Hej
Det tror jag du har frågat om förut, men jag kan dra det en gång till.
Jag slutade med mitt huvudsakliga jobb när jag var 55 år vilket var helt enligt plan, detta efter 38 år där. Sen jobbade jag inte alls under 2.5 år utan drog in kommunalt VA hemma, gjorde fastighetsaffärer med en granne som var f.d byggmästare, styckade av tomter och sålde, köpte ytterligare en sjöbod m.m, inredde flera rum i ladugården, byggde ett stuga som vi hyr ut året runt m.m för att fatta det kort.
Sen började jag jobba lite på kommunen eftersom frugan tyckte att jag gott kunde jobba några år till fast då här på hemmaplan, men då handlade det bara om jobb sommarhalvåret, sen var det hummerfiske och Thailand där emellan.
Mellan 55 och 60 år hade jag inkomst ifrån mitt gamla jobb, ifrån 61 år tog jag ut hel pension, efter säsongen 2021 slutade jag även på kommunen och ägnade mig åt sånt som jag själv ville göra, fiska, byggde en brygga och jobbade med ved o.s.v hemma, samt hjälpte några grannar.
Under 2022 blev jag några gånger tillfrågad om att börja jobba på kommunen igen men tackade nej, jag hjälpte istället fotbollsklubben där jag är tränare med gräsklippning och diverse småjobb, nu var jag ju 64 år och tänkte egentligen inte jobba mer alls som anställd.
I år är jag 65 år och var med och byggde en sjöbod åt min fiskekompis, sen blev jag ändå övertalad att köra några månader på kommunen nu i sommar, det var ju inte tänkt så men vi har som sagt roligt tillsammans så det kändes helt ok att ställa upp när gubbarna ville ha det så, men nu känns det som om slutet närmar sig p.g.a att vi har så mycket att göra hemma, bor man på en liten gård, har två hus,en ladugård och två sjöbodar, är med i en samfällighet som hyr ut båtplatser, bryggor, p-platser m.m så finns det mycket som ska underhållas, målas och repareras, så det är häcken full.
Mvh isan lover