Vad ska ni göra under sommarlovet och semestern i år?

Visst har du rätt. I fjol när vi var i Sverige var det en urusel sommar. Jag ger mig sjutton på att den blir suverän i år när vi åker ner. Men i så fall gratulerar jag dom som drar vinstlotten och stannar i Sverige.
Därför stannar jag i Sverige den här sommaren.Firade jul och nyår i Thailand. Såg på nyårsfyrverkeriet över hustaken i Pattaya.

Därför stannar jag i Sverige den här sommaren.Firade jul och nyår i Thailand. Såg på nyårsfyrverkeriet över hustaken i Pattaya.
Vi får hoppas på en fin sommar här hemma även om vi drar till Thailand. Jag jobbar hela juni och halva juli och finväder gör att tiden går väldigt mycket snabbare.

Inget planerat eller bokat här ännu, jag försöker förhandla på jobbet om att få semester samtidigt som dom stänger fabriken där sambon jobbar. Där jag är har vi öppet året om med schemalagd semester.
Har jag tur så får jag industri semester med start v 28.
Då blir det en vecka med "sonen" på någon charter tur och sen 2-3 veckor till Thailand för oss.

Blir tvungen att ta 1 vecka i Sverige i mitten av Augusti, skall på refresh sjukvårdskurs samt göra par dagars praktik på akuten.
Planen var ju meningen att vi skulle tagit en semester i Sverige men lusten att åka till Sverige infinner sig inte så jag tror vi kommer att ta en semestertripp och bila runt i Isaan samt hälsa på svärföräldrarna i slutet av Augusti istället när pöjken har sommarlov.
Regnigt här då men också som finast här när allt börjar bli grönt och blomma upp, man slipper det gula-fula torra.
Har iofs lust att åka till Sverige i December och åka skidor, men vet inte om jag skall chocka ungen med kyla på hans första Sverige resa.

Blir tvungen att ta 1 vecka i Sverige i mitten av Augusti, skall på refresh sjukvårdskurs samt göra par dagars praktik på akuten.
Planen var ju meningen att vi skulle tagit en semester i Sverige men lusten att åka till Sverige infinner sig inte så jag tror vi kommer att ta en semestertripp och bila runt i Isaan samt hälsa på svärföräldrarna i slutet av Augusti istället när pöjken har sommarlov.
Regnigt här då men också som finast här när allt börjar bli grönt och blomma upp, man slipper det gula-fula torra.
Har iofs lust att åka till Sverige i December och åka skidor, men vet inte om jag skall chocka ungen med kyla på hans första Sverige resa.
Du som hatar Isaan, väljer en vecka på semester för än en vecka i sommar Sverige?

Du som hatar Isaan, väljer en vecka på semester för än en vecka i sommar Sverige?
Har jag skrivit hatar, nä vill inte bo där men semestra där en vecka mycket att bila runt och se på är en stor skillnad på semester och bosätta sig ;)
Hänger hellre i Isaan än i Sverige får nog av Sverige när jag stoppar förbi för kurs, påminner mig om varför jag flyttade.
helst om man kommer veckan innan kursen, sover på soffan hos en polare och alla är på jobb på dagarna.
Nä jag har mycket jag vill se i Isaan, jag gillar att besöka historiska platser och annat av värde att se, så packar ner en guide (Eller laddar ner en app) med sevärdheter och ger oss av, bara man har bil och inte blir sittande i svärföräldrarnas hus i 1-2 veckor då är det kört.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp