Pepsi
Forumveteran
Vad jag fått veta ligger marken inte nära en väg. Och flera andra intill liggande markägare har fått förfrågan inför vägbygge. Men det verkar svårt för mig att få fram fakta om vilken mark typ det är. Det pratas om olika typer av mark. Kan tyvärr inget om det.Be din fru att kontakta de personer som äger marken bredvid hennes mark och hör vad de blivit erbjudna. Det kan skilja en tiopotens i pris på hundra meter beroende på närhet till väg, vatten etc så omöjligt för någon annan att uppskatta priset.
Har alla andra gått med på att sälja är det säkert svårt att sätta sig emot eller förhandla men förhoppningsvis finns det någon granne med lite kontakter och nog ekonomiska resurser att säga nej; då kan priset helt plötsligt bli väldigt mycket högre. Att förhandla tillsammans med de andra säljarna brukar vara en bra idé.
Jag har inte sett papperna på marken än. De ligger i Korat. Och ingen fattar hur man skannar in och skickar ett mail..

Frugan äger en hel del olika marker. En hel del risodlings marker. En stor del runt floden genom Non Thai i Korat. Bar att fiska i !!

mvh
Pepsi