Hockeysäsongen 2024 - 2025

Även om det tar emot så är det enbart att gratulera Redhawks till två taktiskt fulländade segrar mot Rögle i Ängelholm.

Vilja, disciplin och ett jäklar anama som ett förlamat Rögle helt saknade.

Nu hoppas jag att även Brynäs åker på pumpen mot Malmö. Givetvis blir det svårare mot ett spelskickligare och mer motiverat Brynäs men just nu rider Malmö på en framgångsvåg som kan bära långt.

Sanningen är att Rögle hade ingen chans mot detta Redhawks.

Det blir för föreningen att sätta sig ner och diskutera vilken väg man ska välja i fortsättningen.

Toppstrid eller bottenstrid.

BTT

Jag ska se alla matcherna mot Brynäs och för en gång skull hålla tummarna för Malmö.

Är man född och uppvuxen och levt i stort sett hela livet i Skåne är det naturligt att man har sina sympatier söder om Markaryd.

Så,

FORZA Malmö Redhawks!!!!

BTT

Även om det tar emot så är det enbart att gratulera Redhawks till två taktiskt fulländade segrar mot Rögle i Ängelholm.

Vilja, disciplin och ett jäklar anama som ett förlamat Rögle helt saknade.

Nu hoppas jag att även Brynäs åker på pumpen mot Malmö. Givetvis blir det svårare mot ett spelskickligare och mer motiverat Brynäs men just nu rider Malmö på en framgångsvåg som kan bära långt.

Sanningen är att Rögle hade ingen chans mot detta Redhawks.

Det blir för föreningen att sätta sig ner och diskutera vilken väg man ska välja i fortsättningen.

Toppstrid eller bottenstrid.

BTT
Nu är analysen klockren tycker jag. Alla så kallade experter kan kyssa sig själva någonstans där dom är som högst när dom plockar potatis. :)

Ivarsson´s tackling på Bristedt är det bästa och ärligaste jag sett i SHL i år, axel mot axel pang in i sargen.
Klockren tackling till skillnad mot Bristedts knä mot Langhammers huvud i målgården. Konstigt att Bristedt inte blev avstängd men nu fick han ju vara med och bli förnedrad.

Nu kan Malmö spela helt utan press, dom har väl mer eller mindre redan överpresterat...Svårt att veta hur bra dom är i daxläget
Rögle som underpresterade rejält blev ingen riktig värdemätare..Ska bli riktigt spännande och jag håller på Malmö i den kvarten.
Namm Jai Frölundait :)

Nu kan Malmö spela helt utan press, dom har väl mer eller mindre redan överpresterat...Svårt att veta hur bra dom är i daxläget
Rögle som underpresterade rejält blev ingen riktig värdemätare..Ska bli riktigt spännande och jag håller på Malmö i den kvarten.
Namm Jai Frölundait :)

Klart man håller på Redhawks i kvarten mot Brynäs.

Vill absolut inte att den självgode JBKLTD ska få fortsätta att hylla Brynäs med hundratals inlägg.

Nu ska munkaveln på för denna säsong i alla fall.

BTT

Kul att nästan alla som skriver på hockeysidan håller på Malmö.

Förutom då JBKLTD förstås och möjligen brynäsaren Stefan.

BTT
Ja vi har ju inget att förlora, pågarna kan skrinna ut på isen och spela avslappnat samt ha kul. Sådant kan bära långt, vem minns inte Rögle förra säsongen. Samma plats som Redhawks i grundserien och sedan spelade man final mot Skellefteå.

Håller på Brynäs givetvis och har gjort det sedan 60-talet.

Jag har hållit på Rögle sen mitten på 70 talet och följt laget hela vägen från division tre till SHL. En lång resa som tog i stort sett 20 år.

När laget spelade i trean hade man 5000 åskådare på matcherna och kanske den bästa stämningen i hela hockeysverige.

Det fick plats 3500 stående fans bakom ena målet och lagen i trean blev chockade när dom kom in på arenan ofta fullsatt en timme innan match.

Tyvärr brann den gamla hockeyladan ner i slutet på 70 talet.

Numera ser man ju laget på tv och åker till Karlskoga när det vankas live hockey.

I morgon ska jag till Karlskoga och se andra matchen mot Oskarshamn i playoffet.

BTT

Matchen i scaniarinken i södertälje mellan SSK och Kalmar var en väldigt jämn tillställning som Kalmar likaväl kunde ha vunnit.

Tror den matchserien kan sluta hur som helst.

Södertälje har väl en liten fördel med en extra hemmamatch om det går till sju matcher.

Men Kalmar är ingalunda borträknade.

BTT

Nu är det dags! Ikväll smäller det i Monitor ERP Arena när Brynäs möter Redhawks. Gissa om soffan är bokad och matchtröjan nystruken. Gott att slå ur underläge, vi har nog aldrig varit så nederlagstippade.

Redhawks forever!

Oskarshamn har tydligen vaknat till liv igen lagom till slutspelet.

Dom har 2-1 i matcher nu mot Karlskoga och vinner dom nästa hemmamatch så har dom matchbollar sen.

Jag har ju räknat bort Oskarshamns chanser att gå upp i SHL igen men nu tror jag laget blir farligt för vem som helst i slutspelet.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp