Köpa land

Sth411

Medlem
Skickar en liten fråga här för att känna av intresset....
Jag vill köpa mark i Thailand och med hjälp av min thai fru har jag hittat mark med ett läge jag gillar och ett mycket bra pris. Jag kan köpa 3 rai, men vill bara ha 1 rai. Ägaren vill inte ha besväret att dela up den.
Jag undrar om någon här kunna vara intresserat i att köpa typ 0,5-2 rai? Priset blir kanske 6-700.000Bath/rai. Det finns el och vatten. Marken ligger i distriktet Wang Chan nord om Laem Mae Phim.

Skickar en liten fråga här för att känna av intresset....
Jag vill köpa mark i Thailand och med hjälp av min thai fru har jag hittat mark med ett läge jag gillar och ett mycket bra pris. Jag kan köpa 3 rai, men vill bara ha 1 rai. Ägaren vill inte ha besväret att dela up den.
Jag undrar om någon här kunna vara intresserat i att köpa typ 0,5-2 rai? Priset blir kanske 6-700.000Bath/rai. Det finns el och vatten. Marken ligger i distriktet Wang Chan nord om Laem Mae Phim.

För att uttrycka sig korrekt...
Din thai fru vill köpa mark med hjälp av sin svenska man.
Kanske min fru är intresserad, men då behöver vi nog en karta.
Hur långt till havet?

Kom igen nu, du har ju ett bra sparkapital. ;)
har haft funderingar på att köpa därnere länge , men det som stör mig är detta med osäkerheten i Thailands regering , Försäkringsbiten bla. Finns ju inget för oss som snart är 70 + , Vad skall jag med en fastighet till om jag inte kan bo där ?? Ge mig ett bra svar
?? har lite kontakter precis norr om Mae Phim , bara några kilometer ifrån , lite mycket Svenskar där anser jag , fn bara Svenskar där när jag käkade på en av restaurangerna vis Beachen

har haft funderingar på att köpa därnere länge , men det som stör mig är detta med osäkerheten i Thailands regering , Försäkringsbiten bla. Finns ju inget för oss som snart är 70 + , Vad skall jag med en fastighet till om jag inte kan bo där ?? Ge mig ett bra svar
?? har lite kontakter precis norr om Mae Phim , bara några kilometer ifrån , lite mycket Svenskar där anser jag , fn bara Svenskar där när jag käkade på en av restaurangerna vis Beachen
Ja gillar du intesvenskar så flytta då till Somalia istället..

Ja gillar du intesvenskar så flytta då till Somalia istället..
Men kamma dig lite Gottland 555:):) Jag tycker ite om att bosätta mig i en Svenskbygd , det var det som var minnandemening , fö. så behöver jag inte flytta till Somalia för att träffa massor med Somalier ,, Både Svenskar och Somalier som du vet i ditt hemland

Som du säger @Joker du är snart 70 bast om du är inte allaredan?
Du har inget att göra med fastighet eller mark här.
Åk bara korta perioder och åk på hojen,
för snart är du så gammal att du orkar inte åka hoj.
Då finns det bara för dig HH och rullator.:p:p:p:p
Hahaha , Just så resonerar jag , om jag har tur så kan jag åka 10 år till , det finns många som kör till 80 bast . Menköpa mark där nere , nej ,det blir det inte , Varför skall jag göra det samt bygga hus mm.. nej det skiter jag i , letar efter min drömmaskin i Thailand nu ,inte lätt att finna , men finns några stycken , det kan jag satsa på , småslantar. tror HH har växt och blivit bra mycket roligare ,,, så helt fel är nog inte HH heller , skall ge det några dagar i oktober , eller om det blir Januari , har inte bestämt avresa ännu, säkrare väder i Januari , bättre för MC semester . Nu iväg på jobbet :thumbsup:

Det blev inte av med marken. Nu håller vi på att köpa hus i Laem Mae Phim istället

Inget jag skulle göra idag förutsatt att ni växlar från SEK. Hur är priserna där? Kändes som ett område som inte direkt utvecklas om man får tro en kompis till mig. Det brukar ju innebära att priserna följer med nedåt.
Blir det nyprod eller har ni precis börjat leta? Spännande att följa. Uppdatera gärna här.

Arbetskollega försöker sälja sitt ena hus runt det området i village (Thai Panorama) på leasad mark, kommer han aldrig bli av med, finns inget 2ndra handsvärde.
Dock väldigt mycket Svenskar i området.
Men mycket är väl på leasingavtal.
Verkar väldigt svårsålt där, kundkretsen verkar ju bara vara Norskar och Svenskar i området, så väldigt begränsat?

Som du säger @Joker du är snart 70 bast om du är inte allaredan?
Du har inget att göra med fastighet eller mark här.
Åk bara korta perioder och åk på hojen,
för snart är du så gammal att du orkar inte åka hoj.
Då finns det bara för dig HH och rullator.:p:p:p:p
Har en kompis i Pattis , han kör en Hona CB1000 cc 79 År är han ,kör i en klubb , och kör Pattis Phuket flera ggr om året , och det är utan övernattning , så minst 10 år till skall jag nog försöka fixa på två hjul .. Själv då Mag Gunnar , i vilken form är du ??? :p:p:p:p

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
971
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar