Hockeysäsongen 2024 - 2025

Nu är det dags! Ikväll smäller det i Monitor ERP Arena när Brynäs möter Redhawks. Gissa om soffan är bokad och matchtröjan nystruken. Gott att slå ur underläge, vi har nog aldrig varit så nederlagstippade.

Redhawks forever!

Ni gjorde vad ni kunde, men det är inte över än.
Det kan ta slut när som helst och hur som helst!..

Även fast Brynäs är ett topplag, så säger statistiken annat, vilket i sig gör en annan orolig för att åka ut.

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!

Oskarshamn har tydligen vaknat till liv igen lagom till slutspelet.

Dom har 2-1 i matcher nu mot Karlskoga och vinner dom nästa hemmamatch så har dom matchbollar sen.

Jag har ju räknat bort Oskarshamns chanser att gå upp i SHL igen men nu tror jag laget blir farligt för vem som helst i slutspelet.

BTT
Man skall aldrig räkna bort smålänningar. Dom är som bäst när dom slår ur underläge.

Ni gjorde vad ni kunde, men det är inte över än.
Det kan ta slut när som helst och hur som helst!..

Även fast Brynäs är ett topplag, så säger statistiken annat, vilket i sig gör en annan orolig för att åka ut.

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!
Ja det är tillfälligheter som kan avgöra. Brynäs vann dock helt rättvist igår. Det som oroar mig ordentligt är vår målvaktsstatus. Langhammer är skadad sen tidigare och Marmenlind fick utgå igår. Det kan bli Oskar Blomgren som står imorgon. Han är bra men saknar rutin på denna nivån.

Ja det är tillfälligheter som kan avgöra. Brynäs vann dock helt rättvist igår. Det som oroar mig ordentligt är vår målvaktsstatus. Langhammer är skadad sen tidigare och Marmenlind fick utgå igår. Det kan bli Oskar Blomgren som står imorgon. Han är bra men saknar rutin på denna nivån.

Ni har! Tusan i mig inte det lätt.
Med två av tre vakter borta, lutar åt att nr. tre måste lära sig fort, om han ska upprätthålla "Tätt" bakåt, @Berralund.

@JBK.Ltd. ;)

Ni har! Tusan i mig inte det lätt.
Med två av tre vakter borta, lutar åt att nr. tre måste lära sig fort, om han ska upprätthålla "Tätt" bakåt, @Berralund.

@JBK.Ltd. ;)
Nej det är jobbigt om dom båda ordinarie målvakterna är borta. Två juniorer, förvisso duktiga, finns tillgängliga. En på 20 och en på 18 år. Helt utan rutin på denna nivån. Men locket är på, vi får se vem som står mellan stolparna vid matchstart kl 15.15 imorgon.

Misstänker att ”mitt” lag får det tufft ikväll, men bara att se dem i en kvartsfinal serie är godis för mig. Större under har skett även om det ser svårt ut.

Färjestad - Skellefteå igår var en riktig höjdare! Riktigt intensiv och händelserik match mellan två lag som verkligen inte gillar varandra. Blir riktigt spännande att följa även om Skellefteå stundtals var rätt utspelade igår. Men Färjestad har hamnat i samma situation som Malmö nu med tunga målvaktsskador.

Och nu står det, inte helt oväntat, 2-0 i matcher till Brynäs. Jag hoppas att vi kan överraska i hemmamatcherna på måndag och onsdag.

Som det ser ut nu så lutar det åt en ren Stockholmsfinal mellan AIK och Djurgården.

Björklövens försvar har rämnat och Södertälje och Karlskoga känns inte stabila nog.

Just nu skulle jag tippa AIK som nästa säsongs nya SHL lag.

BTT
Tycker du ska få en ny chans att tippa vilka som spelar om avansemang till SHL, AIK och DIF ser lite mörkt ut tyvärr.

Tycker du ska få en ny chans att tippa vilka som spelar om avansemang till SHL, AIK och DIF ser lite mörkt ut tyvärr.

Jag såg ju gårdagens match mellan AIK och Björklöven och matchen stals från AIK som totalt spelade ut Björklöven i tre perioder.

Hur AIK kunde missa närmare 50 skott är ett mirakel.

Som det verkar så kommer nog semifinalerna att spelas mellan Djurgården- Södertälje

och Björklöven- Karlskoga.

BTT

Jag såg ju gårdagens match mellan AIK och Björklöven och matchen stals från AIK som totalt spelade ut Björklöven i tre perioder.

Hur AIK kunde missa närmare 50 skott är ett mirakel.

Som det verkar så kommer nog semifinalerna att spelas mellan Djurgården- Södertälje

och Björklöven- Karlskoga.

BTT
En jäkla tur att råttorna inte kunde göra mål. Go for it Björklöven!

En jäkla tur att råttorna inte kunde göra mål. Go for it Björklöven!

Själv har jag aldrig haft något emot stockholmslagen. Tvärtom så har ju deras supportrar skapat härlig stämning på läktarna sen typ mitten på 80 talet. Det var alltid kul att gå på fotboll på Olympia när Hammarby, Aik eller Djurgården kom på besök.
Ofta med 5000 högljudda supporters på plats.
På den tiden var det ju knäpptyst på både Olympia och Malmö stadion. Särskilt Malmö stadion ekade tomt när 2000 åskådare satt där moltysta.
Den enda som hördes var en karl som hade en ensamklack och skanderade MÖLLER HÅLLER NOLLAN.......
På Olympia var det mest dom äldre gnällgubbarna som hördes. Om en spelare gjorde en felpassning så skrek gubbarna: Ut med honom för fan BUUUU!!!
Som tur är har även Malmös supportrar vaknat.

BTT

Själv har jag aldrig haft något emot stockholmslagen. Tvärtom så har ju deras supportrar skapat härlig stämning på läktarna sen typ mitten på 80 talet. Det var alltid kul att gå på fotboll på Olympia när Hammarby, Aik eller Djurgården kom på besök.
Ofta med 5000 högljudda supporters på plats.
På den tiden var det ju knäpptyst på både Olympia och Malmö stadion. Särskilt Malmö stadion ekade tomt när 2000 åskådare satt där moltysta.
Den enda som hördes var en karl som hade en ensamklack och skanderade MÖLLER HÅLLER NOLLAN.......
På Olympia var det mest dom äldre gnällgubbarna som hördes. Om en spelare gjorde en felpassning så skrek gubbarna: Ut med honom för fan BUUUU!!!
Som tur är har även Malmös supportrar vaknat.

BTT
Djurgården är ok men jag har upplevt synnerligen dåligt uppförande från råttornas supportrar. Men likväl håller jag på en anrik klubb som Björklöven, dom är välkomna tillbaka till högsta serien.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp