Köpa Big Bike i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Många Västerlänningar gillar att åka hoj,
i Sverige har vi ju som bekant ingen sommar att tala om.
Ett par veckors MC åkande är för lite i relation till kostnader m.m. När vi flyttar till Thai väcks ofta dessa känslor till liv ,det gällde även mig . Jag sålde min hoj i Sverige i försomras ,tröttnade på vädret samt att vi nu snart skall flytta ner för gott . I Thai kan vi åka alla dagar ,även om det regnar så är det oftast varmt. Jag köpte min Honda Shadow 750 i Pattis för snart ett år sedan .... Om ni åker hoj eller har funderingar kring att köpa en Big Bike ,skriv en rad ,frågor om registering samt att köpa säkert utan att bli lurad kan jag svara på . Har penetrerat det ämnet ordentligt under ett par års tid , har även tips på handlare i Thai ....

Vore även kul att kommande sommar när jag bor permanent i Thai ordna en träff för Svenskar som har detta gemensamma intresse ...

Mvh Phonta

Inga problem alls ... ;)Jag hat iofs under 3000 km körda nu sen i April förra året haft nån kvinna bakpå , annat än min hustru faktiskt . Är lite förvånad att Thai inte någonsin frågar om de kan åka med , har aldrig hänt ...

Finns mycket att diskutera om detta med att åka MC i Thai ;)

"Phonta " sa:
Inga problem alls ... ;)Jag hat iofs under 3000 km körda nu sen i April förra året haft nån kvinna bakpå , annat än min hustru faktiskt . Är lite förvånad att Thai inte någonsin frågar om de kan åka med , har aldrig hänt ...

Finns mycket att diskutera om detta med att åka MC i Thai ;)

Fan bara 300mil står den i garaget hela tiden ;)

:)Problemet är att jag inte bor permanent där nere nu , det var bara i april och november 2012.... Men det är kvalitet inte kvantitet som avgör ....

"Phonta " sa:
:)Problemet är att jag inte bor permanent där nere nu , det var bara i april och november 2012.... Men det är kvalitet inte kvantitet som avgör ....

Varje mil e kvalitets mil i Thailand vet du väl

Jo, men det är ju precis det som det handlar om , varma sköna avslappnade mil .Glida runt i 70 -80 km /tim ,varmt skönt ingen stress till någonting ,i Isaan inga trafikljus ,bara vackra risfält ,hundar , kor och halvblinda Kubotafarmare på vägen :D

"Phonta " sa:
Jo, men det är ju precis det som det handlar om , varma sköna avslappnade mil .Glida runt i 70 -80 km /tim ,varmt skönt ingen stress till någonting ,i Isaan inga trafikljus ,bara vackra risfält ,hundar , kor och halvblinda Kubotafarmare på vägen :D

exakt så som ja gillar att åka finns inge bättre det enda man får se upp me e alla galningar i bilar som tror dom äger vägen o kör som idioter ;)

Vart i Pattaya har du köpt din hoj

micke

Köpte den av en Svensk kille som heyer Anders Ju.....,grymt trevlig kille ,håller på med att renovera Hotell ,harven Thaifru som pratar kanonfin Svenska . Riktigt trevligt folk, han köpte sig en Hdibstället för den jag köpte... Annars finns en seriös Thai på Teprasit som säljer hoj .. Kan säga attbjag varit i Pattis en gång , föredrar Isaan ,men iofs. Vore jag ungkarl så skulle jag nog på runt Raong, Ban Sen eller Chonburi .. Verkar trevligt ..
Jo ,dom är galna Thai, min gumma tycker jag skall ligga ute i krypfilen där andra mc ligger , jag förklarar att det är bra mycket säkrare att ligga mitt i vägen ,hålla sin fil ,villde köra om så gör det ..Vad har du för hoj även försäkring utöver den vanliga är intressant ,funderar på Virreya eller vad de heter ...

Har en 250 Lifan nere i Thailand som går skit bra men det e dags för en större snart försäkringen vet ja inte va det e ja har mer än att det är den som gäller för allt kallas klass 1 av 3
i Svedala e det en ombyggd sportster som står i garaget men den kommer knappt fram medans den i Thailand rullar hela tiden vi e där

Lifan är ju ok , men fa.. Att jag skulle åk några längre turer med en dylik.. Iofs så kör ju Tuk tuk med Lifanmotorer så kanske de är bättre än vad jag inbillar mig :D

Var i Thai håller du hus ?

"Phonta " sa:
Lifan är ju ok , men fa.. Att jag skulle åk några längre turer med en dylik.. Iofs så kör ju Tuk tuk med Lifanmotorer så kanske de är bättre än vad jag inbillar mig :D

Var i Thai håller du hus ?

Wapi pathum 3,5 mil från Mahasarakam
Incen fara går klockrent längsta turen va till pattis sen har det blivit några turer till Legolas me den bruksr bli mellan 10- 30 mil per da när vi e nere

Då har vi int långt emellan oss kan jag säga . Nu när vi är nere bor vi i Napho,nära Ban Nong Veng. Till Maharasarkam har vi kanske 50 km dvs 45 min med Mc

"Phonta " sa:
Då har vi int långt emellan oss kan jag säga . Nu när vi är nere bor vi i Napho,nära Ban Nong Veng. Till Maharasarkam har vi kanske 50 km dvs 45 min med Mc

Nong veang känner igen det men vart ligger det e det långt från wapi pathum

Hej igen ,kan du beskriva vägen ni åker till Er by ,tillex från väg 2 (den som går till KhonKaen) .
Du har ett pm ..... ;)

Phonta enklast e om du går in på medlems kartan o söker på mig så hittar du mig i Kam phom en bit från Wapi

o kan du lägg upp dig där så ska jag nog hitta dig

Nu vet jag var du finns .. Mycket nära , om du skall till Legolas så bör du nästan åka igenom
Nong Song Hong som ligger mellan Phon och Roi Et .....
Skulle tro jag har 40 -50 km från vår by till Dig ,kul :D

Kolla på medlemskartan så ser du Nong Song Hong ,snett ner till vänster .....

"Phonta " sa:
Nu vet jag var du finns .. Mycket nära , om du skall till Legolas så bör du nästan åka igenom
Nong Song Hong som ligger mellan Phon och Roi Et .....
Skulle tro jag har 40 -50 km från vår by till Dig ,kul :D

Kolla på medlemskartan så ser du Nong Song Hong ,snett ner till vänster .....

Det e ju skit kul om det e så nära :)

Hur långt har du till Ban Pai tro ? Ca 15 km innan Ban Pai ifrån dig sett så går en väg in till vänster ,den går till Song Hong ,inte alls så långt....
Ja Skitkul !

"Phonta " sa:
Hur långt har du till Ban Pai tro ? Ca 15 km innan Ban Pai ifrån dig sett så går en väg in till vänster ,den går till Song Hong ,inte alls så långt....
Ja Skitkul !

Ska kolla kartan när ja kommer hem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
959
Anonyma
A