Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Utan att ha en susning i frågan, men Phonta om du skriver ut dig kan du väl inte behöva betala underhåll, sen är det ju självklart att man vill att grabben ska ha det bra, men det har du ju sett till redan om jag minns rätt med att du behåller pengar i Sverige till honom (eller minns jag fel)?

Oavsett om jag skriver ut mig eller ej så är jag underhållsskyldig , även moraliskt så skall jag naturligtvis betala för min son , jag är ju inte en "smitande" Thaiman ;D ;D
Och mycket riktigt Berralund , börjar hon tjafsa så får jag kanske sänkt underhåll , inte hon utan då går skattebetalarna in med resten ... 1273 kr kommer hon att få i 7 år till , pojken har inga problem med att jag flyttar , han får komma och vill komma ner på långlov, skall bli jätteroligt ... Jo det är ett stort steg att flytta , i morgon ringer kommunens tjänsteman och skall förhöra mig om mina framtidsplaner ,, Hahaha , det skall han skita i skall han få veta , om jag skriver ut mig eller ej har han inte ett skit med att göra ... vet att hon vill ha införsel av underhållet, hon tror väl det är säkrare , kanske blir det bättre för mig , har haft en stående överföring i 7 år nu ,1300/mån ... Hon skall få skriva på ett papper att jag inte ligger efter ,samt att vi inte har några ekonomiska födringar på varandra , vet hur dom där djävla Sockärringarna kan ställa till , helt plötsligt skall dom ha retroaktivt .. då blir det process, jag hatar verkligen den instansen ,då menar jag Värmdö sockärringar .. Oansvariga och vet inte vad de sysslar med , tack vare dem höll det på att gå riktigt illa för min frus flickor , .......Men det är glömt nu stundar varma år i underbara landet på låtsas ;D

Jag åker hem till Svedala om 2 dar och tänker cutta av baby ledaren innan nästa avfärd till Thailand. Tänker fn inte hamna i nån underhålls grej...

;D Haha .. varför denna brådska av en kille som vistas i Pattaya ;)

Gjorde själv samma sak för 10 år sen , helt ok ......

Hade igår ett samtal med köparen (min sons Gudfar) . Han liksom jag är irriterade på att hans bank tar så lätt på detta , vill inte i förväg förbereda eller är sega som fa.. att svara på mail . Han har fått ett lånelöfte just på aktuell fastighet, men de kanske i alla fall vill komma ut "för att se att huset verkligen står där", sen när han mailar och frågar svarar de att "skall kolla om det verkligen behövs" , sen inget mer på tre fyra dagar , irriterande att de är så tröga , nåväl ,köparen har sagt att den 29 e skall det skrivas Köpebrev samt överföra slantar , sen blir det hotell tre nätter för mig och gumman till det bär iväg ...

Phonta be honom ringa banken det är bättre än att maila, ligger han inte helt på gränsen med vad han får låna så säg till honom att han ska säga att han ska förhandla räntor med annan bank också om de inte skyndar på.

Värdering verkar ganska tveksamt då de vet vart huset ligger och försäljningspriser av liknande objekt ... men då får de väl ta sig ut och det vill de ju oftast inte ...

På bankerna bara!

"FA " sa:
Jag åker hem till Svedala om 2 dar och tänker cutta av baby ledaren innan nästa avfärd till Thailand. Tänker fn inte hamna i nån underhålls grej...
litta lebbet detta me å ta nossarna.
Psykologiskt kan man hamna i en känsla av otillräcklighet.

Haha, karma till Dig Lego, jag har inga problem med detta , funkar utmärkt och det är inte endast blå-rök ;D ;D ;D

Tror inte han ligger på gränsen , bra lön tar han ut från sitt eget bolag som gjorde 500k i + förra året. Utan det handlar helt enkelt om en slö bankman , tror han besöker banken helt enkelt ......Måste ju bokas tid för detta ...
Men jag har ordnat med alla fullmakter om det skiter sig så att jag måste åka utan att det blir klart , har en god vän (inte Thai) som jag litar hundra på som kan sköta hela rasket ....

"legolas " sa:
Sören, inget kärringsnack nu.... S ex handlar inte om det för oss vikingar. För oss handlar det enbart om "ruset", precis som med brännvinet..... Klart man struntar helt i om det simmar omkring grodyngel baksatsen..... ;D ;D ;D

legolas
Jag har alltid kört med blanka vapen, aldrig gömt mig i nån rustning. Det är barfotalasse som gäller. Detta är av nöden tvunget då man göra alla rustningar i barnstorlek. :) Reslutat? 5 ungar med tre olika tanter men jag har rett ut den sitsen på ett bra sätt. Det enda jobbiga är att de tre tanterna gaddar ihop sig mig stackars mig när vi ses på födelsedagstillställningar...

"legolas " sa:
Rutinerade karlar dyker bara i "säkra" vatten,,, Orutinerade karlar firar en massa födelsedagar 18 år framåt i tiden.... ;D ;D ;D

legolas
Stackare, det blir inte många roliga fester för din del..

"Phonta " sa:
Hade igår ett samtal med köparen (min sons Gudfar) . Han liksom jag är irriterade på att hans bank tar så lätt på detta , vill inte i förväg förbereda eller är sega som fa.. att svara på mail . Han har fått ett lånelöfte just på aktuell fastighet, men de kanske i alla fall vill komma ut "för att se att huset verkligen står där", sen när han mailar och frågar svarar de att "skall kolla om det verkligen behövs" , sen inget mer på tre fyra dagar , irriterande att de är så tröga , nåväl ,köparen har sagt att den 29 e skall det skrivas Köpebrev samt överföra slantar , sen blir det hotell tre nätter för mig och gumman till det bär iväg ...

Hej Ponta !!
Har INTE du och köparen, fått en skriftlig lånebekräftelse med angiven fastighetsbetäckning och adress angiven??

Har så skett, så kan banken INTE neka lån till honom, men dom vill kanske ha en värdering gjord, den skall dom stå för själva OM dom INTE har gjort den innan bekräftelsen. Komma i efterhand och tjafsa, om värdering, är horribelt från banken.
Dom kan inte på något sätt avstå utbetalning, om dom har gett lånebekräftelse, gör dom det så har bankens handläggare ansvaret, inte du eller låntagaren.
Då får/ SKALL dom sköta detta INTERNT på kontoret.
Meddela köparen, att han kräver en inbokad tid på kontoret,den dagen avslut skall ske (29) ?
Fortsätter dom tjafsa, så be honom att lämna in en låneansökan på ett annat/ annan banks kontor snarast, det kan han alltid göra utan förbindelse från hans sida, samtidigt meddela den banken, att han vill bli kund där om lånen beviljas.

Jo , han har erhållit ett skriftligt lånelöfte på just denna fastighet och just den aktuella summan, dom vet ävne att detta är en privataffär utan mäklare , skulle tro att de inte kommer att åka ut, köparen har ju ett utdrag ur fastighetsregistret med ett taxeringsvärde som ligger i nivå med lånesumman ,taxvärdet skall ju även spegla marknadspriset till 75% , vilket det inte gör i detta fall , ligger en bra bit under. Är nog bara en nonchalant bankman som tycker att detta är peanuts ...
Jag gillar inte den stilen och inte heller köparen så nu är han och jagar bankkillen , skall som du säger finnas en bokad tid för detta den 29
det kommer att funka , det blir ju jobbigt för köpare och bank annars ....
Det kommer att lösas , han är en bra kund som dom säkert är rädda om :D

"Janne " sa:
Observera att lånelöfte och lånebekräftelse är två olika saker ...

Jaha... kan Du precisera, om banken skickar en fil till köparen med uppgift om löfte att erhålla lån på en summa av tillex 3 milj , vad är detta då ... en bekräftelse kan du få först när du skrivit på en lånehandling ,eller har jag fel .....

Filen är väl en bekräftelse att kunden i detta fall kan erhålla lån för köp av fastighet till denna summa ;)

"Phonta " sa:
Jaha... kan Du precisera, om banken skickar en fil till köparen med uppgift om löfte att erhålla lån på en summa av tillex 3 milj , vad är detta då ... en bekräftelse kan du få först när du skrivit på en lånehandling ,eller har jag fel .....

Filen är väl en bekräftelse att kunden i detta fall kan erhålla lån för köp av fastighet till denna summa ;)
Jo man tror ju det, men banker ... Titta på denna länk så förstår du vad ett lånelöfte är. http://www.boupplysningen.se/banker-och ... lanelofte/

Du måste ju alltid fylla i en ansökan när lånet väl ska tas och då görs en ny kreditupplysning mm. Men har du erhållit ett sk lånelöfte och vet själv att förutsättningarna inte har ändrats så är det bara en formsak.
Men Janne har rätt, lånelöfte är ingen 100% garanti om att få låna..

Oroa dig inte Phonta skiter det sig me köparen så tar ja kåken för Haa bath ;)

Nu har banken vaknat , vill ha in köpekontrakt samt mina kontouppgifter ,lån mm.
verkar som om allt löser sig , tid den 29e kl 1300 , sen dra vi efter Valborg den 2 a ... ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp