Inför semestern

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rolf " sa:
Det låter som om du reste utan damsällskap?
En kvinna hade aldrig tillåtit det ;D
Rolf

Jo då de hade hon
Ja va en månad i dec -08 me tanten där nere sen åkte ja hem ett par dar före nyår o hon skulle komma 3 månader senare men när ja kom hem så hade vi de lugnt på jobbet så ja vände o åkte ner i bara kläderna ja hade på kroppen ringde henne från arlanda o sa möt mig på flygplatsen i morgon :):):):)

"Rolf " sa:
just, det är bara den haken ;)

Vi alla är nog olika, själv är jag inte ett dugg bortskämd när det gäller att få. Är uppvuxen med bara mansfolk, fick lära mej tidigt att betala för mej själv så jag inte skulle behöva känna skuld till någon.
Men om jag åkte med en karl som bara packade ner 2 kg så hade jag inte haft problem med det, det hade ju vart hans problem om man nu anser det som ett problem.

"Kycklingen " sa:
Vi alla är nog olika, själv är jag inte ett dugg bortskämd när det gäller att få. Är uppvuxen med bara mansfolk, fick lära mej tidigt att betala för mej själv så jag inte skulle behöva känna skuld till någon.
Men om jag åkte med en karl som bara packade ner 2 kg så hade jag inte haft problem med det, det hade ju vart hans problem om man nu anser det som ett problem.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Kycklingen " sa:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
du e en ängel

"Gazton " sa:
Jag har rest till thailand med mindre än 2kilos packning. Typ: tanborste badtofflor jeans och extra kallingar.. det går utmärkt så oxå. :)

Nu börjar det likna nåt

Skaftet på tandborsten kan Du kapa hälften på, lika så klipp av benen på jeansen så är shortsen klara

Skippa snuset, matjord finns att köpa i Thailand

"Gazton " sa:
Jag har rest till thailand med mindre än 2kilos packning. Typ: tanborste badtofflor jeans och extra kallingar.. det går utmärkt så oxå. :)

eltandborste,tandkräm,2 par kallingar

Resten har man som handbagage dvs dator,kamera,telefon. Och kläderna man har på sig.

Om du har din dator i ett skyddande fodral så säger en grinig gränsvakt att man måste ta ur den ur väskan. Vaffö då dom fattar ju inte nåt allafall. Han bra konstaterade dator. Sen fick man gå. Märkliga bestämmelser.
Rolf

Klart som sjutton man ska ha datorn med. Du kan kolla biljetterna för hemresan. Maila till sina barn så spar man frimärkskostnad :D Kan man lurva in här och munhuggas med dej :laugh:
Gå och lägg dej nu så att du orkar i morgon :nod:
Rolf

Gå och lägg dig gubbe! ;)

Varför skulle man inte ha med dator? Där lägger man ju in alla bilder och håller kontakten med omvärlden. Dock sist när jag och damen reste runt lite i thailand sumpa jag väskan i vattnet med datorn. sen var den kaputt och en månads bilder också.

Men du har rätt legolas åker man bara till semesterorter finns det ingen anledning att ha med datorn. Däremot om man reser till sitt andra hem varför ska man inte ha med datorn då?

Dator - för att de flesta ställen i söderns övärld har en hastighet som påminner om mitt första uppringda modem. Då sitter man med en Sangsom och cola eller en Leo på verandan och gör i ordning allting. Sedan kopierar man bara över allt i en klump så spar man värdefull, jag säger det igen, Leo-tid! :laugh:

Bara för man har med en dator eller en mobil eller kanske en nagelsax så betyder det väl inte att den ska användas flitigt. Själv skulle jag aldrig klippa naglarna 6 timmar om dagen bara för jag tog med en nagelsax inte heller skulle jag sitt framför datorn och häcka. Däremot skadar det nog ingen att man har med sin dator. Vad är skillnaden på att använda sin egen dator eller gå till en i-shop för att skriva ett mail?

Kyl ner dig Legolas du vet mycket väl att jag skojar med dig :laugh:

Du ska få lite mer att ondgöra dej över , Jag kommer att ta med datorn mobilen och sist men inte minst ett par comradio, som jag brukar ha när jag jagar, dom har en bra täckning. Det är nämligen så att frun har en förmåga att försvinna då och då när det är shopping på gång, då är det bra att tuta upp'na för det ska betalas och bäras :)
Vi har det väldans kul på våra resor med alla teknikprylarna som vi inte kan va utan, sen vet man ju aldrig det kanske finns nåt nytt att köpa :-\
Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp