Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan ligga något i vad du skriver, jag har inte koll på upp och nedflyttnings systemet,
Det fungerar så här: Det lag som förlorar kvalserien i SHL blir degraderade till Hockeyallsvenskan och det lag som vinner Hockeyallsvenskans slutspel blir uppflyttat till SHL. Mycket ovisst i nuläget alltså, nästa match i kvalserien är ikväll.

Jag tycker nog att nuvarande upplägg är relativt OK, huvudsaken är att ett lag åker ur och att ett blir uppflyttat. Men visst är det jobbigt för hälsan, jag var själv näst intill ett nervvrak i fjol när vi kvalade mot Brynäs. Jag har förståelse för att klubbarna kanske vill ha in de extra pengar en kvalserie ger. Men självklart kan det vara ett smärre helvete för spelare och tränare. Och det helvetet börjar ikväll!

Tycker det är ett klockrent upplägg. Låt dem spela om det, fantastiskt kul för den som gillar hockey att se fler matcher som faktiskt gäller något.

Gnaget och Djurgåden är båda i samma serie.

Hockeyallsvenskan.
Det fungerar så här: Det lag som förlorar kvalserien i SHL blir degraderade till Hockeyallsvenskan och det lag som vinner Hockeyallsvenskans slutspel blir uppflyttat till SHL. Mycket ovisst i nuläget alltså, nästa match i kvalserien är ikväll.
Trodde det skulle spelas matcher mellan vinnare i ishockeyallsvenskan och det lag som sist shl men det kanske var på Hedenös tid

Går Nybro upp blir det säkert den största skrällen i svensk ishockeys historia. Sådana skrällar är något jag älskar!

Nej!
För tusan, inte Nybro Vikings, förstår tanken din, @Berralund, vi fick ett litet uppvak med två nollade perioder och i tredje så ställde Nybro om och ställde oss iskallt, men vi visade också att vi kan vända underläge till vinst.
Men i alla fall, det ska spelas sèx matcher mot Nybro Vikings och en är redan i vår plånbok, så fem till sen vet vi vem av oss två går med stridande seger, nästa är imorgon(tisdag) i Monitors arena...

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp