Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fy fan för Brynäs jävla helvetes turlag.

Kvitterar igen när det är en minut kvar.

Varför ska dom mindre lagen ständigt ha otur.

Brynäs kan dra åt helvete.

BTT

Fan vad jag hatar Brynäs nu.

Tur så det skriker om det.

Varför ska dom mindre lagen alltid ha otur och dom penningstarka turen på sin sida?

Återigen kvitterar Brynäs när det återstår 30 sekunder hemma i Gävle, var finns rättvisan.

Kommer inte att kolla en enda finalmatch med Brynäs inblandat.

Hoppas dom inte går upp i SHL.

BTT

Fan vad jag hatar Brynäs nu.

Tur så det skriker om det.

Varför ska dom mindre lagen alltid ha otur och dom penningstarka turen på sin sida?

Återigen kvitterar Brynäs när det återstår 30 sekunder hemma i Gävle, var finns rättvisan.

Kommer inte att kolla en enda finalmatch med Brynäs inblandat.

Hoppas dom inte går upp i SHL.

BTT
Vi får väl se ikväll om du har rätt i att dom penningstarka alltid vinner, varför detta hat mot Brynäs, mitt hat mot AIK beror på att dom på 70 talet någon gång förlorade sin match med 5 eller 6 mål och då vann inte DIF inte allsvenskan.

Vi får väl se ikväll om du har rätt i att dom penningstarka alltid vinner, varför detta hat mot Brynäs, mitt hat mot AIK beror på att dom på 70 talet någon gång förlorade sin match med 5 eller 6 mål och då vann inte DIF inte allsvenskan.

Därför att dom har den där turen att pucken studsar rätt.

Lag som har mindre pengar och resurser kan spela jämt med större klubbar men i dom flesta fall så har dom större lagen mer tur puckarna studsar in istället för att ta i stolpar eller ribban.

Karlskoga har varit i ledningen två gånger på Brynäs hemmaplan och det har återstått mindre än en minut.

Båda gångerna har Brynäs lyckats få in pucken i mål och sen vunnit på övertid.

Hade dom inte lyckats med det så hade Karlskoga lett med 3-2 i matchserien nu,

Nu vann Brynäs istället serien med 4-1 tack vare att dom lyckades peta in pucken i slutsekunderna.

BTT

Lag som har mindre pengar och resurser kan spela jämt med större klubbar men i dom flesta fall så har dom större lagen mer tur puckarna studsar in istället för att ta i stolpar eller ribban.

Karlskoga har varit i ledningen två gånger på Brynäs hemmaplan och det har återstått mindre än en minut.

Nu vann Brynäs istället serien med 4-1 tack vare att dom lyckades peta in pucken i slutsekunderna.

BTT
Det är inte svårare än att en match varar i 60 minuter + e.v. övertid , att tappa 2 matcher i slutminuten är
inte bara otur. Fast håller med om att det skulle varit kul om dom tagit en seger igår.
Nu hoppas jag att DIF tar dom i finalen. Eller kan Mora vända?....

BTT
Vet inte om min liknelse stämmer, i ett maraton lopp springer dom i flera timmar den som vann var 5 sekunder snabbare än tvåan kan man kalla det för bara tur.

Inga protester från mig längre, nu är det respekt. 12 raka segrar varav 9 i slutspelet talar sitt tydliga språk även om segern igår kom efter ett slumpmål men även dom räknas. Det blir Skellefteå mot Rögle i final med 95% säkerhet.
Finns det någon liknande tråd som tar upp fotbolls allsvenskan 2024

Det vore bra, tycker det är bra fart på den här sidan i alla fall.
Det verkar hursomhelst som att hockey är mera intressant än fotboll. Det tycker jag i varje fall, mer fart och kamp. Visst, fotboll har sin säsong och hockeyn sin men personligen räcker det gott att ha säsongskort under vinterhalvåret. Mycket är mörkt och trist då, hockeyn blir en ljuspunkt med rejäl spänning.

Det verkar hursomhelst som att hockey är mera intressant än fotboll. Det tycker jag i varje fall, mer fart och kamp. Visst, fotboll har sin säsong och hockeyn sin men personligen räcker det gott att ha säsongskort under vinterhalvåret. Mycket är mörkt och trist då, hockeyn blir en ljuspunkt med rejäl spänning.
Har förmånen att vara med i både fotbollen och hockeyn, på sommaren och hösten är det kanske många som inte har tid det ska plogas och harvas och skördas;)

Har förmånen att vara med i både fotbollen och hockeyn, på sommaren och hösten är det kanske många som inte har tid det ska plogas och harvas och skörd

Ishockey tröja upphittad i nybroviken återfås mot beskrivning.

Med tanke på att MFF i år kanske är bättre än någonsin så vore det väl på sin plats att åtminstone besöka arenan?

Verkar ju vara ett jäkla tryck på läktaren varenda hemmamatch.

BTT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp