Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
All heder till Kalmar som skulle bli stryklaget enligt expertisen. De fick reda på först i Juni att de skulle spela i Hockeyallsvenskan när inte Kristianstad klarade licensen och de lyckades få ihop ett slagkraftigt lag som vann över alla lag i HA utom Brynäs.

Sen är ju kvalet till SHL ett virrvarr, jag tycker att vinnare i HA ska gå upp till SHL direkt och sista laget i SHL ska åka ner i HA ( ja nu blir väl @gunnarg gramse på mig men det tar jag) sen att plats 2 till 5 kvalspelar och att vinnaren kvalspelar mot de som kom näst sist i SHL.
Om inte Oskarshamn skärper sig får dom väl snart möta Kalmar.:thumbsdown:

All heder till Kalmar som skulle bli stryklaget enligt expertisen. De fick reda på först i Juni att de skulle spela i Hockeyallsvenskan när inte Kristianstad klarade licensen och de lyckades få ihop ett slagkraftigt lag som vann över alla lag i HA utom Brynäs.

Sen är ju kvalet till SHL ett virrvarr, jag tycker att vinnare i HA ska gå upp till SHL direkt och sista laget i SHL ska åka ner i HA ( ja nu blir väl @gunnarg gramse på mig men det tar jag) sen att plats 2 till 5 kvalspelar och att vinnaren kvalspelar mot de som kom näst sist i SHL.

Håller helt med dig.

Sista laget i SHL ska åka ur direkt och vinnaren av allsvenskan ska gå upp direkt.

Sen vad gäller Kalmar är det en bragd att dom klarade sig så bra i serien. Med lite nyförvärv nästa år kan dom vara med och slåss om en plats i SHL.

Kalmar är ett bra hockeylag.

BTT

Håller helt med dig.

Sista laget i SHL ska åka ur direkt och vinnaren av allsvenskan ska gå upp direkt.

Sen vad gäller Kalmar är det en bragd att dom klarade sig så bra i serien. Med lite nyförvärv nästa år kan dom vara med och slåss om en plats i SHL.

BTT
Jag tycker nog att nuvarande upplägg är relativt OK, huvudsaken är att ett lag åker ur och att ett blir uppflyttat. Men visst är det jobbigt för hälsan, jag var själv näst intill ett nervvrak i fjol när vi kvalade mot Brynäs. Jag har förståelse för att klubbarna kanske vill ha in de extra pengar en kvalserie ger. Men självklart kan det vara ett smärre helvete för spelare och tränare. Och det helvetet börjar ikväll!

Håller helt med dig.

BTT
Ja KHC har varit bra men SHL lär nog dröja om det ens kommer att hända. Allt handlar om pengar och hockeykultur för att nå toppen, jag tror inte att Malmö vunnit något guld om inte Percy Nilsson öppnat sin plånbok på vid gavel.

Ja KHC har varit bra men SHL lär nog dröja om det ens kommer att hända. Allt handlar om pengar och hockeykultur för att nå toppen, jag tror inte att Malmö vunnit något guld om inte Percy Nilsson öppnat sin plånbok på vid gavel.
Nä det är nog tveksamt. Nu finns kulturen på plats så på sikt är det kanske möjligt att vi kan kriga däruppe. Publiksnittet ökade med 723 denna säsongen, mest i hela SHL enligt mail jag fick precis från klubben. Ett mail där dom tackar för den gångna säsongen och naturligtvis med en förhoppning att man skall förnya sitt säsongskort vilket jag självfallet kommer att göra.

Tillgången på bra spelare är dessutom väldigt dålig.

Finns ju en del ganska bra kanadensare och amerikaner på marknaden men deras löner klarar nog inte lag som Kalmar eller Karlskoga av att betala.
Sen finns ju Oskarshamn och växjö och HV ganska nära som tar alla talanger.

BTT

Tillgången på bra spelare är dessutom väldigt dålig.

Finns ju en del ganska bra kanadensare och amerikaner på marknaden men deras löner klarar nog inte lag som Kalmar eller Karlskoga av att betala.
Sen finns ju Oskarshamn och växjö och HV ganska nära som tar alla talanger.

BTT
Det är åt helsike med alla importer både inom hockey och fotboll i stället för att satsa på svenska undomar för det finns ju lag där nästan halva laget är importer, låt lagen få ha max 2-3 spelare som är importer.

Det är åt helsike med alla importer både inom hockey och fotboll i stället för att satsa på svenska undomar för det finns ju lag där nästan halva laget är importer, låt lagen få ha max 2-3 spelare som är importer.

Det tycker jag är bra. Det höjer ju kvaliteen på både fotbollen och hockeyn.

Spelar väl ingen roll vad spelarna kommer ifrån bara dom är skickliga spelare.

Fast du kanske vurmar för bygdens egna söner?

Kalmar kanske ska värva en thailändare:))

BTT

Jag tänker längre än så, det är väl bättre för framtiden att satsa på svenska ungdomar.
Många klubbar gör just det vilket är lovvärt, har en fin ungdomsverksamhet. Men spets måste till om man vill ha en chans att kriga i toppen. För Redhawks del är tiden som "köbelag" passerad för länge sedan. I sista matchen mot HV71 var det flera ungdomar från de egna leden som fick chansen, bl a målvakten. Helt rätt naturligtvis!

Bra! Se för allt i världen till att AIK inte går upp, dom vill jag inte se i SHL. Fördel Brynäs men vad som helst kan hända.

Vi har match i Karlstad ikväll, kan vi besegra Växjö så varför inte sno med någon poäng? Vi blickar uppåt i tabellen!
Skulle vara kul att få se ett par derby matcher om gnaget kom upp.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp