Inför semestern

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För fan, se till att ni tar med datorn och kameran! Så att ni kan logga in på CM och uppdatera oss med bilder och rapporter!

Självklart så kommer lilla lapptoppen med och lilla kameran. Har man fått ett boende med gratis internet så ska det användas.
Tror nog Legolass kommer över det ;)

Fan, det är ju ingen som vågar ta bladet från munnen! Nå, jag är känd för att säga vad jag tycker så det får väl bli jag som avslöjar den verkliga orsaken till att ha med datorn på semestern.

Givetvis för att kunna plåga alla man känner med ögonblicksbilder och berättelser! :afro:

"Gaae " sa:
Fan, det är ju ingen som vågar ta bladet från munnen! Nå, jag är känd för att säga vad jag tycker så det får väl bli jag som avslöjar den verkliga orsaken till att ha med datorn på semestern.

Givetvis för att kunna plåga alla man känner med ögonblicksbilder och berättelser! :afro:

Nej, datorn följer inte med ens av det skälet. CM kollar jag in på internetcafé några gånger i veckan, kostar 15 Baht i timmen. Bilderna får vänta tills man är hemma igen. 8) 8)

Kan någon förklara skillnaden med att ta med egen dator eller gå på internet café? Eller räknas det inte att gå på internet café? Det är ju samma sak. Då släpper man ju inte heller taget om "datorn".

Dessutom kostar det pengar. Det är väl bra att när man kommer in och det gör man väl under dagens lopp att kolla runt lite ringa (skype) hem och höra om morsan lever (92år). Hon blev överkörd av sin bordsgrannes rullstol häromdan :D inget brutet men svullet. Dom har kul på det där hemmet.
Flytta över lite mer pengar till kortet. m.m.m
Rolf

Jag tänkte mer på att orden "släpp taget om datorn" kom upp men ändå så nämns det "man kan gå till internet cafe" då undrar jag vad skillnaden är?

DET tål att funderas på, men jag tror att det snart kommer ett uttömmande svar :nod:
Rolf

"zetterberg_88 " sa:
Kan någon förklara skillnaden med att ta med egen dator eller gå på internet café? Eller räknas det inte att gå på internet café? Det är ju samma sak. Då släpper man ju inte heller taget om "datorn".

Förklaringen för min del har två delar: 1) Vi har ingen internetuppkoppling i huset. 2) Har jag datorn med mig så kan jag inte låta bli den, den tar upp alldeles för mycket tid då. Det är inte lika lätt att fastna på internetcaféet som ligger 5 km hemifrån. På detta viset får jag mycket mer tid över till familjen där nere. :angel:

Jaha så det beror på åldern ;) Ja så kan det vara förstås, tänkte inte på det :D
Rolf

Inte fan sitter jag vid datorn i flera timmar oavsett om jag tar med en egen eller inte. Jag försöker hålla mig ifrån datorn hemma i sverige så länge jag inte är på jobbet, så varför skulle jag sitta fast med den i Thailand då man är i paradiset.
Nä ordet är det är praktiskt att ha med ifall att. Likadant som vissa har med sig hammare och spik ifall att.

Kollar du mailen längre på din egen dator än på någon annans dator? Det gör inte jag det tar lika lång time oavsett.
Så longtime short time köper jag inte du får nog ge dig på ett nytt svar Legoman. ;)

Sätta datorn framför familjen vem gör det? Inte många i alla fall.

"zetterberg_88 " sa:
Inte fan sitter jag vid datorn i flera timmar oavsett om jag tar med en egen eller inte. Jag försöker hålla mig ifrån datorn hemma i sverige så länge jag inte är på jobbet, så varför skulle jag sitta fast med den i Thailand då man är i paradiset.
Nä ordet är det är praktiskt att ha med ifall att. Likadant som vissa har med sig hammare och spik ifall att.

Kollar du mailen längre på din egen dator än på någon annans dator? Det gör inte jag det tar lika lång time oavsett.
Så longtime short time köper jag inte du får nog ge dig på ett nytt svar Legoman. ;)

Sätta datorn framför familjen vem gör det? Inte många i alla fall.

Datorn framför familjen - aldrig. Inte en chans. Men har jag den tillgänglig så är det lätt hänt att jag fastnar där en stund. Dessutom - man slipper strulet med att plocka upp den i securityn på flygplatserna, jag är nämligen oerhört lat hehehe. ;D

Nämen det är väl inte så jobbigt och tid har man ju, ska ändå sitta och hecka efteråt?

Tycker nog att det är jobbigare att ta sig till ett internet ställe bara för att fixa nåt litet, då bra mycket enklare att knäppa igång den hemma fixa det man ska och sen gå och luta sej lite, som vår gode vän Legolas så varmt förespråkar ;D

Ja det är tur att nån är för att ha med Laptopen. Roffe jag och Legolas :wai:

Förra resan 2010 var första gången vi hade med oss en minilaptop. Det var en perfekt början på morgonen och avslut innan man gick till sängs.
Brorsan hade ju hand om min katt så då var man ju bara tvungen att maila dagligen för att höra att allt var som det skulle. Detta året har jag ju 2 katter som han ska ta hand om, då måste jag ju maila till honom igen dagligen. :D

Rätt så Kycklingen man måste ha koll på att inget fattas dom (små) ullbollarna :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp