När börjar ni semestern och vad har ni för planer?

Är ju behjärtansvärt av er och ert engagemang för Berra men tror samtidigt att en del är lite dåliga människokännare. Berra är ingen person som gör en massa impulshandlingar utan är en stadig, samlad och lugn människa som planerar och var stund har sin tid.

Berra är inte en människa som styrs av känslostormar eller emotionella handlingar i dessa fall, så pengar är nog ointressant i detta fall, han följer sin natur och det är en bra egenskap!

Nu finns ju risken att jag stuckit ut hakan och att det visar sig att det är precis tvärtom, men då får jag väl gå till botbänken:D:D
:-[ Man kan nästan tro att du är psykolog, människokännare där. Det är faktiskt rätt, jag skulle gärna sparat pengar där om jag kunde men det går inte. Barnen är framtiden och kortsiktigt tänkande i det fallet gäller inte för mig. Obs därmed inte sagt att någon annan gör fel, man agerar efter de förutsättningar man har samt de värderingar man har.

Faktum är att vissa barn mycket väl klarar av att vara borta från skolan någon vecka extra utan att detta påverkar resultaten men det gör inte våra. Dom kämpar på men det är inte lätt att komma från ett annat land även om man har bott här halva livet. Så dom behöver all tid i skolan som erbjuds, det får styra.

Är ju behjärtansvärt av er och ert engagemang för Berra men tror samtidigt att en del är lite dåliga människokännare. Berra är ingen person som gör en massa impulshandlingar utan är en stadig, samlad och lugn människa som planerar och var stund har sin tid.

Berra är inte en människa som styrs av känslostormar eller emotionella handlingar i dessa fall, så pengar är nog ointressant i detta fall, han följer sin natur och det är en bra egenskap!

Nu finns ju risken att jag stu
Japp, så är det naturligtvis, hade man kunnat åka på hösten så hade många tusenlappas stannat kvar på bankkontot. Men tyvärr måste vi åka på sommaren när barnen har sommarlov och då är det de nämnda priserna som gäller. Skolan är restriktiv med att bevilja ledighet samtidigt som de sista veckorna är viktiga med en massa prov mm. Skolan får gå före, det kan inte hjälpas.
Jag vet retsticka som jag är kunde jag inte låta bli, får själv känna på det då den stora pojken börjar ettan nästa år;)sen är det bara att bita ihop, har ju haft ett par sköna år där vi kunnat åka ett par ggr/år med föräldraledigt och semester:)

Min grabb var ju ledig två veckor från skolan i höstas. Men han fick ju avsätta 2-4 timmar per dag för att hinna med de läxor han fick.

Nu finns ju risken att jag stuckit ut hakan och att det visar sig att det är precis tvärtom, men då får jag väl gå till botbänken:D:D
55555 och ändå skriver han själv par inlägg innan att han är glad att han låter känslorna styra ;)

Min grabb var ju ledig två veckor från skolan i höstas. Men han fick ju avsätta 2-4 timmar per dag för att hinna med de läxor han fick.
På tok för mycket hemläxor nu för tiden då, så var det inte när man själv var ung.
Ungarna riskerar ju gå in i väggen innan dom ens slutat i skolan.
Vad är det då för vits med lov om dom skall göra nästan lika mycket skolarbete per dag som en vanlig skoldag.
Inte konstigt barnen blir skoltrötta, ja jag hoppas dem inte börjar med så mycket läxor här i skolan under loven, man skall inte behöva vänta tills man blir pensionär för att få lite ledigt.

Senast redigerad av en moderator:
55555 och ändå skriver han själv par inlägg innan att han är glad att han låter känslorna styra ;)

Känslor har en emotionell del och en rationell del. I vissa fall kan man väl låta känslor styra och i andra inte, finns ju inget motsatsförhållande där!

@Lyco har rätt igen. Kärleken styrs av något helt annat, då är man sannerligen inte rationell alla gånger (för att inte säga nästan aldrig). Känslan jag fick när jag träffade min fru har jag bara känt den gången och den lever fortfarande kvar när jag är hemma med henne. :love_transparent:
Det är just då man är som mest sårbar;) men känner likadant trots 8 års förhållande med tirak:)kärleken stärks + en djup vänskap jag aldrig haft med något ex:)

Jag tar bara en vecka nu på fredag för att åka till Phetchaburi för att träffa en dam som jag har pratat med en månad. Få se hur vi känner för varandra. Jag fyller snart 60 och hoppas träffa någon som man kan tänka sig att leva ihop med de år man har kvar. Jag har de sista året mer och mer funderat på att "flytta" till Thailand permanent när man blir pensionär och därav mitt försök att kunna hitta en livskamrat som man kan leva med. Finansiellt kommer jag få en bra pension och jag har lägenhet och ett sommarhus som jag kan sälja när jag bestämmer mig för att flytta ner.
Ta det lite vackert med att skaffa Thai dam är mitt tips om du har planer på att flytta hit. Nr 1 här är att finna platsen du vill bo på och då är prio 1 att fixa ett bra socialt umgänge. När du väl är klar med det kommer du att ha upptäckt att detta med damer är det absolut minsta problemet här, dom står i kö för att fånga dig.
Sen är Phetchaburi ingen stad du vill bo i om du inte talar flytande Thai och uteslutande vill umgås med Thai.
Åk 6 mil längre söderut istället till Hua Hin, här finns allt du drömmer om..

Tråden är ju redan så ot det går så..

En falang jag känner blev i helgen utsparkad ur huset han lagt hela sitt livs besparingar på, hans tjej har träffat en annan lite yngre förmåga och det kom tydligen väldigt oväntat och schockartat.
Han trodde att dom hade en kanonbra relation.

Hepp så det kan gå, tänk på det när ni köper hus till er käresta.

Jag har också gjort en dyr skilsmässa i Sverige, vis av läxan är det inget jag kommer att göra igen.

En falang jag känner blev i helgen utsparkad ur huset han lagt hela sitt livs besparingar på, hans tjej har träffat en annan lite yngre förmåga och det kom tydligen väldigt oväntat och schockartat.

Jag har också gjort en dyr skilsmässa i Sverige, vis av läxan är det inget jag kommer att göra igen.

Skaffa dig en dam som redan har en äldre farang, så kanske du också kan hamna på plus ;)

Hörde en märklig historia i Phil, en utlänning som skulle gifta sig med en filipina, hon var dock redan gift utan hans vetskap.
Damen löste det galant genom att alla dokument som krävdes för vigseln var hennes ogifta systers, detta också utan systerns vetskap eller medgivande.

Så nu är han gift med fel kvinna:D och syrran vägrar skilja sig om hon inte får 10 millar och ett hus.......

Skaffa dig en dam som redan har en äldre farang, så kanske du också kan hamna på plus ;)

Hörde en märklig historia i Phil, en utlänning som skulle gifta sig med en filipina, hon var dock redan gift utan hans vetskap.
Damen löste det galant genom att alla dokument som krävdes för vigseln var hennes ogifta systers, detta också utan systerns vetskap eller medgivande.

Så nu är han gift med fel kvinna:D och syrran vägrar skilja sig om hon inte får 10 millar och ett hus.......
"LADIES" :xmas_smiley::rolleyes:

Ta det lite vackert med att skaffa Thai dam är mitt tips om du har planer på att flytta hit. Nr 1 här är att finna platsen du vill bo på och då är prio 1 att fixa ett bra socialt umgänge. När du väl är klar med det kommer du att ha upptäckt att detta med damer är det absolut minsta problemet här, dom står i kö för att fånga dig.
Sen är Phetchaburi ingen stad du vill bo i om du inte talar flytande Thai och uteslutande vill umgås med Thai.
Åk 6 mil längre söderut istället till Hua Hin, här finns allt du drömmer om..
Hua Hin 55555555 :rolleyes::D:D

Är ju jättesvårt att skilja sig på Fillipinerna med.
Hört av Fillipinarna att det kan ta upp till 7 år att skilja sig om det ens blir godkänd.
En Fillipinare som jag segla med skiljde sig han fick inte ens komma ut och jobba på båt i par år han var som spetälsk, ingen ville ha med han att göra.

:-[ Man kan nästan tro att du är psykolog, människokännare där. Det är faktiskt rätt, jag skulle gärna sparat pengar där om jag kunde men det går inte. Barnen är framtiden och kortsiktigt tänkande i det fallet gäller inte för mig. Obs därmed inte sagt att någon annan gör fel, man agerar efter de förutsättningar man har samt de värderingar man har.

Faktum är att vissa barn mycket väl klarar av att vara borta från skolan någon vecka extra utan att detta påverkar resultaten men det gör inte våra. Dom kämpar på men det är inte lätt att komma från ett annat land även om man har bott här halva livet. Så dom behöver all tid i skolan som erbjuds, det får styra.
Ska ni inte flytta nästa år eller hur det nu var ? Då gör de la inget om de missar skolan lite.

Skillnad dock om man varit gift i kanske 5-10 år när man bygger eller om det är ganska nyss man träffades.
Vräker man på med hus mm och knappt känner varandra får man skylla sig själv lite tycker jag.

Skillnad dock om man varit gift i kanske 5-10 år när man bygger eller om det är ganska nyss man träffades.
Vräker man på med hus mm och knappt känner varandra får man skylla sig själv lite tycker jag.

Säger som Gyllenhammar, de efterklokas klubb är den största!
Tycker du att man skall bo ett par år i fattigdom först?

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
20
Visningar