Har vi något att lära av thailändska kockar ??

Vad har Ica med SOUS vide att göra?

SOUS vide är ett franskt ord, så det har du rätt i. Men din övriga information har väl kanske blivit ett resultat av de vanliga felkopplingarna som sker när du försöker tänka.
Slow cooker har man använt sedan hedenhös tid och i USA har man haft elektriska slow cookers i över 50 år.
Ja och gryta eller långkok har vi gjort sedan vi uppfann elden.

Hej

Vad blir skillnaden mot att göra en kalops, dillkött och gryta i en vanlig kastrull på låg värme under lång tid ?

Mvh isan lover
Man har betydligt bättre kontroll på temperaturen i en termostatstyrd cooker.
Sköter sig själv mot att använda spisen.

Men det ska inte bli någon skillnad på resultatet för den som kan.

Sen finns det tryckkokare som ofta är ett bättre alternativ.

Man har betydligt bättre kontroll på temperaturen i en termostatstyrd cooker.
Sköter sig själv mot att använda spisen.

Men det ska inte bli någon skillnad på resultatet för den som kan.

Sen finns det tryckkokare som ofta är ett bättre alternativ.
Hej

Det var väl så jag resonerade också, lagar man mat hemma och känner sin utrustning så går det ju att uppnå samma resultat på en vedspis, elspis eller cooker.

Mvh isan lover

Hej

Vad blir skillnaden mot att göra en kalops, dillkött och gryta i en vanlig kastrull på låg värme under lång tid ?

Mvh isan lover
Jag brukar i Sverige köra tvärtom modellen och använda en tryckkokare för att tex. göra kalops på högrev eller annat oxkött så att det går snabbt att gå köttet riktigt mört jämfört med att koka det i en vanlig kastrull. Vi har fått vad jag tror är en elektrisk slow-cooker i present som jag nu funderar ta med mig i bilen när vi kör från Si Racha till Udon Thani om några dagar. Frugan har redan satt undan riskokaren till att gå med i bilen så det kan vara läge att testa även slow-cookern. Har bara ett två-lågigt gaskök utomhus men under tak vid vårt hus i Udon.

IMG_7223.png

IMG_7224.jpeg

Jag brukar i Sverige köra tvärtom modellen och använda en tryckkokare för att tex. göra kalops på högrev eller annat oxkött så att det går snabbt att gå köttet riktigt mört jämfört med att koka det i en vanlig kastrull. Vi har fått vad jag tror är en elektrisk slow-cooker i present som jag nu funderar ta med mig i bilen när vi kör från Si Racha till Udon Thani om några dagar. Frugan har redan satt undan riskokaren till att gå med i bilen så det kan vara läge att testa även slow-cookern. Har bara ett två-lågigt gaskök utomhus men under tak vid vårt hus i Udon.

IMG_7223.png

IMG_7224.jpeg
Den beste måten er slow coker , den har 67 grader varme over tid som er den beste tempraturen , Vist det er lavere tempratur under koking så trives basillene og kjottet går i foråtensele .

Den beste måten er slow coker , den har 67 grader varme over tid som er den beste tempraturen , Vist det er lavere tempratur under koking så trives basillene og kjottet går i foråtensele .
Jag trodde att det var din kärring som lagade maten, men du äter bara billig fisk så du behöver ingen slow Cocker.

SOUS vide är ett franskt ord, så det har du rätt i. Men din övriga information har väl kanske blivit ett resultat av de vanliga felkopplingarna som sker när du försöker tänka.
Slow cooker har man använt sedan hedenhös tid och i USA har man haft elektriska slow cookers i över 50 år.

Koke og steike kjott over lav tempratur i lang tid gir mort kjott , det har kokker vist om i mange hundra år . Men her er det svärt viktig att tempraturen ikke blir lavere en 67 grader . for da rottner kjotte og blir fult av basiller , og du som spiser det får rennerev diare .

Liknande trådar

D
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
7
Visningar
3 K