Vad ska ni göra under sommarlovet och semestern i år?

Ja där kan man snacka om kontraster. Det är egentligen bara en detalj som är gemensam, nämligen mygguslingarna.
Djurlivet är annorlunda hustrun är fascinerad av att de kan ströva omkring utan att uppätna.

DSC_0063.JPG

DSC_0235.JPG

Fina bilder,Abborren var inte dålig.Min största (1.8 kg)tog jag en Midsommarnatt i Oxdjupet vid Rindö för så där en 30 år sedan.
Lät inte så romantiskt en midsommar natt ....

Sen det där med abborre, är det inte en sötvattenfisk och havsabborre något annat (jag har egentligen ingen koll alls men vill vet)?

Vi tillbringar som alltid semestern i Europa, huvudsakligen i Sverige och framförallt runt Tibro.

Jag förstår er som bor i Sverige och har barn, sommaren är enda chansen att åka till Thailand. Tyvärr är det ju bästa tiden i Sverige och sämsta tiden i Thailand. För oss är det givetvis tvärt om vilket gör en sommarresa till Sverige helt självklar.

Nu är det dock ytterligare en helg i Kina och även en halvtaskig vårvinterdag i Västergötland vore helt underbart.

Vi tillbringar som alltid semestern i Europa, huvudsakligen i Sverige och framförallt runt Tibro.

Jag förstår er som bor i Sverige och har barn, sommaren är enda chansen att åka till Thailand. Tyvärr är det ju bästa tiden i Sverige och sämsta tiden i Thailand. För oss är det givetvis tvärt om vilket gör en sommarresa till Sverige helt självklar.

Nu är det dock ytterligare en helg i Kina och även en halvtaskig vårvinterdag i Västergötland vore helt underbart.
Visst har du rätt. I fjol när vi var i Sverige var det en urusel sommar. Jag ger mig sjutton på att den blir suverän i år när vi åker ner. Men i så fall gratulerar jag dom som drar vinstlotten och stannar i Sverige.

Visst har du rätt. I fjol när vi var i Sverige var det en urusel sommar. Jag ger mig sjutton på att den blir suverän i år när vi åker ner. Men i så fall gratulerar jag dom som drar vinstlotten och stannar i Sverige.

Det som är en "suverän sommar" för oss i Sverige är ju heller inte detsamma som vad som är en suverän sommar för svenskar i allmänhet. I somras var vi hemma i början av juli och alla mina svenska kompisar klagade; det var alldeles för kallt för att sola och bada. Sol, bad och värme har vi dock mer än vad vi behöver i Thailand så det var perfekt att det bara var 18 grader när dottern var på ridskola, vi var och fiskade osv.

Thailand i juli är dock oftast väl varmt även för mig som bott där i 18 år....

@Atom jobbar du för ett svensk bolag, från Tibro trakten?

Jag är uppväxt i Tibro, mina föräldrar bor i Tibro och vi tillbringar varje semester i Tibro men mitt företag är baserat i Stockholm, eller rättare sagt Sollentuna. Vi har vårt årliga möte i mitten av maj och ser redan fram emot det, brukar vara schysst väder och vi avslutar alltid med en kväll inne i stan, Belgobaren senaste året....

Senast redigerad av en moderator:
Det som är en "suverän sommar" för oss i Sverige är ju heller inte detsamma som vad som är en suverän sommar för svenskar i allmänhet. I somras var vi hemma i början av juli och alla mina svenska kompisar klagade; det var alldeles för kallt för att sola och bada. Sol, bad och värme har vi dock mer än vad vi behöver i Thailand så det var perfekt att det bara var 18 grader när dottern var på ridskola, vi var och fiskade osv.

Thailand i juli är dock oftast väl varmt även för mig som bott där i 18 år....
Ja allting är ju relativt. Jag tänkte mest på svensken i största allmänhet och på oss själva som gick här hemma i skitvädret och tröstade efter sol och värme.

Jag tyckte också förra sommaren va kanon i Sverige, var ju fint väder fast lite kallt, värme får vi ju så det räcker här så kanongott å sitta i solen utan å svettas.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp