ? dvs guld i både fotboll och hockey ! ;) ;)

Matte, det kan du glömma. Åtminstone i fotboll vet jag vilket lag som blir nummer ett, behöver väl inte nämna namnet. ;)

Tiden får visa vart bollen rullar, som ni vet är den ju rund :nod: :nod: :nod:

Till Glimten 8)

2nvbkm9.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
19
Visningar
2 K
gnage