Det är mest att ibland i dina inlägg kan du framstå som lite överlägsen och nedlåtande mot dom som har det sämre ställt.
Fast det kan ju vara omedvetet.
BTT
Nejdå, det är inte omedvetet.
De flesta gånger så är det gnäll emot att folk tar in på något dyrare hotell och någon kommer in och påpekar att man nämligen kan bo för 300thb/ natt och då bor man minst lika bra.
Vad jag däremot kan gnälla över är när folk klagar på att andra tjänar oförtjänt bra och dom själv inte tjänar några större pengar.
Man lägger inte en tanke på de uppoffringar man har fått göra eller får göra för att få till den situationen man har.
Man stirrar enbart på ”vinsten” men ser bort ifrån det folk har fått offra.
Jag är ett gott exempel på någon som har offrat onödigt mycket.
@PanPan offrar väldigt mycket för att ha ett bra liv. Dessutom så tror jag att han fokuserar minst lika mycket på sin familjs liv och hans egna liv är lite sekundärt.
Jag tror däremot att Atom slår oss bägge o uppoffringar för att familjen ska få det bra.
Den som ”lyckats bäst” är dock @Atom…som jag tror har offrat extremt mycket av bekvämlighet och vardagsfamilj.
Här är dotterns liv absolut primärt och hans egna myspys liv är inte ens tertiärt.
Detta reflekterar även våra bankkonton skulle jag tro.
Jag har inga större summor alls och lever nästan från hand till mun, även om det kanske är överdrivet och känns som något hån mot folk som har mindre att tillgå.
Man kan gärna gnälla över grannens Bentley och hoppas han blir fattig snart, så att man äntligen kan bli rikast i kvarteret, fortfarande dock lika fattig som förr, men rikast i kvarteret betyder mycket.