Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Chockerande var det att dom onämnbara bortaslog Färjestad med 2-6, var hemmalaget fortfarande på ledighet efter uppehållet? Roligt på ett sätt men ändå inte. ;) Växjö slog dock programenligt Luleå men mycket återstår i dessa kvartsfinaler.

JBKLTD börjar nog bli orolig.

Karlskoga har 3-0 på Södertälje och nu talar mycket för att Brynäs blir nästa motståndare.

Ett starkt fysiskt och tungt Karlskoga kan bli en mardröm.

BTT

Äh, vill du slå vad?
Jag tror Brynäs vinner om de får möta Karlskoga och du tror på Karlskoga.

Tror inte det. Oddsen för Karlskoga seger i bäst av 7 är ganska dåliga.

Men någon enstaka match kan Karlskoga vinna fast tre övertidsmatcher på 5 perioder sätter nog sina spår.

Brynäs har haft en lättare resa mot Nybro.

Men allsvenska lag ska inte kunna störa ett lag som har ett antal fd NHL spelare i laget.

Och att slå vad med dig innebär ju att om man förlorar vadet så ska det skickas pengar via post till en avlägsen utpost i Isan.

Var väl rena turen att dom där 100 bahten förra vadet kom fram.

BTT

Tror inte det. Oddsen för Karlskoga seger i bäst av 7 är ganska dåliga.

Men någon enstaka match kan Karlskoga vinna fast tre övertidsmatcher på 5 perioder sätter nog sina spår.

Brynäs har haft en lättare resa mot Nybro.

Men allsvenska lag ska inte kunna störa ett lag som har ett antal fd NHL spelare i laget.

Och att slå vad med dig innebär ju att om man förlorar vadet så ska det skickas pengar via post till en avlägsen utpost i Isan.

Var väl rena turen att dom där 100 bahten förra vadet kom fram.

BTT
Nej allt har kommit fram med rätt adress och telefonummer på försändelsen som skickats till mig.

Det är faktiskt beundransvärt vad dom onämnbara håller på med mot seriesegrarna Färjestad. Det är starkt att slå dom i två raka matcher i Karlstad. En seger till och man har matchpuckar. Bara att lyfta på hatten!

Efter en period 0 -1 till Brynäs

Nybro Vikings är duktiga på att låsa dörren, det är att kämpa hela vägen.

@JBK.Ltd.

Screenshot_20240323-222434~2.png

Känns skönt med fyra raka vinster, nu, tar vi nästa steg mot SHL...

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

Så kvarten avklarad, väntar nu på vem vi ska möta i semifinalen, men det får vi veta först imorgon måndag, hoppas på ett lätt slaget lag och definitivt inte någon av de två Sthlm lagen..

@JBK.Ltd.
Man måste klara av att vinna över alla lag. Bättre att ta tjuren vid hornen direkt och vara väl förberedd inför en eventuell final.

Så kvarten avklarad, väntar nu på vem vi ska möta i semifinalen, men det får vi veta först imorgon måndag, hoppas på ett lätt slaget lag och definitivt inte någon av de två Sthlm lagen..

@JBK.Ltd.

Skulle tro att Brynäs väljer AIK eller Mora.

Babblar du om att Karlskoga skulle vara ett lättslaget lag är du fel ute.

4-0 i matchserien mot serietvåan Södertälje inger respekt.

BTT

Skulle tro att Brynäs väljer AIK eller Mora.

Babblar du om att Karlskoga skulle vara ett lättslaget lag är du fel ute.

4-0 i matchserien mot serietvåan Södertälje inger respekt.

BTT
Inga lag är lätta att slå. Jag skulle tro att man väljer efter hur dom potentiella motståndarlagen spelar, deras system. Då är tabelläget av underordnad betydelse.

Vad gäller nedflyttningskvalet har HV71 matchpuck nu, Oskarshamn är piskade att vinna hemma imorgon annars blir det Hockeyallsvenskan nästa säsong. Hoppas att dom tar serien till ett nervdallrande avgörande i Jönköping, då kan vad som helst hända.

Inga lag är lätta att slå. Jag skulle tro att man väljer efter hur dom potentiella motståndarlagen spelar, deras system. Då är tabelläget av underordnad betydelse.

Vad gäller nedflyttningskvalet har HV71 matchpuck nu, Oskarshamn är piskade att vinna hemma imorgon annars blir det Hockeyallsvenskan nästa säsong. Hoppas att dom tar serien till ett nervdallrande avgörande i Jönköping, då kan vad som helst hända.
Jag tror och hoppas att Oskarshamn fixar det här. :thumbsup:

Kanske oxå efter publiktrycket.

Lättare att komma och spela inför 2500 i Mora än 10.000 på hovet i Stockholm.

Det som inte han brynäsaren vet är att Karlskoga fått tre nya målskyttar bland annat från Frölunda och Färjestad. Målskyttar som man saknat tidigare plus att laget höjt sig ett antal snäpp sen serien avslutades. Södertälje knäcktes fysiskt. Dom orkade inte stå emot.
Man spelade jämt med Brynäs i serien men kunde inte göra mål. Nu finns det ett antal killers i laget och jag skulle inte välja Karlskoga om jag vore Brynäs tränare.
Därmed inte sagt att Brynäs inte är favoriter oavsett men Mora eller AIK är nog ett bättre val just nu.

BTT

"Dom onämnbara" lyckades ta mig fan besegra Färjestad ytterligare en gång och leder nu med 3-0 i matcher.

Nu ligger all press på färjestad och frågan är om dom orkar komma tillbaka igen.

Södertälje fixade inte samma situation mot Karlskoga utan det var uppgivet redan från början i fjärde matchen.

Ska bli spännade att se hur Färjestad reagerar.

Inget lag i SHL som har legat under med 3-0 i sluspelet har vunnit matchserien.

BTT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp