Gaztons lilla bildtråd

Fy tusan, tyvärr blir man inte förvånad. Beklagligtvis är ju thai inget vidare med nykterheten bakom ratten heller. Hoppas att ingen mer blev skadad.

Thai-gubben blev tydligen nybliven invalid i denna bil

image.jpg

Ja man ska passa sig att köra sent på kvällen när värsta fyllona e ute.
Men många fyllo på dagtid också fast kanske inte stupfulla. Rätt vanligt tyvärr att golfare dricker ett gäng öl efter rundan och vet några gubbar som kan dra i sig 3 stora chang innan dom tar bilen och kör hem. Inget bra och själv har jag lagt ner öl efter golfen helt, även om det är gott måste man ju tänka till lite.

Idag drällde det in en massa militärer + en grävskopa ägaren av baren och massagestället var tydligen en maffiasnubbe
De anställda gavs väldigt lite tid att ta ut den inredning de kunde.
Grävskopan började sedan sitt jobb INNAN de anställda han ut.... Får hoppas att de klarade sig med livet i behåll.
Även ägaren-ägarnas bilar bogserade bort
Flera av de anställda satt utanför avspärrningarna och grät.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

"Gazton " sa:
Idag drällde det in en massa militärer + en grävskopa ägaren av baren och massagestället var tydligen en maffiasnubbe
De anställda gavs väldigt lite tid att ta ut den inredning de kunde.
Grävskopan började sedan sitt jobb INNAN de anställda han ut.... Får hoppas att de klarade sig med livet i behåll.
Även ägaren-ägarnas bilar bogserade bort
Flera av de anställda satt utanför avspärrningarna och grät.
Här snackar vi inte överklagan och långa handläggningstider. Pang på.

Enligt frugan bör dom ha fått varningar innan men har negligerat dessa. Synd om personalen men bra att skurkar åker fast.

"Långeman " sa:
Konstig krock, Thaigubbens bil har så små skador, mot Ryssens som är helt demolerad.
Det finns kanske lite thai-logik i detta.
Det faktum att det var en falang som körde( dessutom ordentligt påstruken) gör ju att felet är hans och finne det försäkringar som täcker detta, så kan nog minsta skada anses som invalidiserande

När poliSchefen dök upp för att prata med oss dagen efter så anade vi ett litet leende när han nämde att thaigubben var invalidiserad

Denna gång slapp jag alla dessa moskitobett.
Myggmedlet sketelone är effektivt och bra, tror att den gula flaskan innehåller citron som moskitos tydligen hatar.
Flyttar jag till Thailand ska jag fan i mig odla citrongräs runt hela kåken.
För så här vill jag inte se ut på benen fler gånger. ( bilden tagen juni 2014)

image.jpg

Farsan såg ut sån på benen när jag kom ner, var inte mygg var antagligen myror i sängen jag sprayade sängen på kvällen sen inga mer bett.

"Jonas " sa:
Farsan såg ut sån på benen när jag kom ner, var inte mygg var antagligen myror i sängen jag sprayade sängen på kvällen sen inga mer bett.
Det var fan! Bodde han på något sunkit ställe då?
Jag får de mesta myggbetten på morgonen och skymningen. Nästan aldrig nattetid.
Men har blivit mycket bättre på smörja in mig.

Men myggorna älskar mig även hemma i sverige

Den synen är vardagsmat för mig eftersom myggfanskapen älskar mina ben framför allt. Citrongräs har vi gott om men jag har aldrig använt det på det sättet. Men jag skall absolut prova nästa gång.

"Gazton " sa:
Denna gång slapp jag alla dessa moskitobett.
Myggmedlet Skeleton är effektivt och bra, tror att den gula flaskan innehåller citron som moskitos tydligen hatar.
Flyttar jag till Thailand ska jag fan i mig odla citrongräs runt hela kåken.
För så här vill jag inte se ut på benen fler gånger. ( bilden tagen juni 2014)
Köper du det myggmedlet i Thailand? Jag brukar ha liknande problem med att dem älskar mig ... och då menar jag inte bara tjejerna ...

Ja den är köpt i Thailand på seven eleven.
Finns på grön flaska med, fast jag tycker den gula är bättre

image.jpg

"Gazton " sa:
Det var fan! Bodde han på något sunkit ställe då?
Jag får de mesta myggbetten på morgonen och skymningen. Nästan aldrig nattetid.
Men har blivit mycket bättre på smörja in mig.

Men myggorna älskar mig även hemma i sverige

Mina ben såg ju likadana ut när jag flyttade ner tänkte alltid mygg men var ju inte så sönderbeten när man gick till sängs var några myggbett men efter några dagar var benen sönderbitna. Men tyckte alltid det var mer på morgonen än när jag gick och la mig. Testade spraya sängen vips var det problemet borta i den omfattningen.
Känner jag av något nu så sprayar ja sängen inte dessa problem alls längre benen är så gott som sårfria bara några myggbett då och då.
Tog upp det med en polare för ett par dar sen han sa det är myra som är näst intill osebar och ett tipps från han var häng ut sängkläderna på dagen så dör dom av solen då dom inte tål den. Om det är sant vet jag inte men mina ben ser inte ut så längre.
Men en sak vet jag och det är att det är inte bara mygg som bits i thailand , mygg, loppor, myror och antagligen mänder mer för oss okänt.

Vad gäller myggmedel använder jag mig av kräm då jag märkt att sprayarna är inte lika skyddande tycker knappt spray hjälper medans krämen skyddar väldigt bra.

20141214_182415.jpg

Liknande trådar

A
Svar
206
Visningar
20 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp