Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Här kommer en vits till FA, bara för att försöka att åskådliggöra hur livet kan te sig för oss äldre i våra "bra" stunder.......

En 70-årig man och en 25-årig vacker tjej orsakar många höjda ögonbryn när de checkar in på ett hotell. Prick klockan åtta morgonen efter spatserar 70-åringen in i frukostrummet medan han visslar en glad trudelutt. Han sätter sig vid ett bord och beställer frukost med ett strålande leende mot servitrisen.

En kvart senare vinglar tjejen in på rangliga ben. Hon har stora påsar under ögonen och hennes hår står åt alla håll. Hon ser så bedrövlig ut att en servitris rusar fram till henne:

- Herregud, vad har hänt? Du är en ung tjej med en gammal man, men du ser ut som om du hade varit i slagsmål med vilda hundar.
- Den jääkkeln lurade mig. Han sa att han hade sparat i 50 år. Jag trodde att han pratade om pengar...

legolas

Det där känner jag igen Lego, i min ålder har man "bra" stunder hela tiden.
Du vet vi som inte går all in har alltid lite kvar att ge...

"legolas " sa:
Så jag som berättade vitsen får inget medans "överrocken" får karma..... :mad:
ledarn... du e la go stundtals.. ;D

legolas

Hahahaha... ;D ;D ;D...jo Karma från mej!...Överrocken......den va bättre än din historia...som också var bra ....även om jag glömt den.....men... :nod:...tål att upprepas!

Areeya

"Phonta " sa:
Så var jag hemma i Isaan igen då , efter ett par dagar i Pattis , goda middagar , hyfsat hotell 1 natt .. En lång trasslig bussresa , dålig i magen som fa... efter att ha ätit en nudelsoppa i Phon , förmodligen behäftad med någrA Fina tarmbakterier ....
8 timmar i en buss som knappt tog sig upp för backarna efter Korat , varför sen inte köra väg 304 till pattis , är ju nästan 7 mil kortare .. Nä 8 timmar skall det ta , fy fa... vad tråkigt ... Däremot mycket roligt med en ny hoj , iofs så är den gamla inte sämre än den var när jag åkte , den finns kvar för den som vill bjuda det jag vill ha för en kanoncykel. Den nya på gränsen för stor , 1800 cc med 108 hk och ett vrid på 163 NM vid 3000 rpm .. Det är nästan för mycket , harleykillarna tittar lite förstulet och funderar på hur i helv.. de skall kunna hänga med ... ;D En fin hoj att köra de 500 km upp till thaibyn från pattis, vi gkorde ett brake i Korat i går eftermiddag samt körde resterande i dag på morgonen .. kanonhoj.. En reflektion jag redan gjort , Isaanfolket tycker om sina invandrade Faranger , det gör man oftast inte i Pattis ,, förmodligen för mycket problem med dumma störkäftade Ryssar och kanske även en del Svenskar , Engelsmän m. ,...

Gott att resan hem gick bra, måste kännas riktigt nice med en ny Mia noi :)
Men bilderna Phonta, var är bilderna?

Det var inte menat som et skämt då? Låter lite som humor att fråga varför köpa en så fin maskin som är trasig bara för att du skruvar på den. Även thai skruvar ju på sina hojjar liksom.

"mackes " sa:
Ironi är något man måste lära sig, det kommer inte naturligt och jag tror det är ganska ovanligt i kretsar med lägre utbildade människor. Små barn t ex förstår inte ironi över huvud taget vilket kan vara bra att veta när man försöker ironiserar till sina barn.
Hur små barn?

"FA " sa:
Har ni det gott där nere i värmen, regnar det?
Här i Svedala e det inte lika varmt å gott

Ja, regnet och molnen har börjat komma och dagstemperaturen är nere på rimliga 30 grader nu, Inte mycket regn dock, men ganska behagligt.

Åker till Sverige på Torsdag så jag lär väl få min del, men det är ju ingen kyla.

Klarblå himmel på förmiddagen, molnigt eftermidaggen, regnet kom med solnedgången, 35 grader dagtid.

Är Du i Thailand nu Jonas ....

Låter som det när du beskriver vädret .. ;)

"Phonta " sa:
Tack Berra , men mina inlägg om vad som händer i mitt liv skiter ju folket här i , börjar i stället skriva om helt andra saker .... kanske bättre man lägger ner detta med att försöka sig på en "Legolas", inte ens han klarar ju det även den hackas sönder mer och mer .... :mad:

Ska du bli bannad får du nog ta i lite mer ;D

Vad tyst det blir utan Lego här, sen ska Mackes till Sverige ... nu blir väl snart Glimten66 varnad och nedtystad ... hmm man får väl se vad som händer här.

kanske en tvillingsbrossa till Lego dyker upp, skickar sina inlägg via en proxy så han får en ny ip adress ...

"Janne " sa:
Vad tyst det blir utan Lego här, sen ska Mackes till Sverige ... nu blir väl snart Glimten66 varnad och nedtystad ... hmm man får väl se vad som händer här.

kanske en tvillingsbrossa till Lego dyker upp, skickar sina inlägg via en proxy så han får en ny ip adress ...
Rebellen i Sir One får honom att tänka i banor om att lära ur hur man anväder en proxy :)

Här tycker jag att vi samlar OT-inlägg som har en tendens att dyka upp lite här och var. Jag börjar med Positiva Thailand-tråden.

Så då ska jag se vad lingen har gittat på så att jag inte begöver att ändra mina inställningar

Senast redigerad av en moderator:
Ser nu att han har på någe sätt gjort så att min tapa signatur inte syns så jag tackade visst lite för tidigt nej nu skiter vi i detta forum när det gäller o skicka in bilder o sånt från mobilen det här forumet e en dintatur nu mera där man inte har rätt att ha en egen åsikt

Så lingen o ni andra moderatorer kan låsa min bild tråd för jag anser att jag har rätt att ha min tapatalk signatur där

Senast redigerad av en moderator:
Hörru Berrra det kan väl inte va OT när man citerar och svarar TS i en tråd eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
706
trollet
T

Tillbaka
Topp