Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar!

Nu blev det inte bara spareparts utan jag köpte en del, igentligen bara psu och gpu som är kvar från mining.
Men kan man bygga dator själv är det inte dyrt.
Kollar på kompletta speldatorer och hutlösa priser för par skruvar.
Datorbygget är lågbudget, prestandand enligt benchmark awesome, billigt byggd men med rätt kompatibla komponenter vilket jag själv valt och byggt datorn själv.
Enligt benchmark outstanding i delar och klarar alla spel utvecklade med högsta inställningar.
En dator behöver inte vara dyr och har du kunskap kan du nog spara 5000kr på en gaming dator.

20250310_215101.webp

Messenger_creation_C71A6999-11DD-49DA-8C89-281FF632AFB5.webp

Nu blev det inte bara spareparts utan jag köpte en del, igentligen bara psu och gpu som är kvar från mining.
Men kan man bygga dator själv är det inte dyrt.
Kollar på kompletta speldatorer och hutlösa priser för par skruvar.
Datorbygget är lågbudget, prestandand enligt benchmark awesome, billigt byggd men med rätt kompatibla komponenter vilket jag själv valt och byggt datorn själv.
Enligt benchmark outstanding i delar och klarar alla spel utvecklade med högsta inställningar.
En dator behöver inte vara dyr och har du kunskap kan du nog spara 5000kr på en gaming dator.

20250310_215101.webp

Messenger_creation_C71A6999-11DD-49DA-8C89-281FF632AFB5.webp
Och kunskapen kostar inte mer än 30 minuter nät tid, inget hokuspokus, tvärtom förvånad hur enkelt bygga ihop sin egen dator när gjorde första gången för 30 år sen.
Inte svårare än skruva en ikea möbel men många betalar mycket extra för.

Men lite kunskap eller förståelse.
Ett gammalt amd 6600xt för tusen lapp krossar fortsatt alla spel släppta idag med rätt datorbygge.
Behöver inte köpa nyaste nvidia för skitmycke extra.
Märker ingen skillnad i gaming då 4 år gammalt gpu klarar och inga spel är utvecklade och gör skillnad.

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
2
Visningar