A
Anonym
Gäst
Det gäller att tänka kreativt och sikta högt, så kan man få båda delarna, jag är nästan där själv...
Har ett jobb som jag älskar och är beroendeframkallande, en fru som en gudinna, ungar som gör livet roligare, huset i sverige behöver dock bytas ut, och skaffa ett i thailand måste jag, men jag kommer dit snart.
Att pensionera mig vid 40 eller 50 finns inte på kartan, det finns dom som drömmer om det, och att ligga på stranden. Det är inte sånt som intresserar mig...
Näste månad skall jag köpa en diskmaskin hemma i Pattaya så slipper vi det tråkiga momentet att diska för hand. Sedan skall jag ha en klassisk Vespa, nyrestaurerad naturligtvis, och det skall jag köpa om ett par månader...
Krister !
Varför skall du ha en klassisk Vespa , en riktig av fabrikatet Vespa eller en Piaggio , vad är det som gäller .
Gillar du dessa , om så, vet du hur pass bra /dålig kvalitet det är ? Skulle själv aldrig köpa en dito ... Medioker kvalitet samt en skittaskig väghållning tillika skittaskiga bromsar ... Vad betingar en sådan för pris i Thailand ? Jag köpte min 300 Forza för 115.000 thaibath 3 månader gammal med 200 mil på mätaren .. En stark (snygg vilket kanske bara jag tycker ) scooter med dubbla bromssystem (skivbromsar ) samt ABS , jag stannar fn snabbare än det mesta här nere ,UTAN att köra omkull ,, så varför på grund av nostalgi välja en farlig gammal teknik som egentligen inte passar i Thailands hetsiga trafik .. Men du kanske skall köpa den i Sverige ,, iofs samma sak , gammal teknik med medioker kvalitet ... Går denna att köra på vanlig 91 oktan eller skall du ha en gammal tvåtaktare , finns ju även det

Skriver detta för att jag gillar Dig Krister , vill bara att du skall få ett så långt liv med Din fina familj som möjligt