Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
gunnarg är väl en av dom få som har hus både i söder och norr.
Så han lever ju det perfekta livet nu när han är pensionär. :thumbsup:

"gunnarg " sa:
Så det verkliga Thailand är där det är billigast och en massa äldre herrar bor med sina unga fruar.Är det något Thailand kan vara stolt över att tjejerna måste gifta sig med småfeta falanger för att överleva. :thumbsdown:

jag vet inte Din definition av uttrycket "unga fruar", min är 44 år och de flesta , eller i stort sett alla faranger jag känner här uppe har ganska jämnåriga fruar , i alla fall runt 40 eller 40+. I Phuket och Pattis mår jag illa (inte av svartsjuka :D)av att se karlar i min ålder fjanta runt med 25 åringar , rent sjukt ,det är detta som ger Thaialnd och dess faranger dåligt rykte , jag vet att jag sticker ut hakan nu men defakto de flesta (läs de flesta ) av dessa förhållanden handlar endast om ett ekonomiskt utbyte av sexuella tjänster , dvs ett bra liv i "bingen" för farangen och ett bra ekonomiskt liv för Thaitjejen .. Fjantar runt och tror de är duktiga för att de har en höna som är 30,ibland 40 år yngre , får stå för dem men jag ser igenom detta och inte är det frågan om een normal relation ....
När jag var i Pattis med frugan förra året träffade jag en man i min ålder , hans sällskap var banne mig knappt fyllda tjugo år , djäkla pedofiler .... :(

"Phonta " sa:
jag vet inte Din definition av uttrycket "unga fruar", min är 44 år och de flesta , eller i stort sett alla faranger jag känner här uppe har ganska jämnåriga fruar , i alla fall runt 40 eller 40+. I Phuket och Pattis mår jag illa (inte av svartsjuka :D)av att se karlar i min ålder fjanta runt med 25 åringar , rent sjukt ,det är detta som ger Thaialnd och dess faranger dåligt rykte , jag vet att jag sticker ut hakan nu men defakto de flesta (läs de flesta ) av dessa förhållanden handlar endast om ett ekonomiskt utbyte av [¤#@@¤%] tjänster , dvs ett bra liv i "bingen" för farangen och ett bra ekonomiskt liv för Thaitjejen .. Fjantar runt och tror de är duktiga för att de har en höna som är 30,ibland 40 år yngre , får stå för dem men jag ser igenom detta och inte är det frågan om een normal relation ....
När jag var i Pattis med frugan förra året träffade jag en man i min ålder , hans sällskap var banne mig knappt fyllda tjugo år , djäkla pedofiler .... :(

Och vilka förhållande skulle inte handla om "ekonomiskt utbyte" mot tjänster åt ena eller andra hållet. Alla vill ha ett bra liv, ekonomisk trygghet, bra s ex och en hyfsad levnadstandard. Kärlek utan något som helst utbyte existerar knappast eftersom kärleken är behovsstyrd.

Man får väl ändå anse att en människa som har passerat 20 kan fatta sina egna beslut om vad hon vill ha och vad hon vill ge i utbyte för det. Jag tycker att vi skall sluta att sätta oss upp och döma över hur andra människor lever sina liv så länge handlingarna inte är kriminella!

Pedofeli är något helt annat, jag tror vi skall passa os för att missbruka det ordet. Utnyttjande av barn är verkligen något vi skall bekämpa men det här handlar verkligen inte om barn! Barn är man till någonstans runt 15.

Tyc
"mackes " sa:
Och vilka förhållande skulle inte handla om "ekonomiskt utbyte" mot tjänster åt ena eller andra hållet. Alla vill ha ett bra liv, ekonomisk trygghet, bra s ex och en hyfsad levnadstandard. Kärlek utan något som helst utbyte existerar knappast eftersom kärleken är behovsstyrd.

Man får väl ändå anse att en människa som har passerat 20 kan fatta sina egna beslut om vad hon vill ha och vad hon vill ge i utbyte för det. Jag tycker att vi skall sluta att sätta oss upp och döma över hur andra människor lever sina liv så länge handlingarna inte är kriminella!

Pedofeli är något helt annat, jag tror vi skall passa os för att missbruka det ordet. Utnyttjande av barn är verkligen något vi skall bekämpa men det här handlar verkligen inte om barn! Barn är man till någonstans runt 15.

Ja, varför fördömma och sätta pekpinnar...upp till var och en hur man väljer att leva sitt liv om man inte stör andra och begår kriminella handlingar!! :nod:

Karma kommer mackes!

Med vänlig hälsning Areeya

Oavsett åldersskillnad så är ett förhållande farang thai ofta en form av legaliserad vid sidan av pro-stituion. Jag kommer nog att säga emot mig själv på vissa punkter då min inställning till den vanliga vid sidan av pro-stituionen, den på barerna nere på kusten är grymt fördömande medan jag accepterar den som jag kallade legaliserad.

Människan, i detta fall många kvinnor i Thailand söker sig till den som bäst förmår försörja familjen. Detta är inget ovanligt i naturen och vi är ju en del av den även om kristna, och andra värderingar tvångsterilserat våra betendemönster och tankegångar.
I morse klev jag ut på min altan för att dra ett morgonbloss och dricka morgonkaffet. Någon minusgrad, solsken och ett vackert snötäcke präglade utsikten. Till upplevelsen kom ett ljudligt fågelliv och Sir One stod när och njöt för fulla muggar. Tanken slog mig att vi varelser på jorden är väldigt lika i många stycken. Fågelhannarna tutar sina melodier och viftar med fjädrarna för att locka till sig de vackraste och villigaste honorna.
Honorna beundrar sången och pråligheten, bedömer hannen utifrån styrka och potens. Dom skiter i ålderskillnad utan piper in i buskarna för en herdestund med insikt om att deras avkomma kommer att kunna växa upp i trygghet.

Lite av det resonemanget ligger nog också till grund för de thai-damer som väljer äldre faranger. Det naturliga urvalet spelar in men tyvärr är det enbart farangens ekonomiska styrka som ger anledning till gemensamt bosättande, inte att vi skulle vara bättre människor eller ha andra fördelar före thaimannen.
Om kvinnan är ung eller jämngammal med farangen spelar ingen roll, det är samma mekaninsm som styr henne mot vårt läger medan andra mekanismer som styr oss faranger till förhållande med thais, ren och skär lystenhet för nattliga aktiviteter och praktisk hjälp i vardagen.

"Sir One " sa:
Oavsett åldersskillnad så är ett förhållande farang thai ofta en form av legaliserad vid sidan av pro-stituion. Jag kommer nog att säga emot mig själv på vissa punkter då min inställning till den vanliga vid sidan av pro-stituionen, den på barerna nere på kusten är grymt fördömande medan jag accepterar den som jag kallade legaliserad.

Människan, i detta fall många kvinnor i Thailand söker sig till den som bäst förmår försörja familjen. Detta är inget ovanligt i naturen och vi är ju en del av den även om kristna, och andra värderingar tvångsterilserat våra betendemönster och tankegångar.
I morse klev jag ut på min altan för att dra ett morgonbloss och dricka morgonkaffet. Någon minusgrad, solsken och ett vackert snötäcke präglade utsikten. Till upplevelsen kom ett ljudligt fågelliv och Sir One stod när och njöt för fulla muggar. Tanken slog mig att vi varelser på jorden är väldigt lika i många stycken. Fågelhannarna tutar sina melodier och viftar med fjädrarna för att locka till sig de vackraste och villigaste honorna.
Honorna beundrar sången och pråligheten, bedömer hannen utifrån styrka och potens. Dom skiter i ålderskillnad utan piper in i buskarna för en herdestund med insikt om att deras avkomma kommer att kunna växa upp i trygghet.

Lite av det resonemanget ligger nog också till grund för de thai-damer som väljer äldre faranger. Det naturliga urvalet spelar in men tyvärr är det enbart farangens ekonomiska styrka som ger anledning till gemensamt bosättande, inte att vi skulle vara bättre människor eller ha andra fördelar före thaimannen.
Om kvinnan är ung eller jämngammal med farangen spelar ingen roll, det är samma mekaninsm som styr henne mot vårt läger medan andra mekanismer som styr oss faranger till förhållande med thais, ren och skär lystenhet för nattliga aktiviteter och praktisk hjälp i vardagen.

Bra liknelse där Sir One, karma kommer för den!

Nu är det väl min tur att säga emot mig själv men jag har väldigt svårt för rena affärsuppgörelser när det gäller förhållande, kanske det blir det så småningom men för mig måste det börja med en ömsesidig, trovärdig förälskelse där man lär känna varandra, så har det varit tidigare och så var det också här trots stor ålderskillnad.

Märk väl att jag fördömer inte de som gör sådana affärsuppgörelser, det är upp till dom. Men jag fixar det inte.

Inte svårt o se vilka det e som har fruar som skulle kunna vara döttrar eller barnbarn till gubbarna ;)
själv föredrar jag någon i min egen ålder :)

Man kan ju tro att det e en vårdare ni skaffat så ni ska klara er när ni inte kan gå på muggen själva

"mackes " sa:

Mackes
Nu tror jag mig veta vem Du är , så just dej har jag inga dåliga tankar om ,men kan vara bra att veta att i Thailand är det straffbart att ha s ex med en flicka eller pojke som ej har fyllt 18 år , attsom en vuxen kerl ge sig till att ha sexuellt utbyte med tillex en 16 åring skall rendera i grova straff , föreslår helt enkelt att "cuttar" vissa löst hängande delar under snabeln , så är det ordnat sen >:(

Sir One

Jag ser viss logik i ditt resonemang , dock tycker jag nog att man skall akta sig för att jämställa oss med djuriskt beteende , i min hjärna så vill jag gärna att vi skall ha ett eget tänkande och vissa moraliska spärrar, ett samhälle helt utan moral och etik vill någ ingen leva i ....Man kan även fundera över vad farang + 60 har för utbyte av att leva med en säg 22-25 år gammal kvinna . Knappast något annat än fåfänga försök att "vara duktig" som min fru säger ,något större intelektuellt utbyte torde inte förekomma .. definitivt inte med en oskolad Thailändsk bartjej ..

Lite av min syn på varför jag inte väljer att byta fru i Thailand , ändock har jag nog förutsättningar såsom hyfsad god ekonomi samt en stark och ganska vältränad kropp (ingen ölmage) ;D

"Phonta " sa:
Mackes
Nu tror jag mig veta vem Du är , så just dej har jag inga dåliga tankar om ,men kan vara bra att veta att i Thailand är det straffbart att ha s ex med en flicka eller pojke som ej har fyllt 18 år , attsom en vuxen kerl ge sig till att ha [¤#@@¤%] utbyte med tillex en 16 åring skall rendera i grova straff , föreslår helt enkelt att "cuttar" vissa löst hängande delar under snabeln , så är det ordnat sen >:(
Tack för förtroendet, jag tror att det finns många som mig därute men naturligtvis finns det också ett antal män som enbart utnyttjar utan skrupler.

Just med tanke på att mognad är så individuellt i förhållande till ålder så skrev jag 20 år. Då har de flesta lärt sig att ta egna beslut och ta ansvar för dem. Dock har jag personligen svårt att se att jag skulle kunna få något utbyte med en 20-åring.

Men jag sätter mig inte till doms över de 60-åriga män som väljer att leva med en 25-åring, det kan finnas skäl som varken du eller jag har en aning om.

Sir one du har nog rätt i det där grundläggande enkla behovet och instinkter som driver 2 st att slå ihop sina påsar. Men vi är ju människor, en ganska invecklad djurart. Vi har mer behov än fågeln som gökar i tallen. Även om vi delar vissa grundläggande instinkter kanske. Jag tror nog vi vill ha mer än en trygg framtid för avkomman, även om det också är en instinkt vi inte kan bli av med.

Med lite tur blir du född till en fågel nästa liv så slipper du de mer invecklade aspekterna av att vara människa :)

Jag har inget emot ålderskillnad. Men jag kan ärligt säga jag har något emot att se denna ålderskillnad då tjejen är under runt 20. Alltså jag bryr mig inte om någon är 60+ och har en fru på 35-40. Men om tjejen är 18-20 och har en man på 60+ så blir det absurt och jag får svårt tro det har med ömsesidig kärlek att göra, då är vi nog mer inne på de där djuriska instinkterna igen, trygghet i boet (pengar) och sex (för gubben).

Men men det finns undantag för allt, och ibland blev det bara så det köper jag, men jag tror inte det är så för dom flesta...

På den tiden jag valde att åka till Thailand för första gången så fanns det inga Thailändskor att träffa hemma och fåglar har jag aldrig varit intresserad av.Och varför jag åkte handlade bara om sex och äventyr.

Karma till Dig Gecko, och då för att du är så ärlig och uppriktig ;D

"legolas " sa:
Glimten66 - det verkar mer och MER på dina inlägg som du postar, att du är väldigt fokuserad på ålder. DU är den unge killen, och resten är gubbar. Du är den unge killen med en jämnårig thaidam, medans resten av gubbarna har ihop det med barnungar, och vi är det enbart p.gr.a. att vi behöver ha en vårdare senare i livet så vi skall klara toalettbesöket.

Jag trodde faktiskt INTE att du skulle vara en sån sattans "bitterd olme", jag nästan tappar sugen, och undrar om inte du i smyg också placerar mig själv i de kategorier som du tycker så himla illa om. Min fru är 24 år yngre än mig. Och om jag har tur så kanske hon kommer att vara friskare än mig när jag blir 75 år (om jag nu kommer dit), hon är ju då 51 år gammal.

Tycker du att jag är fel ute som träffat en thaidam som jag tror älskar mig, och som jag älskar tillbaka, så får det vara så. Men behovet för oss människor kan man alltid fördöma och banna och prata skit om.

Men om behovet inskränker sig till en samhörighet mentalt, till s ex och till ekonomisk trygghet, så kan inte jag se en endaste skillnad emellan Bittermusen falang-Britta och Ernst-Gunnar och mellan mig och min fru....

Så då undrar man Glimten66, vad är egentligen problemet, ligger det hos mig, eller ligger det kanske rent av hos dig som skrev inlägget?????

legolas

Det är lika stor ålderskillnad mellan mej och min fru som Legolas! Och håller med Lego i att när det fungerar bra skall man "skita i " åldersfixeringen! Jag fyller strax 65...min fru är 40...vi har varit ihop i sex år,,och vet att hon älskar mej...inte för pengar... ;) ;)...för det har jag inte i överflöd...

Karma till Legolas för hans uppriktiga berättelse!

Frank

har ju sett större ålders skillnader än det ;)
ska nog inte fortsätta att debattera i detta ämne lugnast så tror jag ;)
men som jag sagt förut får finnas nån måtta på åldersskilladerna ska ju inte se ut som ni knallar runt me era barnbarn

"areeya " sa:
Det är lika stor ålderskillnad mellan mej och min fru som Legolas! Och håller med Lego i att när det fungerar bra skall man "skita i " åldersfixeringen! Jag fyller strax 65...min fru är 40...vi har varit ihop i [¤#@@¤%]år,,och vet att hon älskar mej...inte för pengar... ;) ;)...för det har jag inte i överflöd...

Karma till Legolas för hans uppriktiga berättelse!

Frank
Ni bor i Sverige och hon jobbar där och din dröm gick i kras och hon fick sin dröm uppfylld.

"legolas " sa:
Måttet på lycka är olika, ur olika människor ögon så är måttet i livet lika mångfacetterat som antalet människor som när en dröm, att uppfylla ett mått.

Så gunnarg ditt mått av lycka må vara Ok för din del, men din lycka är icke Franks lycka. En stor portion utav lycka är kompromiss, jag hoppas att du släpper in din åldrande fru i denna livets process och inte bara kör över henne.

Sägandes till henne att det är du som har plånboken, och passar det inte så kan hon dra åt hillvitte... sådana typer gillar inte jag i alla fall.

legolas
Du blandar ihop lycka med plånbok.Lycka går inte att köpa.Den kommer inifrån.Vad nu detta har med att göra att man tvingas bo i Sverige som pensionär.Hualigen....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp