Kan man köpa Kortison och Voltaren i Thailand?

Har en liten fråga..
Hur översätter man KORTISON SALVA till Thai ?

Pepsi

Är du språkmässigt intresserad av vad hur det skrivs på Thai eller behöver du köpa i Thailand? Behöver du köpa är det nog enklare med @Mr.Jo förslag, säg bara att du vill ha Kortison eller märket.

Annars: ไฮโดรคอร์ติโซน Hydrokortison คอร์ติโซน Kortison

Är du språkmässigt intresserad av vad hur det skrivs på Thai eller behöver du köpa i Thailand? Behöver du köpa är det nog enklare med @Mr.Jo förslag, säg bara att du vill ha Kortison eller märket.

Annars: ไฮโดรคอร์ติโซน Hydrokortison คอร์ติโซน Kortison

Hej Lyco !
Som du vet är jag intresserad av det Thailändska språket. Vi har haft många samtal om detta.
Vad gäller kortison så är det svärmor i Korat som behöver det pga värk i knäna.
Försökt föklara för frugan men lönlöst i bland.. :-)

Åker snart dit så nog bättre att jag köper det med mig. Vad gör man inte för svärmor...

Pepsi

Hej Lyco !
Som du vet är jag intresserad av det Thailändska språket. Vi har haft många samtal om detta.
Vad gäller kortison så är det svärmor i Korat som behöver det pga värk i knäna.
Försökt föklara för frugan men lönlöst i bland.. :)

Åker snart dit så nog bättre att jag köper det med mig. Vad gör man inte för svärmor...

Pepsi

Har hon värk i knä så hjälper nog inte salva. Kan ju vara allt möjligt i knät, blir det nog till att gå till doktorn och få en kortisonspruta. Är det inflammerade muskler så kan du ju köpa ยูนิเรน Uniren i Thailand, har jag här hemma, liknande som Voltaren men bättre eller så kan du köpa Counterpain.

Har hon värk i knä så hjälper nog inte salva. Kan ju vara allt möjligt i knät, blir det nog till att gå till doktorn och få en kortisonspruta. Är det inflammerade muskler så kan du ju köpa ยูนิเรน Uniren i Thailand, har jag här hemma, liknande som Voltaren men bättre eller så kan du köpa Counterpain.

Voltaren finns i TH

Långeman!
Voltaren är hyfsat bra.. Har använt det i bland.. Kanske är ยูนิเรน Uniren som Lyco föreslog lite bättre?
Conterpain + är mycket bra när man har ont i någon muskel mm. En starkare variant av Counterpain.

Vad gäller svärmor är det nog förslitningsskador av hårt arbete.

( Långeman: Din ingress: Åker hellre Big Bike, än jag sitter i en Lexus.
555555
Åker hellre min Mercedes S600 än moppe :-) )

Pepsi

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
980
Anonyma
A
A
Svar
15