Hur kändes det (kommer att kännas) att gå i pension?

Jag har en condo på Samui som jag köpte för fem år sedan.
Har aldrig bott där eftersom den varit uthyrd hela tiden.
Just nu är den uppbokad till september nästa år.
Blir den ledig bor jag där billigt och om någon hyr så är det hyfsade pengar in.
Då kan jag resa runt i mitt eget tempo.

Har bestämt mig för att det som inte ryms i min ryggsäck är överflödiga och onödiga prylar.
Är trött på att ekorrhjulet snurrar snabbare för varje år som går.
Budgeten ligger på ca 25 000 SEK per månad så det blir varken lyxliv eller nudelsoppa varje dag.
Dags att börja njuta av livet.
25000 Sv klarar du dig bra pa

Ja f type det räcker för mig om den e fräsh. Onödigt att sukta efter nyare o dyrare. Ligger på blocket billigaste just nu. Nån av er här kanske e snabbare o langa upp pengapungen?

Tycker den ser kanonfin ut.
Kommer inte stressa upp någon pengapung för att köpa bil inom de närmaste åren, har två kids på 5/9 år som redan gör sitt bästa för att minska värdet på den vi har. Har man inte det så är det lite enklare, Europa har ju dessutom lite roligare priser än här nere.

/ SatanG

Tycker den ser kanonfin ut.
Kommer inte stressa upp någon pengapung för att köpa bil inom de närmaste åren, har två kids på 5/9 år som redan gör sitt bästa för att minska värdet på den vi har. Har man inte det så är det lite enklare, Europa har ju dessutom lite roligare priser än här nere.

/ SatanG
55555 tell me about it, ibland känns det som bilen kommer vara värd 0 när ungarna är klara med den ;)

Kanske, det gjorde lite ont i början men inte nu längre. Jag har vant mig med att ha mer att göra som pensionär så jag saknar inte jobbet längre. Men en del arbetskamrater saknar jag och det går inte över i brådrasket. Men en del gubbar håller jag fortfarande kontakt med och lär fortsätta med det.
Jag har några år kvar men funderar på att kliva av på hösten med tanke på man inte vet hur farligt är nästa virus. Sen när man tittar i backspegeln frågar man sig själv om det var nödvändigt med så mycket slit stress oro och kamp för att nå hit som man är idag.
Jag är glad att du njuter av pensionen och ser framemot att ta nästa 30 åren med ro.

Själv har jag inte märkt någon skillnad förutom att man åker till lilla firman varje morgon, kollar e posten, ser att det finns beställningar från största
kunden Sulo Group, sedan fikar man på kontoret, kunder kommer in och det e så roligt det hela! Sitta hemma som penkis, nej tack! Till och med på söndagar kommer det beställningar, kan du idag, frågar dom? :beer: :laugh: Sedan kommer det in varje månad en slant från staten som man kan spara eller lägga på aktier!

Själv har jag inte märkt någon skillnad förutom att man åker till lilla firman varje morgon, kollar e posten, ser att det finns beställningar från största
kunden Sulo Group, sedan fikar man på kontoret, kunder kommer in och det e så roligt det hela! Sitta hemma som penkis, nej tack! Till och med på söndagar kommer det beställningar, kan du idag, frågar dom? :beer: :laugh: Sedan kommer det in varje månad en slant från staten som man kan spara eller lägga på aktier!
Men du har ju en gitarr, den kan du spela på.
Vill inte frun hem till Thailand??

1. Det plinket vill inte ens en död lyssna på!
2. Frugan säger, nej, vill inte ens tänka på det! Hennes systers barn vill gärna komma hit nu dom åxå!
Rätt vanligt att thaitjejer som lärt sig språket och rotat sig i Sverige vill inte tillbaka till Thailand. Hur många män har inte drömt om att vistas i Thailand efter pensioneringen och upptäcker att det vill inte tjejen när det är dags!

Iofs finns det gott om tjejer i Thailand så inget är omöjligt. Mister man en så finns 1000 åter eller hur det heter! Båå pen yang dog.

Rätt vanligt att thaitjejer som lärt sig språket och rotat sig i Sverige vill inte tillbaka till Thailand. Hur många män har inte drömt om att vistas i Thailand efter pensioneringen och upptäcker att det vill inte tjejen när det är dags!

Iofs finns det gott om tjejer i Thailand så inget är omöjligt. Mister man en så finns 1000 åter eller hur det heter! Båå pen yang dog.
Du menar en mia noi? =)))

Senast ändrad:

Min fru flyttade till Sverige 2009. Hon vill flytta till Thailand varje dag i veckan. Hon kanske är ett litet undantag

Kom igen när ni bor i Thailand! Var inte för säker.
Jag vill inte och framförallt kan jag inte just nu flytta till Thailand. Senare i livet kan jag tänka mig att spendera vintrarna i Thailand och sommaren i Sverige. Vad är det jag inte dkall vara säker på? Vad skall jag komma igen med?

Jag vill inte och framförallt kan jag inte just nu flytta till Thailand. Senare i livet kan jag tänka mig att spendera vintrarna i Thailand och sommaren i Sverige. Vad är det jag inte dkall vara säker på? Vad skall jag komma igen med?
Jag har samma önskemål som dig, vintern i Thailand och sommarn i Sverige.

Jag har hört många historier om att den drömmen spruckit när det är dags. Mannen, äldre än tjejen och hon vill fortsätta jobba i Sverige, tom att de aldrig vill flytta tillbaka.
Det låter som du är yngre än mig. Jag tog pension vid 61 och ett halvt efter att straxt innan separerat. Har nu varit i Thailand ett och ett halvt år och här finns många intresserade tjejer för en handsome man, hehe.

Jag har samma önskemål som dig, vintern i Thailand och sommarn i Sverige.

Jag har hört många historier om att den drömmen spruckit när det är dags. Mannen, äldre än tjejen och hon vill fortsätta jobba i Sverige, tom att de aldrig vill flytta tillbaka.
Det låter som du är yngre än mig. Jag tog pension vid 61 och ett halvt efter att straxt innan separerat. Har nu varit i Thailand ett och ett halvt år och här finns många intresserade tjejer för en handsome man, hehe.
Ja jag har några år kvar men hoppas kunna tagga ner innan 60. När vår son fyller 18 är jag 58 så innan dess blir det nog ingen flytt. Frugan kommer nog delvis flytta tillbaka till Thailand inom några år. Hon vill satsa där.
Vi har ett betalt hus i Thailand så boende finns. Jag har mina företag i Sverige att ta hand om.

Ja jag har några år kvar men hoppas kunna tagga ner innan 60. När vår son fyller 18 är jag 58 så innan dess blir det nog ingen flytt. Frugan kommer nog delvis flytta tillbaka till Thailand inom några år. Hon vill satsa där.
Vi har ett betalt hus i Thailand så boende finns. Jag har mina företag i Sverige att ta hand om.
Körde förbi ditt hus igår. :)
460FAFBE-3C5C-46CE-A65D-8A69E74967A9.jpeg

Liknande trådar

B
Svar
24
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar